bvandenb
door bvandenb Dec 9, 2012 om 20:55
Computers & telefonie

Meer mensen met simyo spook verbruik!?

Ben aan komende week aan het verhuizen, mobiele telefonie bezien van simyo (nummerbehoud) naar telfort.
Simyo is ook KPN, dus ik snap deze toevallige(?) error niet....
Ook het ticket systeem is ineens brak: http://i.imgur.com/b1OCK.jpg
Heb het verhaal dus vast voor jan met de korte achternaam ingetyped daar.
Overigens ben ik de eerste niet, zo leerden wat zoekmachines hun uitkomsten mij.

Waar het om gaat, ik had geluk dat ik mijn mail checkte op de pc vandaag.
Stond een mailtje van simyo dat mijn _pre_paid (ik heb prepaid bij hen) tegoed minder dan 2 euro was.
Even online gekeken, bleek dat ik meer dan 55 MB geïnternet zou hebben. Vreemd, want ik gebruik alleen het huis-wifi en internet over sim werkt niet als het moet op mijn samsung 7 inch tablet met android 2.2. Bovendien neem ik de tab nooit mee. Heb ook een gewone GSM.

Nu de sim er dus uit, kijken of de MBs op blijven lopen in online rekening overzicht! :-)

Prepaid, maar tOch onverwachtte kosten achteraf. En dan ook nog op een manier, mobiel internet, welke ik niet gebruikte de afgelopen 3 maanden, als het er geen 4 zijn... en die het meestal ook niet doet überhaupt... traaaagggg..
Prepaid... mag men dat zo wel noemen dan? En nu had ik het binnen 2 uur in de gaten (ik weet niet of op hun lage snelheden in 2 uur überhaupt 50+ MB gedownload kan worden! :-)

4993 31 Rapporteer

bvandenb
door bvandenb - Dec 9, 2012 om 21:00
95 Antwoorden / 14 Vragen

PS: en natuurlijk 0,0 specificatie hoe wat en waar hoe laat e.d. de MBs 'door mij' opgevraagd zouden zijn.
Simyo stelt dus gewoon : "u hebt voor (zeg) 50 euro geïnternet. (PUNT) "
Hoe dan? geen idee. 0 programma's open. (Kan je bij samsung tab zien)
Dus email, www browsen kan al niet, ftp, nntp e.d. heb ik er niet op.
Geen voip (is wel bellen maar dan in MB's)
Simyo, val dood.

freya
door freya - Dec 9, 2012 om 21:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bvandenb,

Ook binnenshuis kan het best eens gebeuren dat je tablet 'even' geen WiFi ontvangt en dan schakelt je tablet wellicht gewoon over op het mobiele netwerk.....?
Kortom, als je toch geen mobiele data gebruikt (lees: wil gebruiken) in huis, schakel op je tablet de optie 'mobiele data' dan gewoon 'uit'. Dan kun je de simkaart gewoon in het apparaat laten zitten.....

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Dec 9, 2012 om 21:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[u]Aanvulling:[/u]

Wellicht is er nog ergens een optie: 'Automatisch updates installeren' en staat die optie misschien 'aan'?

Freya

bvandenb
door bvandenb - Dec 9, 2012 om 22:54
95 Antwoorden / 14 Vragen

Zie ook http://i.imgur.com/nTcg6.jpg waar rook is is vuur.

Ja, data verbinden over 2 en 3 g staat uit.
Gebruik alleen wifi op die tab. Werkt altijd hier in huis. Kanaal 6, geen andere stoorzenders.
Heb wel eens willen internetten, toen ik hem net had, ver van huis, met simyo, ging niet. Toestel stond, en staat, ook niet op hun website kwa instellingen.

