wa
door wapojo Jul 28, 2009 om 17:22
Computers & telefonie

Moet ik nu gaan betalen??

13 maanden geleden heb ik een Acer laptop gekocht.

Hij werkte tot nu toe prima maar de laatste weken begint hij steeds vaker uit te vallen.

Hij word dan heel erg heet en stopt ermee.

Bij Acer vertellen ze me nu dat ik hem op moet laten halen (ik kan hen niet zeldf brengen) a €55 en daana nog de kosten van een raparatie.

Ik heb een jaar garantie maar blijkbaar val ik daar nu net een paar weken buiten.

Moet ik voor een laptop waar ik €666 voor heb betaald en die het maar een jaar goed heeft gedaan nu gaan betalen voor een reparatie?

415 6 Rapporteer

holpen
door holpen - Jul 28, 2009 om 17:28
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals hier al zo vaak vermeld: u moet helemaal niet bij Acer zijn, maar bij de verkoper! Deze dient eventuele reparatie af te handelen.
Daarbij geldt dat van de reparatiekosten 13/36e deel voor uw rekening zullen zijn en de rest (23/36e) voor rekening van de verkoper. Maar een beetje goede winkelier zal helemaal niet moeilijk doen over de garantie.

vladja
door vladja - Jul 28, 2009 om 17:34
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Waar heeft u de laptop gekocht? Bij de detailhandel of via de groothandel, Macro o.i.d.

Vladja

wa
door wapojo - Jul 28, 2009 om 17:38
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb hem gekocht bij Saturn in Hoofddorp

vladja
door vladja - Jul 28, 2009 om 18:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Non-conformiteit Een product is non-conform (= gebrekkig) als het product niet (meer) de eigenschappen bezit die de koper op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is na de wettelijke- en fabrieksgarantieperiode Algemene verkoopvoorwaarden aan de koper om het bewijs van de non-conformiteit te leveren én de koper dient tevens aan te tonen dat het product normaal is gebruikt.

Normale slijtage en onheil van buitenaf leidt nooit tot non-conformiteit.

Saturn houdt zich aan de wet. Onze algemene verkoopvoorwaarden hebben we daartoe uitgebreid getoetst. Toch kan het voorkomen dat u het niet eens bent met onze voorwaarden of deze anders interpreteert. Indien dit het geval is verwijzen wij u graag naar ConsuWijzer, waar u praktische adviezen vindt en u ook een klacht kunt indienen. Kijk daarvoor op hun website www.consuwijzer.nl. Als u het antwoord op uw vraag daar niet kunt vinden, dan kunt u bellen met (088) – 070 70 70.Met het melden van uw klacht geeft u een signaal af aan de toezichthouders op het gebied van consumentenrecht. ConsuWijzer registreert iedere melding en zorgt ervoor dat deze bij de juiste toezichthouder terecht komt.

Uit de leveringsvoorwaarden van Saturn, een detailhandel.

poltol
door poltol - Jul 28, 2009 om 19:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Nu u geen garantie meer heeft is het misschien slimmer op naar de PC winkel op de hoek te gaan. Misschien moet u de laptop eens schoon [laten?] maken. De onderkant werkt als een stofzuiger en in de koelsleuven hoopt zich veel stof op. Kunt u zelf verwijderen met een kwastje en de stofzuiger. Die dan wel matig moet zuigen, dus niet op volle kracht. Wij hebben de laptop tegenwoordig op een standaardtje staan. Dan is de onderkant vrij en werkt de koeling veel beter. De ventilator draait nu veel minder vaaak op volle kracht.

Succes, poltol

holpen
door holpen - Jul 28, 2009 om 19:08
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heel mooi, maar vraagsteller is rechtstreeks naar Acer gegaan en niet naar Saturn, zo te zien.
Daarnaast geldt dat je mag verwachten dat een laptop minimaal 3 jaar probleemloos mee kan. Is dat niet het geval, dan dient de leverancier zorg te dragen voor reparatie. Daarop kan men dan na de fabrieksgarantieperiode (meestal 1 jaar) de coulance-regeling loslaten, indien het hier niet om schade gaat die buiten garantiebepalingen valt.