Ni
door Nikeh Feb 18, 2016 om 23:21
Computers & telefonie

Internet leveren niet mogelijk

In november, vlak voor mijn verhuizing heb ik internet aangevraagd bij Telfort, na de eerste bevestiging kreeg ik al snel een bericht dat de datum van de levering wat later zou zijn. Naarmate de datum naderde kregen wij opnieuw dit bericht, en opnieuw en opnieuw, je raad het al, tot op heden nog geen internet. (eerste datum 12 december, 18 december, 3 januari, 17 januari, 3 februari, 18 februari, 24 februari..).

Erg veel aan de telefoon gehangen met Telfort en steeds van het kastje naar de muur. Uiteindelijk is alles tot op de bodem uitgezocht door medewerkers van Telfort en ben ik in principe goed geholpen, zelfs een kleine schadevergoeding gehad! Echter is daarmee ons probleem niet opgelost. KPN heeft ondercapaciteit in Utrecht en gaat dit niet oplossen wanneer er 'te weinig' vraag naar is, vooralsnog betekend dit voor ons dat dit Q1 2017 pas is.

Diverse malen de tip gekregen om naar Ziggo te gaan die over de televisielijn levert, echter moet hier tv bij en die heb ik niet (en ook geen behoefte aan), daarnaast is Ziggo vele malen duurder. En heb ik begrepen dat ook Ziggo op dit moment niet kan leveren.

Ook mijn buren en onderburen hebben met hetzelfde probleem te maken, tot nu toe lijkt er niks te veranderen aan de situatie. Andere opties zijn erg duur en niet comfortabel. Een tijdje zonder internet kan best ontspannen zijn, maar een bedrijfje in de lucht houden thuis zonder internet en algemene organisatie gaat nu over de mobiele hotspot, wat weer voor extra kostn zorgt.

Ik ben erg benieuwd naar tips, ideeën of iemand die weet hoe we meer druk op KPN kunnen zetten. Want in dit deel van de wereld in 2016 zonder internet, voor ruim 2 maanden, vinden wij toch te gek voor woorden en is inmiddels ook echt wel te veel.

4953 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2016 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als bedrijf ga je natuurlijk niet naar Telfort. En als KPN niet kan leveren gast u toch naar Ziggo? Simpel. Vele malen duurder? Lijkt me sterk.

marita567
door marita567 - Feb 19, 2016 om 07:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Nikeh ,

Diverse malen de tip gekregen om naar Ziggo te gaan die over de televisielijn levert, echter moet hier tv bij en die heb ik niet (en ook geen behoefte aan), daarnaast is Ziggo vele malen duurder. En heb ik begrepen dat ook Ziggo op dit moment niet kan leveren

Daar kiest u toch voor , en vooral als u een bedrijfje in de lucht moet houden .

Ni
door Nikeh - Feb 19, 2016 om 10:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas kan Ziggo ook niet leveren; En heb ik begrepen dat ook Ziggo op dit moment niet kan leveren

marita567
door marita567 - Feb 19, 2016 om 10:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Nikeh ,

Heeft u contact gehad met Ziggo ?
U vermeld de tip gekregen om naar Ziggo te gaan , en ik heb begrepen dat ook Ziggo niet kan leveren .
Als u zelf geen contact hebt gehad met Ziggo ,  alleen van horen zeggen en begrepen dan schiet u daar ook weinig mee op .

zoekster1
door zoekster1 - Feb 19, 2016 om 10:52
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Is misschien een adsl verbinding een optie? Dan kunt u bij Tele2 terecht. Dan heeft u in ieder geval internet. Wel even nagaan hoever u van een zendmast vandaan zit.

ge
door gerardvantol Feb 19, 2016 om 19:59
57 Antwoorden / 2 Vragen

Tele2? dan kun je net zo goed een tamtam aanschaffen

zoekster1
door zoekster1 Feb 19, 2016 om 21:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Haha, ik ben ook niet dol op tele2, maar ik dacht voor een jaartje lekker goedkoop.   Maar het schijnt aan de adsl lijn te liggen, dus het kan toch niet.

Ni
door Nikeh - Feb 19, 2016 om 11:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb hiervoor contact gehad met Ziggo, ze zijn zelf wat onduidelijk. Mijn buren hebben via Ziggo aangevraagd en hebben ook een steeds verplaatsende datum. Tele2 heb ik inderdaad nog niet bekeken, even nagaan of die dan ook niet over het net van KPN gaan, volgens mij is dat namenlijk het ADSL net (waar XS4ALL en Telfort dus ook over gaan).

simon55
door simon55 - Feb 19, 2016 om 12:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien XS for all

Ni
door Nikeh Feb 19, 2016 om 12:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

XS4all gaat ook over het netwerk van KPN

Ni
door Nikeh - Feb 19, 2016 om 12:41
4 Antwoorden / 1 Vragen

Tele2 levert helaas ook via het netwerk van KPN. Blijkt ook niet mogelijk.

Na veel bellen heb ik het gevoel dat het probleem vooral bij KPN opgelost moet worden, maar hier druk op uitoefenen lijkt ook niet mogelijk als consument.

pierre60
door pierre60 - Feb 19, 2016 om 13:07
132 Antwoorden / 14 Vragen

Telfort is dan wel een dochter van KPN maar staat toch los van KPN. Telfort regelt haar eigen zaakjes dus u moet dan ook niet bij KPN zijn. Telfort heeft een duur telefoonnummer terwijl u bij KPN gratis belt. Ik heb een tijdje Telfort gehad maar ik kreeg niets anders dan storingen op tv en internet. Daarom ben ik snel over gegaan naar KPN Complet en ben daar zeer tevreden over. Een monteur komt alles installeren en doet dat gratis. TV en internet doen het prima en bellen, internetten en sms-en is gratis.

blackjes
door blackjes - Feb 19, 2016 om 13:58
141 Antwoorden / 34 Vragen

Blijkt dat de betrouwbaarheid van Telfort ver te zoeken is. Die zou ik al niet meer willen. Wat kan je verwachten als je Telfort hebt en er is iets aan de hand??
Net als vele anderen kan ik Ziggo aanbevelen. En je kunt van Ziggo wel degelijk alleen Internet bestellen. En is niet duurder dan anderen. Hoewel "Alles in 1" van Ziggo zeker goedkoper is. Je kunt de site van Ziggo HIER bekijken en daarin op INTERNET klikken.

sy
door sylvia_71 Feb 19, 2016 om 22:37
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt niet alleen internet van Ziggo bestellen. Je moet minimaal kabel tv afnemen om overige diensten af te sluiten. Dit geldt ook voor internet. Er zijn op dit moment 2 internetabonnementen bij Ziggo: Internet Complete en Internet Max. Beide abonnementen zijn inclusief Kabel TV en Radio. Dit staat ook aangegeven in de link waar jij naar verwijst.

1paul
door 1paul - Feb 19, 2016 om 14:50
3148 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens bij een andere provider die over de telefoonlijn levert, kan zomaar zijn dat die nog wel cpaciteit heeft, als telfort niet genoeg heeft ingekocht kunnen zijn niet uitbreiden misschien dat een ander dat wel kan.

anders zul je toch naar ziggo zakelijk toe moeten, kost iets van 37 euro per maand met alleen internet...

sy
door sylvia_71 Feb 19, 2016 om 22:40
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, € 37,50 is op dit moment het goedkoopste zakelijke internetabonnement, maar dit is exclusief BTW.

Ni
door Nikeh - Feb 19, 2016 om 14:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Telfort (evenals xs4all, online, tele2) zijn inderdaad onafhankelijk maar gebruiken wel het netwerk van KPN. Ik heb zelf jaren Telfort gehad en nooit echt problemen gehad. Helaas nu wel. Ziggo kan op dit moment ook niet leveren op ons adres. Alles is overbelast lijkt het op.

jo
door jorisw - Feb 19, 2016 om 20:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als zowel Telfort/KPN en Ziggo niet kunnen leveren gaat het kennelijk niet om een normale woning met eigen aansluitingen. Klopt dat?

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2016 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp heeft niemand om u heen internet? Waar woont u dat? In een heel dunbevolkt buitengebied of zo?

sy
door sylvia_71 - Feb 19, 2016 om 22:43
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt niet alléén internet van Ziggo bestellen. Je moet minimaal kabel tv afnemen om overige diensten af te sluiten. Dit geldt ook voor internet. Er zijn op dit moment 2 internetabonnementen bij Ziggo: Internet Complete en Internet Max. Beide abonnementen zijn inclusief Kabel TV en Radio.

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 20, 2016 om 11:07
229 Antwoorden / 6 Vragen

Zou ik toch Ziggo proberen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 20, 2016 om 11:10
229 Antwoorden / 6 Vragen

En dan zou u kunnen overwegen om dan toch maar  mobiel internet te nemen,wel even winkelen natuurlijk.

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 20, 2016 om 11:13
229 Antwoorden / 6 Vragen

Bij ziggo bent u 46 € kwijt,internet telefoon en tv,dat is toch niet te duur?

tu
door tuimkabouter - Feb 20, 2016 om 19:32
32 Antwoorden / 1 Vragen

Zover ik weet, leveren alle providers met adsl via de KPN centrale. Het lijkt erop, dat KPN een grote investering moet doen en daar blijkbaar niet zo happig op is. U kunt beter kosteloos opzeggen, omdat er niet geleverd wordt.
Een andere mogelijkheid is om mobiel internet te nemen:
T-Mobile - een simkaart met laagste Stel samen en stel bij voor € 10,- / mnd. Dan hebt u langzaam internet.
Bliep -  snel internet en per dag betalen, max. 67 MB / dag.
De oplossingen zijn niet ideaal, maar u heeft dan in ieder geval internet.