Het vervelendste vind ik nog dat het kennelijk mag:
Internet verbruik, bedrag x : en verder geheel geen aanwijzing wie wat waar wanneer, hoe, welke methode / protocol e.d.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2012 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag bvandenb,

Ik heb al enige jaren prepaid van Simyo. In Mijn Simyo heb ik bij instellingen (o.a.) uitgezet: internet op je mobiel/mms, internetbundel en onderlingbundel.
Verder is in mijn gsm uitgezet: dataverbinding, roaming en 2- en 3G.
Ik gebruik altijd alleen wifi en heb nog nooit problemen omtrent datagebruik gehad.
Heb je bij Mijn Simyo bij de instellingen misschien de genoemde internetzaken aan staan?

vr.gr.

bvandenb
door bvandenb - Dec 10, 2012 om 00:35
95 Antwoorden / 14 Vragen

misschien wel/niet. is voor nu en zo ver ook nvt.
stel het staat uit, zal simyo ook wel wat verzinnen...

jo
door jorisw - Dec 10, 2012 om 08:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bvandenb schreef op maandag 10 dec 2012, 00:35]misschien wel/niet. is voor nu en zo ver ook nvt.
stel het staat uit, zal simyo ook wel wat verzinnen...

Een beetje onbegrijpelijke zin. Wat probeer je nu te zeggen?

bvandenb
door bvandenb - Dec 10, 2012 om 08:46
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 10 dec 2012, 08:38][quote=bvandenb schreef op maandag 10 dec 2012, 00:35]misschien wel/niet. is voor nu en zo ver ook nvt.
stel het staat uit, zal simyo ook wel wat verzinnen...

Een beetje onbegrijpelijke zin. Wat probeer je nu te zeggen?

Ik ging gewoon verder vanuit jouw context:
"" Heb je bij Mijn Simyo bij de instellingen misschien de genoemde internetzaken aan staan? ""

Op simyo zijn er meer klachten van deze aard.
In een apart forum onderwerpje aldaar is er een reactie van simyo, maar daar kan niemand reageren, staat uit in dat topic.
Er staat zoiets: "dit soort klachten, onderzoek gedaan, ook door kpn, niks gevonden, aan ons ligt het niet..."

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2012 om 13:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je niet in je account de internetmogelijkheden uitschakelt en zelfs niet weet of je het hebt uitgeschakeld.... Het lijkt mij juist wel van toepassing gezien je vraag.
Op het/een Simyo forum wordt ook enige malen duidelijk gezegd dat je internet in je account moet uitschakelen: KLIK HIER

bvandenb
door bvandenb - Dec 10, 2012 om 15:03
95 Antwoorden / 14 Vragen

Aurora, het maakt niet uit of het online aan of uit staat, als men het zelf niet gebruikt op een device.
Ik zie ze er zelfs voor aan, dat al staat het uit, dat er dan zoiets komt van "onze online gegevens hebben vertraging, die andere, nieuwe, 100 euro is nog van voor dat het online uit stond'.

Software, hardware, mensenwerk daar in gestoken... fouten.... klant moet wel dokken....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 10, 2012 om 18:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bvandenb schreef op maandag 10 dec 2012, 15:03]Aurora, het maakt niet uit of het online aan of uit staat
Dat maakt zeker wel uit, het is dan onmogelijk om per ongeluk te internetten of ongevraagd updates downloaden

bvandenb
door bvandenb - Dec 11, 2012 om 09:55
95 Antwoorden / 14 Vragen

Aan lekker is dat en anderen : Het doet er juridisch en in de praktijk niet toe of er bij simyo iets aan staat of niet.

Nu stond het ook uit, en tOch meldt hun systeem verbruik.
En nog veel ook, ik haal denk ik never 55 MB binnen met mijn 1 a 2 blokjes op hun opgegeven 364 kb downspeed, die dus wel fors lager zal liggen.

Het doet er gewoon niet toe, er zijn vast lieden te vinden die het uit hEbben staan op simyo en tOch MB in rekening krijgen. Enige mOgelijke voordeel is dat simyo, maar dat betwijfel ik, ruiterlijk toe geeft dat het niet kan (terwijl het wel gebeurt, 'de computer zegt'....) omdat het op hun website uit staat.

Simpel en kort: simyo genomen omdat het op mijn tab zou werken
Werkte niet, terwijl ik voor de 'koop' telefonisch te horen kreeg van hen dat het wel zou werken, dat was dus direct al foute boel. Echter het was geen noodzaak zo bleek in de praktijk, kreeg smartphone van de baas in bruikleen met vast tegoed (extra moet ik zelf dokken) staat een app-je voor er op, werkt perfect zo) , en ik heb het laten sliden, want gebruikte de onhandige tab toch alleen hier op de bank. De tab 7 inch is te groot voor telefoon, maar wel lekker las handig formaat tabletje, die o.a. via een app de philips apparatuur kan bedienen.

Gebruikte het (sowieso niet werkende-) internet dus ook niet, ben dol op batterij saven, dus hij staat op vliegtuig mode, en voor wifi (want dat kan, vliegtuig mode en tOch wifi aan) heb ik een snelkoppeling op 'desktop' voor aan en uit zetten.

Op simyo forum gaat een medewerker (of in elk geval een moderator..) nog verder, simyo is niet bedoeld voor internet, QUE !???
Je kan met je prepaid zelfs voor een dag of 10 dagen internet bundel kopen op je prepaid sim !!

Witte boorden criminaliteit noem ik dit.
Niet voor niets staat er daar een bericht (waarop men niet kan reageren) met : klachten hieromtrent, we hebben het nagekeken, kpn ook, mea culpa, ligt niet aan ons.

Uiteraard wel bedankt voor de tip, ik heb op mijn 2 simyo nummers nu online internet uit staan, gebruik het toch niet, want werkte never ever en het was dus weer een item om batterij op te sparen.

Logica laat over: een hack, fouten op hun systeem (meest logische) , of een verandering recent in hun internet opzet waardoor telefoons die er eerst niet mee werkten als zombies tot leven kwamen ondanks foute/geen instellingen voor hun netwerk settings.

freya
door freya - Dec 11, 2012 om 10:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@bvandenb:

Hoe het ook zij, als op je telefoon de optie 'mobiele data' uitstaat, is er gewoonweg géén mobiel internetverkeer mogelijk en kun je dus nooit en te nimmer dataverbruik hebben....

Enne....ook op een lage downloadsnelheid van 364Kbps kun je een hoop data verbruiken, als het maar lang genoeg duurt. Op b.v. een kwart van die snelheid heb je 55 MB gedownload in ongeveer 100minuten, dus zeg niet dat het niet kan....

Freya

bvandenb
door bvandenb - Dec 11, 2012 om 10:14
95 Antwoorden / 14 Vragen

PS: het is 128 kb downspeed lees ik net, niet eens 364 !

bvandenb
door bvandenb - Dec 11, 2012 om 10:18
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 11 dec 2012, 10:10]@bvandenb:

als op je telefoon de optie 'mobiele data' uitstaat, is er gewoonweg géén mobiel internetverkeer mogelijk en kun je dus nooit en te nimmer dataverbruik hebben....

Wel bij simyo.
Lees anders dit topic nog even door aub, want het gaat daar over.

bvandenb
door bvandenb - Dec 11, 2012 om 10:27
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 11 dec 2012, 10:10]@bvandenb:
Enne....ook op een lage downloadsnelheid van 364Kbps kun je een hoop data verbruiken, als het maar lang genoeg duurt. Op b.v. een kwart van die snelheid heb je 55 MB gedownload in ongeveer 100minuten, dus zeg niet dat het niet kan....

Jammer dat men hier niet berichten kan editten, of ik zie niet hoe.

