mm
door mm_marion Jul 22, 2016 om 14:19
Computers & telefonie

Fair use policy Tele2

Mijn zoon had een mobiel telefoon abonnement bij Tele2 met 3GB internet. Als hij deze 3G had verbruikt werd de internet snelheid verlaagd. In juni 2016 zou het contract aflopen en op 11 maart heeft mijn zoon het contract met 2 jaar verlengd en een nieuwe telefoon uitgezocht. Op 16 maart, toen het oude contract nog liep, heeft Tele2 de fair use policy gewijzigd, voor mobiel internet geldt nu "op is op", internet wordt dus gestopt als de bundel verbruikt is en je kunt niet meer met verlaagde snelheid internetten. Mijn zoon in hiervan niet op de hoogte gesteld en nu zijn nieuwe abonnement in is gegaan kan hij dus niet meer internetten als de bundel op is. Tele2 zegt hier niets aan te kunnen doen en verwijst naar de Phonehouse, waar de telefoon gekocht is en waar hij volgens Tele2 niet goed voorgelicht is. De Phonehouse verwijst weer naar Tele2, omdat de telefoon gekocht is op 11 maart en Tele2 op 16 maart met deze fair use policy kwam.

Mijn zoon wil gewoon kunnen internetten, als hij af en toe over de bundel heen gaat en de snelheid wordt verlaagd is dat voor hem geen probleem. Maar dit is nu niet meer mogelijk, hij zit nu voor 2 jaar vast aan een abonnement wat hij op deze manier helemaal niet wil. Tele2 geeft aan dat hij dan maar extra internet moet kopen als hij meer wil verbruiken, maar dat is voor ons geen optie. Wat kunnen wij hier nu aan doen?

791 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door datzoekikop - Jul 22, 2016 om 14:40
251 Antwoorden / Vragen
0

Zo ik het lees heeft Phonehouse een persoonlijk contact gehad met uw zoon en niet t2. En dat was voor de wijziging. Overigens, ik heb zelf een abo bij t2 en na een prettig gesprek met de klantenservice is mijn internet als alles op is een langzaamaanactie. Informeer eens of dat ook via de klantenservice omschakelbaar is.

vr1944
door vr1944 - Jul 22, 2016 om 14:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als de bundel op is kun je een tijdelijke bundel bijkopen.Fair Policy is alleen van toepassing bij onbeperkt internetten.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 22, 2016 om 15:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

En wat staat er in de voorwaarden, die in de winkel gekregen hebt?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 22, 2016 om 15:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

3GB data, hoe krijg je dat op. Maar goed tele2 houdt uw zoon aan de voorwaarden die bij het nieuwe abonnement horen, zelfs nog deels bij het oude. 
Dat hij niet op de hoogte is gesteld lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, tele2, stuurt die naar alle betreffende klanten.
Vaak per SMS een korte aankondiging en een mail met een link naar de wijzigingen. Ik gok erop dat dit mailtje cq berichtje in de trashcan is verdwenen,  want dat ga je toch niet helemaal lezen.
Mochten de 2 jaar weer om zijn en uw zoon wil weer een mobiele telefoon bij zijn abonnement staat u er dan bij stil dat of u, of uw zoon een geregistreerde lening krijgt. Deze heeft invloed op zijn / uw leervermogen voor bijvoorbeeld een hypotheek. 
Diewilik

vr1944
door vr1944 - Jul 22, 2016 om 15:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bel even met de klantenservice van Tele2 met het verzoek om je contract te upgraden naar meer GB's .Dat kost maar 4 euro meer bij 8 gb en onbeberkt bellen en SMS'n voor € 25 pm

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer