jo
door jos2006 Apr 25, 2016 om 16:55
Computers & telefonie

Laptop met Windows 7 nu waardeloos?

Is mijn Toshiba M70-122 notebook met Windows 7 nu waardeloos ? Dit toestel verder gebruiken voor internet is gevaarlijk. Upgraden naar een hogere windowsversie gaat ook niet.

2630 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2016 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou dat notebook waardeloos zijn?

jo
door jos2006 - Apr 25, 2016 om 17:07
87 Antwoorden / 41 Vragen

Is natuurlijk onzin wat ik schreef. Lees a.u.b. in plaats van Windowa 7  "WINDOWS XP". Wat doen anderen met hun gedeeltelijk onbruikbaar geworden pc.

jo
door jos2006 - Apr 25, 2016 om 17:22
87 Antwoorden / 41 Vragen

Beste Tiger,
Waardeloos in die zin dat Windows XP niet valt te updaten. Het toestel is m.i. alleen nog te gebruiken voor werk waar internet buiten beeld blijft. Ook MS Office kun je niet meer registren en dus geen updates.

Ma
door Mat Matheij Apr 26, 2016 om 01:47
986 Antwoorden / 3 Vragen

XP kan natuurlijk wel worden geüpgraded naar bv.7 zie Softwarebillig.de.  Intern geheugen bij voorkeur 2GB. Kun je zelfs door naar W10. Mvrgr. Zie jorisw.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2016 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat anderen ermee doen. Mijn computer met XP staat werkeloos te zijn. Moet hem nog leeghalen en dan gaat hij naar de vuilstort.:-)

marita5
door marita5 - Apr 25, 2016 om 17:29
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jos2006 ,

Lees dit eens door scroll naar beneden een oplossing tot 2017  , klik op de rode regel .

https://overstappen2linuxmint.wordpress.com/windows-xp-vervanger/

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2016 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zet er Linux Mint op of Chromium OS via CloudReady van Neverware. En dit zijn nog maar twee voorbeelden, er zijn nog zat andere gratis OS'en beschikbaar.

be
door bertfe - Apr 25, 2016 om 19:05
43 Antwoorden / 0 Vragen

Geen paniek!
Windows 7 wordt nog tot 2020 ondersteund.
http://bit.ly/winstap

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2016 om 19:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien kun je hem te koop aanbieden onder antiek op Marktplaats?;-)

Je kan er Linux op zetten (zie andere reacties) of je kunt hem nog gebruiken voor oude spelletjes of oude programma's die niet op een nieuwe(re) Windowsversie werken.

Ma
door Mat Matheij - Apr 25, 2016 om 19:20
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou dat niet mogelijk zijn. U Kunt een gratis upgrade krijgen naar Windows 10. Uw Pc vergt maar dat was ook al bij Windows 7 een geheugen van 2GB. Niet uw besturingssysteem maar de virusscanner bepaalt de veiligheid.  W7 wordt voorlopig geüpgraded. Goede -betaalde - scanners zijn Bitdefender Eset G-data Kaspersky en in voorkomende gevallen McAfee maar dan de Total Protection versie. Mvrgr.

Cookies
door Cookies Apr 25, 2016 om 19:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lezen!

Ma
door Mat Matheij Apr 25, 2016 om 20:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Juist dat mijn grootste kwaliteit. Lezen wat iemand vraagt niet meer of minder. Mvrgr.

diumenge
door diumenge Apr 25, 2016 om 20:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Poeh, da's niet best dan als lezen werkelijk je grootste kwaliteit is.

Cookies
door Cookies Apr 25, 2016 om 21:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het woordje 'WAS' is er blijkbaar tussenuit gevallen. Dan krijg je dus: juist dat WAS mijn grootste kwaliteit.

Ma
door Mat Matheij Apr 26, 2016 om 01:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Je doelt op de wijziging in XP. De vraagsteller begon met W7. Maar ook dan gaf ik het enige - betaalbare- antwoord. Groetjes.

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2016 om 19:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat Windows XP op de notebook...

Ma
door Mat Matheij Apr 26, 2016 om 01:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tja dan kan en moet ie de prullenbak in. Is meer dan 7 jaar oud. Intern geheugen standaard 1GB max 2GB. Daar doe je gewoon niet veel meer mee. Oplappen te duur en zinloos. Niet de leuke oplossing maar helaas. Mvrgr.

Ma
door Mat Matheij Apr 26, 2016 om 01:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

Met XP valt er niet veel meer te doen. Indien 2GB geheugen voor slechts €25 updates naar 7 en dan naar 10. Moet het geheel nog in goede staat wezen. Softwarebillig.de

Ma
door Mat Matheij - Apr 25, 2016 om 20:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola? Marita? Edrick? Geef nu eens gewoon antwoord op een duidelijk op dit gebied geen specialist/deskundige. Met alle respect zijn jullie geen ict deskundige.
Helaas. Mvrgr

diumenge
door diumenge Apr 25, 2016 om 20:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jij kennelijk ook niet gezien deze uitspraak "Niet uw besturingssysteem maar de virusscanner bepaalt de veiligheid." om 19:20.

Cookies
door Cookies Apr 25, 2016 om 23:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij bent ZEKER geen ICT deskundige en bovendien een slecht lezer.

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2016 om 00:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mocht u het installeren van een ander besturingsysteem wat ingewikkeld vinden vraag dan hulp aan een familielid of buurjongen die dat mogelijk wel kanen voor uw wil doen.
Is dat niet het geval:
in uw woonplaats is mogelijk een bibliotheek of sociaal centrum waar vrijwilliggers van Seniorweb gratis inloopspreekuren hebben.
Komt u er met de hier gegeven tips over een ander besturingssysteem zelf installeren, kunt u daar mogelijk hulp daarbij vragen.
Dan dus de notebook met adapter even meenemen met bijv. een kopie of screenshot van de hier daarover gegeven tips.
Of anders bijv. even op de website van Seniorweb kijken voor eventueel hulp aan huis. U moet dan wel eerst lid zijn en kunt dan maar beter vooraf vragen of ze zoiets voor u kunnen doen (en eerst even uitzoeken wat dan dan kost).
Als u het zelf wilt doen dan kunt u met een veilige pc bijv. kiezen voor de besturing eerst op een datastick zetten (staat ergens via een gegeven link te lezen) en vervolgens op de notebook installeren.
Anders de laptop voor spelletjes e.d. gebruiken, voor schijfjes branden, of als externe opslag.

Ma
door Mat Matheij Apr 26, 2016 om 01:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Moet wel zin hebben. En dat had in dit geval weinig zin. Volgens eigen zeggen W7. Vr.gr.

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 01:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola/Diumenge
Geeft nu aan XP. Kan worden geüpgraded naar W7. Zie antwoord.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 26, 2016 om 12:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor XP zijn er nog altijd updates en daarnaast kun je het gewoon blijven gebruiken, niets gevaarlijks aan.