@Freya, als opgegeven staat 128 kb, dan ga ik die hier met 1 a 2 blokjes van de 5 (antenne signaal sterkte) never halen.
Sowieso is er 'overhead' dus al sta je onder de antenne, 128 kb haal je gewoon niet in download speed.
Laat ik nu eens heel simpel doen in het voordeel van simyo en hun kpn mobiele internet netwerk , dan haal ik 'schoon' max. 2/5e van 128 kb. Waarschijnlijk minder. (Zwakker signaal, meer crc)

freya
door freya - Dec 11, 2012 om 11:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bvandenb schreef op dinsdag 11 dec 2012, 10:27]....
Laat ik nu eens heel simpel doen in het voordeel van simyo en hun kpn mobiele internet netwerk , dan haal ik 'schoon' max. 2/5e van 128 kb. Waarschijnlijk minder. (Zwakker signaal, meer crc)

Dan nog kun je 55MB downloaden binnen 3 uur.....
En voor de duidelijkheid, dat hoeft niet een constante stroom aan data te zijn.

En 55MB aan data verbruiken terwijl 'mobiele data' uitstaat is gewoonweg onmogelijk, óók bij Simyo....

Freya

bvandenb
door bvandenb - Dec 11, 2012 om 11:21
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 11 dec 2012, 11:00][quote=bvandenb schreef
En 55MB aan data verbruiken terwijl 'mobiele data' uitstaat is gewoonweg onmogelijk, óók bij Simyo....
Freya

Zo hoort het te zijn, technisch.

Maar ja computers zijn het ook niet met elkaar eens.
Al die hard en software ook.

Dus dan wellicht toch een hack, of een medewerker (ex?) die gewoon op wat accounts getallen in zit te vullen.
Ik lees net namelijk op simyo dat ze dat zo kunnen doen, 'coulance', de boel anders zetten.

Ik heb het niet verbruikt, maar simyo website meldt gewoon, zonder enkele specificatie zoals data en duur (url's mogen ze wettelijk niet vast leggen, loggen)
of klanten even hun vermeend verbruikte internet tikken willen dokken.

Nu hebben ze OOK :-) een mail melder, daarom zat ik bij toeval boven op het nieuws, en weet ik dat die 55 MB in 90 minuten tot hooguit 2 uur moet zijn binnengehaald. Mijn 'computer' (dat is zo een tab namelijk, wettelijk en al) meld nul, voor simyo, want geen mobiele data verbinding open.

Zoals gezegd ik ben de enige niet, de laatste tijd neemt het bij hen toe.
Dus geloof wat je wilt, ik heb de feiten.

van leyden
door van leyden - Dec 11, 2012 om 12:01
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Simyo heeft bedroevend slechte recensies.
Een discussie is het niet eens waard>> de klant wordt op allerlei manieren genaaid, het is gelegaliseerde wittenboordencriminaliteit.

Tip.
Wat het ook kost>> kappen met die bende, in de toekomst kan je nog geheid meer ellende met simyo verwachten, ze verzinnen doodleuk allerlei trucjes die jou alleen maar geld kosten.

Nog een tip voor prepaid bellers>> neem Ortel..echt een aanrader. (wel even de simlock laten verwijderen)
Ortel verdubbelt al een hele tijd automatisch elk beltegoed en nooit 1 klacht gehad.

Succes.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2012 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom dan hier een topic openen? Of zoek je alleen mee l*llers?

bvandenb
door bvandenb - Dec 11, 2012 om 12:35
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 11 dec 2012, 12:06]Als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom dan hier een topic openen? Of zoek je alleen mee l*llers?
Ik zoek podia om mensen te waarschuwen. En niet zelden blijkt er dan soortgelijke tekst te staan reeds van anderen over dezelfde bedrijven x.

Eigenlijk doen we hier wat vara kassa op tv doet, waarnemen, vragen stellen, waarschuwen.
Die doen ook niet aan gratis managment en probleem oplossing plus klant behoud voor de door hen terecht aangepakte bedrijven he?

