Ha
door HaasjeJdH Jan 23, 2018 om 21:42
Computers & telefonie

Is programma Reimage velig?

Kreeg een aanbod om Reimage and Repair te installeren op proef.
Is dat programma veilig?
Kassa heeft er aandacht aan besteed.

5838 14 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 23, 2018 om 21:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet gebruiken! Het is misschien wel "veilig", maar ik zou het zelf niet aandurven om het te gebruiken. Het belooft te mooie dingen om waar te zijn.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2018 om 21:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat programma is troep, bagger enz enz.

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2018 om 21:48
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft totaal geen toegevoegde waarde.

marita5
door marita5 - Jan 23, 2018 om 22:42
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Haasjejdh ,

Dit programma doet meer kwaad dan goed , beter niet gebruiken , lees hier klik op de rode regel .

https://www.politie.be/5998/nl/nieuws/veilig-surfen-wees-op-uw-hoede-voor-reimage-het-een-valse-security-software

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2018 om 04:03
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Edit

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2018 om 09:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy Jan 24, 2018 om 11:03
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Jouw link lukte bij mij ook niet.

edrick3
door edrick3 Jan 24, 2018 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ook een nieuwe poging lukt niet. Is weer gekl....  met de site. Lekker hoor.

marita5
door marita5 Jan 24, 2018 om 12:32
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie en @edrick3 , lukt bij mij al maanden niet .

edrick3
door edrick3 Jan 24, 2018 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja ..... fijne site, niet waar. NIET dus!

pe
door pebk - Jan 24, 2018 om 12:07
583 Antwoorden / 0 Vragen

Als u per se gratis wil, neem dan bijvoorbeeld Avast of AVG. Dit biedt een aardige basisbescherming.

Er zijn ook betere (betaalde) alternatieven. F-secure, ESET, Norton, McAfee, betaalde versies van Avast en AVG, die meer bescherming bieden.

Goed oppassen met downloaden van software en bekijken van sites (en klikken in mails) moet altijd gebeuren.

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2018 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 - Jan 24, 2018 om 13:54
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@haasjejdh ,

Lees deze ervaring en reactie eens , bij een andere vraag over Reimage ,

DOOR HERDERS 24 JAN. 2018 OM 13:42
ANTWOORDEN / VRAGEN

@Toonder; Ik heb de betaalde versie genomen en kan je ronduit stellen dat je stelling totaal onjuist is. De betaalde versie; Na instalatie op mijn laptop begon meteen te scannen en vond 2 verdachte bestanden en een aantal niet ge-update windows programma's. Dus dat ging hij maar repareren. Na 3 uur was deze einelijk klaar en wat schetste mijn verbazing? HDD zo goed als leeg. Alle documenten weg, alle downloads foetsie, MS Office (betaalde versie) buiten werking. De externe 4Tb Mycloud uit geschakeld en tot overmaat van ramp de totale backup van de laptop overschreven. Een herstel uitvoeren lukte niet meer omdat er nog maar 2 herstel punten overwaren met daarin JAJA je raad het al Reimage. Dus de 41 euro heeft mij;
a) uren werk gekost om de laptop weer te herstellen
b) tijden downloaden naar vernietigde documenten,
c) Herstellen van de Mycloud en collega journalisten nieuwe passwords sturen.

Kosten Reimage 41,95
Herstel Laptop + Mycloud totaal 24 uur.
Alle programma's waar ik als journalist mee werk opnieuw instaleren.

Ja Reimage is een top programma om je PC te slopen.

audb
door audb Jan 24, 2018 om 14:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Voor u had mischien dit programma nog uitkomst kunnen bieden en ja het is 100% veilig http://www.ccleaner.com/go/recuva.com het hersteld bestanden die gewist zijn.

marita5
door marita5 Jan 24, 2018 om 14:06
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@Aub , uw reactie kunt u beter plaatsen bij deze vraag onder @toonder , daar heeft @herders deze reactie ook geplaatst , https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/vastgelopen-laptop-door-virusscanner-reimage

al
door alrom - Jan 24, 2018 om 14:08
2 Antwoorden / Vragen

Niet installeren, het programma is niet wat het beloofd, je krijgt steeds reclamebanners op je scherm, om een duurdere betaalde versie aan te schaffen, die zijn er haast niet af te krijgen, je moet dan een ander programma zoals Wise Program Uninstaller of Norton Power Eraser installeren om het verwijderd te krijgen!

M.v.g. A.R.

holiday
door holiday - Jan 24, 2018 om 15:54
102 Antwoorden / 12 Vragen

Niet aan beginnen, komt een hoop ellende op je af.

HeinKooij
door HeinKooij - Jan 24, 2018 om 16:25
5 Antwoorden / Vragen

Een nutteloos programma.
Het installeert zich zodanig dat je  het zeer moeilijk kunt verwijderen.

Pr
door Proctorian - Jan 27, 2018 om 11:36
12 Antwoorden / 9 Vragen

Reimage wil 1 ding, en dat is geld verdienen. Als je het programma nog niet hebt gedownload en je doet een test, dan blijkt je computer één grote puinhoop.
Nadat je het programma hebt geinstalleerd, blijkt na dezelfde test dat er niet zo veel aan de hand is, maar de vraag is wel hoe betrouwbaar is de test na het downloaden. Na veel te hebben gegoogled blijkt dat je ze op kunt bellen en je computer op afstand over kunnen nemen. Ook dan zal degene die je aan de lijn krijgt, zeggen dat je computer niet zo best is. Ze kijken vooral naar de loggegevens van computerbeheer. En daar staan altijd wel wat foutjes in waar je je soms niet zoveel van aan moet trekken. Binnen de kortste keren willen ze een monteur sturen, die (en daar hebben we het) een aardig tarief in rekening. Waarschijnlijk wordt windows opnieuw geinstalleerd, en nog wat andere programma''s. De vraag is echter, is je computer dan wel goed in orde ? Hoe weten zij eigenlijk dat de beveiligingssoftware niet in orde zou moeten zijn. Bij de software-ontwikkelaars van Microsoft, Google, Norton of McAfee zijn ze niet achterlijk. Dat betekent dat ze bij Reimage slimmer zijn, dan de software-ontwikkelaars van deze bedrijven. Nou, dat lijkt me sterk.