gr
door groenling Jan 18, 2013 om 08:54
Computers & telefonie

Laptop

Hallo ik heb de vraag als ik de Harde schijf defragmenteer dan als hij klaar is staan er nog heel veel rode vakken in dus naar mijn mening niet gedefragmenteerd maar wat is nu de oorzaak verder werkt het goed Graag een reactie

548 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook al eens gekeken als u opnieuw opgestart heeft?
Meestal is het pas goed zichtbaar na een opstart.

Vr.gr. poltol.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dat al verschillende keren gedaan
Maar blijft nog rode stukken erin houden

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke Windows versie gebruik je?

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik XP pro

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

belinia schreef op vrijdag 18 jan 2013, 11:22: Ik gebruik XP pro

Dan moet je inderdaad zelf nog Defragmenteren. In Windows Vista en Windows 7 gebeurt dit automatisch (vandaar mijn vraag)

Om heel eerlijk te wezen zie ik het nut er niet van in om regelmatig te defragmenteren. Vroeger met XP Pro deed ik het misschien 1 x per jaar, maar merkte er helemaal niks van of het geholpen had (computer werdt er niet sneller van)

Ik weet niet of je de standaard Windows defragmentatie gebruikt of een ander tooltje, maar kijk anders eens hier voor een aantal goede defragmentatietools.

En zoals ze op ook al zeggen:
LET OP: De defragmentatietool van Windows doet zijn werk net zo goed als of zelfs beter dan andere tools voor het defragmenteren van de (systeem)bestanden op een harde schijf. Er hoeft dus geen gebruik te worden gemaakt van alternatieve tools!

Daar ben ik het dus ook mee eens.
Als je computer goed werkt, gebruik hem dan gewoon en ga niet met allerlei tooltjes proberen om je computer sneller te maken.

Nog even over dat defragmenteren, als je op Analyseren klikt, wat krijg je dan te zien?

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor je gaat defragmenteren moet je wel alle lopende programma's afsluiten. Dus ook je virus bescherming.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

SmartDefrag werkt volgens mij het beste (download link en toelichting op gratissoftwaresite.nl).

Defragmenteren in de veilige mode kan ook betere resultaten geven.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het defragmenteren van de harde schijf heeft een stuk minder effect wanneer de schijf nog vol staat met allerlei restanten van programma's. Dit kunnen verwijderde files zijn of software dat tijdelijk op de harde schijf is opgeslagen. Dit afval zorgt er voor dat het defragmentatie programma minder effectief is. Het opstarten en afsluiten van de PC wordt steeds langzamer omdat ook het afval steeds opnieuw bekeken wordt om vast te stellen of hier iets mee gedaan moet worden. Het beste resultaat krijg je door regelmatig je harde schijf op te schonen.Gelukkig zijn er veel gratis programma's te downloaden die een verbluffend resultaat laten zien. Een gratis programma dat dit wel erg makkelijk voor je doet is AdvancedSystem Care 6. Dit programma heeft twee instellingen, eenvoudig en uitgebreid en bevat ook de defragmentatietool Smartdefrag.
Defragmentatie wordt ook bemoeilijkt door restanten van programma's en logs die niet verwijderd kunnen worden door dit soort controle programma's. De instellingen van windows en andere software veroorzaakt ook een verminking van de harde schijf en het beïnvloeden van de werking van de PC. Denk hierbij aan anti virus programma's, firewalls, malware verwijderaars en andere hulpprogramma's. Allemaal laten ze sporen achter op de harde schijf en allemaal zijn ze beschermd tegen het per ongeluk wissen. Wanneer u dit soort programma's op uw PC heeft staan kunt voor het opschonen van de harde schijf eerst deze programma's afzonderlijk de PC laten controleren en dan de oude logs en backups met uitzondering van de laatste wissen. Als u dan als laatste het defragmentatieprogramma laat lopen (bij Advanced SystemCare 6 staat dat al zo ingesteld) dan krijgt u een goed tot zeer goed resultaat nadat u de PC uit gezet hebt en weer opnieuw opgestart.