Vreemd dus dat je op dit forum deze reactie geeft m.i.

bvandenb
door bvandenb - Dec 13, 2012 om 09:09
95 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de beschermers van 'het digitale kwaad, waaronder mobiele telefonie operators' :-)

Op het simyo forum, beantwoord KPN (zonder ondertekenen ze het ook, naam, KPN) de 'zwaardere' gevallen waarbij klanten zich niet met kluitjes in riet laten sturen.

jobiejoba
door jobiejoba - Dec 13, 2012 om 09:18
134 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, met prepaid van Simyo kan je een rekening krijgen. Het is de enige die prepaid levert waarbij je achteraf moet betalen mocht die je bellen terwijl je beltegoed op is, de verbinding wordt dan niet verbroken en de teller loopt door. Niet geschikt voor mensen die dat niet willen.

bvandenb
door bvandenb - Dec 13, 2012 om 09:36
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jobiejoba schreef op donderdag 13 dec 2012, 09:18]Het kan niet vaak genoeg gezegd worden,

Dat zo nu blijkt na het groeiende aantal klachten hieromtrent, het forum bericht daarover waarop men niet kan reageren, dat mobiele telefonie providers meestal aan "de reclame en marketing van het zwijgen methode" doen.

Ik wist niet dat je internet uit kon zetten in de online instellingen. Zoals wel meer mensen naar nu blijkt.

UIT zetten dus die hap en mensen informeren, die dat wel willen, hoe je internet wel zElf kan enabelen, scheelt simyo ook weer bewijslast, deels...
Immers mijn device werkte niet met simyo, en dat terwijl ik er voor belde, en men zei dat het wel kon, vooraf.
En laatst dan dus dat zombie gedrag, vliegtuig mode, prima wifi, en dan op 1- a 2/5e van 128 kB in 90 a 120 minuten 55 MB binnenkrijgen.

Simyo zegt ook dat ze niet kunnen zien hoe en wat, mag niet, privacy, maar net in het ticket 'forum' aldaar, zegt men ineens weer van wel (KPN medewerker)

Oftewel, simyo 'zuigt'.

jobiejoba
door jobiejoba - Dec 13, 2012 om 09:50
134 Antwoorden / 1 Vragen

Heel leuk dat je dat uit kunt zetten, maar als ik een rekening zou krijgen terwijl het prepaid is dan zou ik naar de rechter stappen o.i.d. om de rekening te betwisten. Even goede vrienden. maar prepaid wil zeggen geen rekening achteraf.

bvandenb
door bvandenb - Dec 13, 2012 om 10:12
95 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens vindt ik dat er vanuit de politiek een nieuwe-, of een reclame code commissie tak moet komen die actief naar onjuistheden speurt.
Kan de politiek VEEL aan verdienen in NL, handig ook ivm de crisis.|
Regels opstellen, of de huidige handhaven, kosten van boetes bekend maken.
De volgende is een 100% bote dan: http://i.imgur.com/j9deD.jpg

De 1e quadcore processor.... er zijn al octa cores , (cores)
En dat klinkt veelzeggend, maar wat ze meestal niet vertellen, verkopers/reclames, is dat er amper software is die al die 2, 4, 8 cores gebruiken.
M.a.w. een software pakket x kan op een oude single- of duo core processor pc net zo vlot lopen als op een quad of meer core. (bij gelijke hdd/SSD en geheugen type snelheden)

NL staat veel te veel misleiding toe bij bedrijven en pakt spooknota gedoe zoals nu bij (nota bene officiële grote bedrijven, niet Oom Oplichter 3 hoog achter) kpn/simyo/telfort gewoon niet aan. Volksvertegenwoordigers...

gompy2
door gompy2 - Dec 13, 2012 om 15:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bvandenb schreef op donderdag 13 dec 2012, 09:36]
Ik wist niet dat je internet uit kon zetten in de online instellingen. Zoals wel meer mensen naar nu blijkt.

Grappig is dat toch.
Iemand met een enorm opgeblazen bla bla verhaal over een bedrijf wat zogenaamd 50MB probeert te "stelen", erg bijdehand probeert te doen over "politiek en reclame code commissie", en " misleiding en spooknota's", en eigenlijk te dom is om de instellingen van zijn eigen account te doen en dan ook nog onder die domheid probeert uit te komen door een bedrijf in de grond te trappen.
Vreemde karaktertrekken hebben sommige mensen toch

van leyden
door van leyden - Dec 13, 2012 om 16:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=jobiejoba schreef op donderdag 13 dec 2012, 09:18]Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, met prepaid van Simyo kan je een rekening krijgen. Het is de enige die prepaid levert waarbij je achteraf moet betalen mocht die je bellen terwijl je beltegoed op is, de verbinding wordt dan niet verbroken en de teller loopt door. Niet geschikt voor mensen die dat niet willen.

Juist!
Je krijgt altijd een rekening! Terecht als het even kan en anders onterecht
Een spookrekening of een rekening omdat je "verkeerds hebt gedaan / iets nagelaten hebt / iets niet wist /".
Want reken maar niet dat er ook maar iets consumentenvriendelijks is aan simyo.

Begrijp niet dat die zooi nog uberhaupt klanten heeft>> op internet breek je je nek over alle slechte recensies.
Maar ja, elke keer komen er weer genoeg onnozelen bij, in de vorm van jeugd, die er toch weer intrappen, totdat ook zij hun buik vol hebben van Simyo..

ki
door kielenstijn - Nov 1, 2013 om 17:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onze dochter heeft sinds september van ons een abonnement van Simyo gekregen. Nu is het zo dat er een soort berichten van 1 seconde, 2 seconden, 3 seconden in rekening worden gebracht als gesprekken met als gevolg een torenhoge rekening. Op de meest onchristelijke tijden. Tijden waarop zij slaapt en geen gebruik maakt van haar telefoon. Wij hebben met Simyo gebeld en kregen het advies haar simkaart in een andere gsm te proberen omdat het waarschijnlijk aan de instellingen van haar iPhone lag. Dat hebben we gedaan en het blijft hetzelfde. Zo ver dus die oplossing. Weer gebeld. Volgens de helpdesk medewerkster van Simyo waren het toch écht gesprekken die er steeds gevoerd werden. Gesprekken van 3 seconden? Gaan die gesprekken dan zo?: "Hallo?, ja dag ik moet gaan." Vandaag om 16.10u keken wij ter controle op de laatste online factuur. En wat stond daar tot onze grote verbazing???? Vandaag om 16.50u had zij 3 seconden gebeld naar een mobiel nummer. Om 16.50u terwijl het pas 16.10u was. Nu hadden we bewijs dat er toch écht iets mis was. Onmiddelijk gebeld met Simyo. De helpdesk medewerkster van Simyo kwam met het smoesje dat er een vertraging in de gesprekken zat................. Een vertraging van 40 minuten....???!?!?!? Dat is de slechtste smoes die ik ooit gehoord heb. Simyo wenst het niet op te lossen en blijft beweren dat het probleem bij onze dochter ligt. Wij willen het abonnement opzeggen maar het is een jaar abonnement. Ja, we kunnen het afkopen volgens de helpdeskmedewerkster.
Toen we de helpdesk medewerkster driegden dat we de publiciteit hiermee op zouden gaan zoeken was haar reactie: "Tja, dan wordt het uw woord tegen het onze....."

bvandenb
door bvandenb - Nov 1, 2013 om 18:12
95 Antwoorden / 14 Vragen

@ gompy2

Ongeacht, standaard wettelijk en al de extras welke gebruikers vaak niet willen op prepaid voor providers DISABLED hebben.

kl
door klunstenaar - Nov 11, 2013 om 21:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem hier.

Zonder veranderd bel/internet gedrag, en zonder nieuwe apps opeens binnen 5 dagen een torenhoog dataverbruik.
Na wat googelen zie ik dat het een echt "Simyo" probleem is.

Ik ben hier snel klaar mee..
Snel weg bij deze spook provider..