ca
door cakor26 Sep 12, 2006 om 11:56
Computers & telefonie

Inbraak en inhouding

ik heb in juli een mobiele telefoon van orange gekocht,kreeg ik in het begin smsjes die niet voor mij bestemd waren van het nummer 7474 heb ik geblokkeerd,maar wordt steeds heel veel van mijn rekening afgehaald,hoe kan ik het stopzetten!!En kan ik het geld nog terugkrijgen?


met vriendelijke groeten claudia korstanje

3408 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Claudia,


Heb je deze smsjes alleen in je toestel geblokkeerd zodat ze niet binnen komen of heb je je afgemeld bij de dienst? Wanneer je ze alleen blokkeert worden ze namelijk nog wel in rekening gebracht.


Op 7474 zijn een stuk of 25 verschillende diensten actief, dus de kans is groot dat je je misschien niet voor ze allemaal hebt afgemeld. Je kunt Orange vragen je nummer te veranderen, of contact opnemen met Yomo (zij zitten achter 7474) via helpdesk@yomo.nl of 0800-0173.


Of je de kosten terug kan claimen weet ik niet, dien je verzoek hiervoor in ieder geval schriftelijk in bij Orange (dus niet via email of telefoon), en geef aan dat jij nooit gevraagd hebt om die diensten. Waarschijnlijk kunnen zij wel terug zien of deze smsjes al verstuurd werden voordat jij het nummer kreeg.


Succes!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Claudia,

7474 heeft inderdaad diverse (erotische) diensten via dit nummer, met diverse afmeldcodes. De uitbater van dit nummer, SMS Bordello, heeft echter ook een algemene afmeldcode: SMS "OFF" naar 7474 en je moet als het goed is van de SMS-jes af zijn.

Of je je geld terugkrijgt hangt een beetje van de goodwill af van de SMS-dienstverlener. het SMS Bordello en de bijbehorende site babbelsms.nl zijn in handen van:

YOMO CONCEPTS BV
Postbus 128
2650 AC Berkel en Rodenrijs

Helpdesk: 010-4737831.

Mvgr - B




ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo allemaal


Ik heb me net afgemeld bij de yumo ,ze adviseren me om het geld terug te vragen omdat dit nummer al bestond,terwijl ik het toestel nieuw heb gekocht!!


hartelijk dank allemaal claudia

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi


Klacht indienen bij Orange hierover en als wat zij afschrijven storneren en hun rekening blokkeren zodat ze niks meer kunnen afschrijven en de consumentenbond inlichten.


groeten Pascal

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer