Mag een huiseigenaar je verplichten tot kiezen internet provider
Ik woon sinds kort in een vrije sector woning waar alleen een aansluiting is van een internetprovider waar ik niet bij geabonneerd ben. Hiervoor zal een kabel getrokken moeten worden. Die zijn er wel, maar is afgeknipt. Ik wil om diverse redenen (onder andere niet weer een nieuw contract aansluiten) niet overstappen. Kan de verhuurder verplichten tot overstap wanneer het niet in de huur is inbegrepen?
als de verhuurder de kabel heeft afgeknipd meld u dit bij de netwerkbeheerder, deze zal hem herstellen en de kosten hiervan verhalen op de verhuurder als dit nog mogelijk is.
heeft u een andere provider dan meld dit euvel daar! deze kunnen dan de netwerkbeheerder inschakelen.
Welke kabel is afgeknipt? Die van Ziggo of KPN?
Ik neem aan bij KPN.
Waar is de kabel afgeknipt. In de meterkast bij het Israpunt?
Of heb je glasvezel nodig en is er in de woning geen glasvezel aangelegd?
Vragen zul je moeten bij KPN. Een aansluiting zal mogelijk zijn, maar het is de vraag wie dat moet betalen. De huurder of verhuurder.
Wat staat er in je huurcontract over de aansluiting.
De verhuurder kan je niet dwingen gebruik te maken van de aansluiting die in de woning zit.
Maar je als je een andere aansluiting wilt, dan zul je zelf moeten uitzoeken hoe het bij jou in de woning geregeld is en wie dat moet betalen. Dus contact opnemen met KPN.
Hoezo verplicht hij jou dat?
als jij zelf graag KPN wil, betaal jij zelf de aansluitkosten.
Als jij zelf Ziggo wil, betaal jij dezelfde aansluitkosten.
Als jij zelf Delta glasvezel wil, betaal jij zelf de aansluitkosten
daar verandert een afgeknipte kabel niets aan
Is er in uw woning dan geen 'gewone'telefoonaansluiting?
Als ditect antwoord op uw vraa, indien dit niet in uw huurovereenkomst staat mocht afknippen niet tenzij de internetprovider dat heeft gedaan. Indien u glasvezel bedolelt, dan kunt u due helaas dan zelf op uw kosten laten aansluiten tenzij er een kabelaar in uw buurt is bijv KPN die dat in uw buurt gratis doet.
Edoch herhaald, is er geen gewone telefoonlijn via welke u internet kunt krijgen. De meeste providers werken via een KPN lijn. En de KPN lijn is eigendom van KPN.
Een verhuurder, soms bij apparemetscompexen het geval kan een en ander wel un de huurovereenkomst hebben geregeld maar dat is zoals ik het begrijp bij u niet het geval.
Zie evt ook - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
De huiseigenaar verplicht je tot niks.
Je wil zelf een keuze hebben/maken en zal zelf moeten opdraaien voor de aansluiting.
Dat een kabel lijkt afgeknipt te zijn zegt niks want als men ergens nieuwe aansluitingen aanlegt maar een bewoner wil deze niet dan wordt vaak tot de woning de aansluiting gemaakt en afgeknipt/afgedopt of tot de erfgrens.
Ook zijn er veel wijken, dorpen of steden waar bepaalde aanbieders zelfs niet eens een aansluiting aanbieden.
Re: is de kabel echt bij u afgeknipt of is de aansluiting afgesloten? Afknippen zou buitenshuis moeten gebeuren (of in een kruipruimte) en dan meteen met verwijderen van de aansluiting/contactdoos. Indien afgenknipt zal de provider dat dan zelf hebben gedaan omdat u geen abonnement wenst maar het blijft onduidelijk omdat er dan kosten zouden zijn indien de kabel hersteld zou moeten worden als een nieuwe huurder wel een aansluiting wenst van die provider.
Er is een werkende aansluiting en daar zult u het mee moeten doen.
U kunt de verhuurder niet dwingen om naast de reeds bestaande aansluiting een Ziggo of glasvezelaansluiting aan te leggen.
Wilt u een andere aansluiting dan de huidige, dan zult u zelf de aanlegkosten daarvan moeten betalen.
De verhuurder verplicht je tot niets. Als je een andere aansluiting wil of wil herstellen is dat tussen jou en de provider.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer