Mv
door MvdLinden Dec 6, 2016 om 01:05
Computers & telefonie

Iphone batterij wordt niet vervangen maar komt wel in aanmerking..

Sinds een tijdje valt mij iphone 6s plotseling uit terwijl hij aangeeft dat de batterij nog 40% is. Meerdere mensen hebben hier blijkbaar last van en nu heeft Apple een reparatieprogramma om de batterij gratis te vervangen. Mijn telefoon kwam ook in aanmerking voor dit programma.

Dus ik heb hem opgestuurd naar Tsjechie (via apple). Vandaag kreeg ik de mail dat er iets mis was. Mijn telefoon is namelijk een keer gerepareert geweest (kapot scherm) en nu gaan ze de batterij niet vervangen, terwijl ze zelf een fout hebben gemaakt door de verkeerde batterij te plaatsen. Destijds is mijn telefoon niet gerepareerd door een Apple erkende reperateur (dit scheelde veel qua prijs en mijn telefoon viel niet meer binnen de garantie).

Ik heb meerdere malen gebeld naar Apple om te kijken of ze dit kunnen oplossen maar ze zeggen dat ze niets kunnen doen. Het enige advies wat ik krijg is een nieuwe telefoon te kopen, ze geven ook de optie om voor 600 euro hem te laten repareren. Dit kunnen ze toch niet maken? Er is verder niets mis met de telefoon, alleen een foute batterij die ze er zelf in gezet hebben..

2143 5 Rapporteer

ha
door halex - Dec 6, 2016 om 06:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En dan vervangen ze de batterij en blijkt uw telefoon een week later kuren te vertonen. U claimt bij Apple dat de reparatie niet goed is gegaan, maar dat zou ook kunnen liggen aan de eerdere ondeugdelijke reparatie bij een derde. Dus Apple gaat zijn vingers niet branden aan uw telefoon. Uw eerdere reparatie was misschien wel veel goedkoper, maar u hebt daarmee afstand gedaan van de service. Goedkoop blijkt weer eens duurkoop.

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2016 om 10:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als u het scherm ook via Apple had laten repareren hadden ze de batterij wel vervangen. Is het toestel door een ander open gemaakt vervalt alle recht op garantie dus ook op een nieuwe batterij. Het vervangen van de batterij is ook een garantieservice van Apple.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2016 om 17:08
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Zoek een kleine GSM winkel waar ze u waarschijnlijk goed en tegen weinig kosten kunnen helpen. Dat afgezien van het feit dat u primair toch eerst bij degene die het apparaat aan u heeft verkocht dient aan te kloppen. Maar al al gezegd: garantie vervalt als de reapartie buiten een erkend bedrif plaats vind. Herhaald, laat dat dan nog een keer doen!

ro
door ronny530 - Dec 6, 2016 om 17:27
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Een vervangende batterij voor de 6s inclusief het gereedschap is online voor om en nabij de 30 euro te koop. Het is nu wel zaak om de 6s weer retour te krijgen want daatr kunnen kosten aan verbonden zijn.

Topantwoord

me
door melding - Dec 7, 2016 om 11:21
9 Antwoorden / 4 Vragen

Als er iets met je iPhone gebeurt, heb je volgens Apple recht op één jaar garantie. Dat is echter in strijd met de Europese regelgeving, die voorschrijft dat je als consument aanspraak kunt maken op twee jaar garantie. Heb je de telefoon in europa gekocht dat geld dit ook voor jou. Apple meldt dit zelf niet, maar als je het aangeeft wanneer je contact met Apple opneemt, krijg je de garantie wel toegekend.