Pr
door PrimeTinus Feb 10, 2017 om 10:34
Computers & telefonie

Mag Ziggo je verplichten een nieuw contract af te sluiten als je verhuist?

Ik ben verhuisd, van een "UPC" gebied naar een "Ziggo" gebied. Ziggo geeft mij niet de mogelijkheden om mijn oude abonnement mee te nemen naar mijn nieuwe woning. Doordat ik nu een nieuw contract moet afsluiten wordt mijn nieuwe maandabonnement (voor dezelfde diensten) 3 Euro per maand duurder. Mag Ziggo dat? In de algemene voorwaarden staat "Voor, tijdens en na de verhuizing worden de lopende Abonnementen voortgezet onder de daarvoor geldende voorwaarden."

5990 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2017 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortzetten is niet opnieuw afsluiten. Maar bij nieuw afsluiten kunt u natuurlijk ook gebruik maken van aanbiedingen.:-))

Pr
door PrimeTinus Feb 10, 2017 om 15:32
Antwoorden / 1 Vragen

Was dat maar waar. Dan had ik het minder erg gevonden. Er wordt mij geen korting van 3 maanden oid aangeboden... Het is simpelweg een tariefsverhoging..

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2017 om 10:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees ook dit in de AV:

Als op de locatie waar u naar toe verhuist andere tarieven gelden voor een dienst dan op de oude locatie, dan zal u vanaf de dag van activering de tarieven die gelden voor de dienst op de nieuwe locatie betalen.

Pr
door PrimeTinus Feb 10, 2017 om 15:33
Antwoorden / 1 Vragen

In welke AV heb je dat gevonden dan?

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2017 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ primetinus. In die van de KPN.:-))

Cookies
door Cookies Feb 10, 2017 om 20:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: fout! Van Online.nl:-))

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2017 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, sorry.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2017 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Art. 13.5 van deze AV https://www.ziggo.nl/pdf/Algemene%20Voorwaarden%20%20Ziggo%20Services%20BV.pdf

Deze voorwaarden gelden in het gebied waar de diensten van Ziggo tot 13 april 2015 onder de naam UPC werden geleverd.

DOOR PRIMETINUS 10 FEB. 2017 OM 15:33
ANTWOORDEN / VRAGEN

In welke AV heb je dat gevonden dan?

pi
door pieterwolters - Feb 10, 2017 om 23:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn nog steeds gebieden waar de gemeente een lager tarief heeft bedongen voor een bepaalde periode. Als je van zo'n "goedkope" gemeente naar een "dure" gemeente verhuist kan Ziggo dit hogere tarief in rekening brengen.

Pr
door PrimeTinus Feb 11, 2017 om 00:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ahh maar in dit geval vertrek ik uit Amsterdam. Neem aan dat dat daar niet van toepassing was.

mo
door mof - Feb 13, 2017 om 14:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Die algemene voorwaarden hebben betrekking op ziggo contracten, niet op die van de concurrent die u meeneemt.
als u verhuist moet u vooraf onderzoek doen naar nieuwe providers etc.

1paul
door 1paul - Feb 13, 2017 om 14:49
3174 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort!!!

ENL...

KPN

cantate
door cantate - Feb 13, 2017 om 23:50
15 Antwoorden / 0 Vragen

Dat vind ik erg vreemd en onbehoorlijk van Ziggo, vooral gezien het feit dat ze zijn samen gegaan met UPC !