Di
door Dick G. Apr 21, 2017 om 10:56
Computers & telefonie

Ik betaal bij kpn startkosten voor niet tot stand gekomen gesprekken

Er wordt bij mij door KPN startkosten in rekening in rekening gebracht bij niet tot stand gekomen gesprekken. Bij een gebruiksduur van 0, 4, en 7 seconden wordt het starttarief in rekening gebracht. Navraag bij KPN gaf geen duidelijkheid. Vermoedelijk, zo zei men, is er toch een connectie tot stand gekomen dat de ontvanger net heeft opgenomen of dat er een voicemail ingesproken kan worden. Gezien de gebruiksduur kan dit volgens mij niet want met 0, 4 en 7 seconden kan je geen verbinding tot stand brengen.Afijn, met KPN kom ik er niet uit, mogelijk kunnen jullie er een item van maken.

1019 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 21, 2017 om 11:17
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Omdat ik een klein buikje begin te krijgen vind ik het onbeleeft om mij nu al in het meervoud aan te spreken. Mogelijk dat 'jullie' een item kunnen maken? U bent nu op het forum, voor contact met de redactie zit u hier niet op de juiste plek.

Maar uw 'probleem' komt vaker voor. Als er inderdaad net contact gemaakt wordt met bv voicemail gaat de teller al lopen. En waarom zou er met een paar seconden geen verbinding tot stand kunnen komen? Zodra de voicemail 'opneemt' gaat de teller al lopen. En tellen begint vanaf 0 seconden.

Maar omdat u het geen bevredigend antwoord vindt mogen andere het gaan oplossen voor u?

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2017 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1. Op de KPN site staat alles duidelijk vermeld. 2. KPN heeft een forum waar je deze vraag kunt stellen https://forum.kpn.com 3. KPN is niet de enige provider die startkosten rekent. 4. Geen idee of je het nou hebt over vaste telefonie of mobiel.

Navraag bij KPN gaf geen duidelijkheid.

jo
door jorisw - Apr 21, 2017 om 12:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

0,4 en 7 seconden is de tijd nadat de verbinding tot stand gekomen is.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2017 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mogelijk kunnen jullie er een item van maken.
Nee, dat kunnen wij hier op dit forum niet. ;-)
https://kassa.vara.nl/pagina/contact

panter22
door panter22 - Apr 21, 2017 om 12:22
6599 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat het om vaste telefonie gaat met een starttarief van €0,10.
Wordt die €0,10  in rekening gebracht bij bepaalde telefoonnummers?
Noteer eens over de afgelopen maanden bij welke telefoonnummers je het starttarief moet betalen.
KPN kan zo niets met je vraag. Duidelijk moet eerst zijn wanneer en bij welk nummer een starttarief wordt berekend.
Is het telkens hetzelfde nummer, dan ben je al een stuk verder.

ha
door halex - Apr 21, 2017 om 13:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zodra je de beltoets indrukt, maak je gebruik van het netwerk van KPN. Ook al neemt de ander niet op, je hebt gebruik gemaakt van diensten. Het is logisch dat je betaalt als je gebruik maakt van het netwerk. Daarom betaal je dus ook als degene die je wilt bellen niet opneemt.

panter22
door panter22 Apr 21, 2017 om 13:52
6599 Antwoorden / Vragen

Bij KPN vaste telefonie betaal je niet als degene niet opneemt.

kooikers
door kooikers Apr 21, 2017 om 13:56
43 Antwoorden / 0 Vragen

@Het is logisch dat je betaald als je gebruik maakt van het netwerk,
Men kan achter elkaar tientallen keren de beltoets drukken of de hoorn van het toestel opnemen zonder dat er ene cent afgerekend gaat worden. Als ik iemand bel die niet thuis is blijft op de verbinding rond 50sec de bel over gaan en daarna wordt de verbinding verbroken. Moet je dan voor die 50sec betalen? Waar haalt u die wijsheid vandaan? In het verre verleden kon je uren met elkaar spreken voor eenmalig lokaal tarief, dus fl. 0,10. Nu betaald je als de andere kant opneemt en gaat de 'klok' lopen, evenals een voicemail beantwoord gaat het geld kosten. Niet eerder. Als men niet weet waar men het over heeft moet men niet zomaar iets aannemen als waarheid. Het starttarief betaalt men zodra aan de andere kant opgenomen wordt, mobiel of vast maakt niet uit.

ha
door halex Apr 21, 2017 om 14:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het starttarief van o.a. KPN, maar ook Telfort, betaal je zodra de telefoon overgaat. Je betaalt per gesprek, maar hun definitie van gesprek is vanaf het overgaan van de telefoon. Dat is een vast bedrag, of je één keer of tien keer over laat gaan.

kooikers
door kooikers Apr 21, 2017 om 15:38
43 Antwoorden / 0 Vragen

Net even geprobeerd, 2x bellen mobiel naar mobiel die uit staat, geen kosten(geen voicemail aan). 3x gebeld naar dezelfde mobiel die aan staat zonder te beantwoorden, geen kosten. Beiden nummers van Telfort. Met prepay direct te controleren of er kosten waren.

simon55
door simon55 - Apr 21, 2017 om 13:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee wij hier , zoals U ons noemt " jullie '" en ook geen "zullie " of iets van die aard kunnen en gaan er wat aan doen. U moet beter de voorwaarden lezen van de KPN. Er zijn talloze providers die dezelfde kosten berekenen . Dit is m n uitspraak en zo zit t .

simon55
door simon55 - Apr 21, 2017 om 17:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

In slaap gevallen

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2017 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jullie? Bedoelt u Kassa? Maar los daarvan, waarom zouden "jullie" er een item van moeten maken (ik neem aan voor de tv), als dergelijke zaken in de tarievenlijsten vermeld staan? Natuurlijk kan er binnen enkele seconden een verbinding gemaakt worden, of de ontvanger opneemt is een andere kwestie.
Voortaan dus eerst maar eens zelf uitzoeken. En anders doen wat @carola.83 voorstelt.