rs
door rsteensma Sep 5, 2012 om 10:49
Computers & telefonie

Online?

Ik ben overgestapt van Ziggo naar Online en daar heb ik in princiepe spijt van. Ik voel me opgelicht, omdat ik wilde sparen op mijn internet en digitale tv. Ik heb daarom een abonnement afgesloten via T-Mobile voor Internet en digitale tv voor € 39,00 per maand. Krijg 2 rekeningen van 2 verschillende aanbieders en het blijkt dat ik digitale tv via CanalDigitaal krijg en internet via Online. CanalDigitaal beloofte dat ik dezelfde zenders zou hebben als bij Ziggo, dus niet...veel minder. Wil ik gewone basiszenders als bij Ziggo moet ik een top-pakket nemen. Het ergste is Online die wilde bij de eerste rekening zelfs de kosten van het aanbrengen van de satelietschotel incasseren, deze had ik al bij CanalDigitaal betaald. CanalDigitaal haald elke maand € 14,95 van de rekening voor de tv en Online probeerdt de volle € 39,00 per maand van mij te innen. Ik maak daarom het verschil tussen de maandelijkse abonnementskosten (€ 24,05) zelf over naar Online en nu verhogen ze het tot een maandbedrag van € 30,50 met de beredenering van de staat gaat van 19% naar 21%. Heb sinds juni 2012 dit contract voor 2 jaar afgesloten en had beter bij Ziggo kunnen blijven. Wat kan ik doen? Ik ben blij dat Online geen automatische afschrijving van mijn rekening kan doen.

1098 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan niets doen. Je hebt een contract voor 2 jaar en dat zal je uit moeten zitten.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat weet ik. Maar ik heb een contract van 2 jaar voor een bedrag van € 39,00 afgesloten en zit binnen 4 maand op € 45,45. Waarvoor sluit ik dan een contract af.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dat prijsverhogingen zijn en geen indexeringen heb je de mogelijkheid om op te zeggen. Verhoging van de BTW is geen prijsverhoging, tenzij Online dat wel zo ziet. Ze hebben er zelf nog wat moeite mee.
Let er even op dat je wel eens 2 verschillende contracten zou kunnen hebben. 1 met Online en 1 met Canaal Digitaal. Het zou kunnen zijn dat je ze dus niet alletwee tegelijk op zou kunnen zeggen.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen twee contracten afgesloten. Ik heb er één en heb verbaast gestaan dat ik aan twee verschillende aanbieders moest betalen. Hierover had ik Online gemaild en die zeiden dat ik tv via CanaalDigitaal ontvang en internet via Online. CanaalDigitaal heeft hun kosten met € 1,00 per maand verhoogd en Online doet het met € 6,45. Ik kan me voorstellen dat ik een verhoging moet betalen, maar dit is niet normaal. Binnen 4 maanden een verhoging van nou ja zeg. Waarom sluit men een contract af als de aanbieder zich de vrijheid neemt om zich niet aan de afspraak te hoeven houden en het met de btw kan verhogen. Dan heeft de consument geen poot om op te staan. En ik zit er nog ruim 18 maanden aan vast. Nou ja, het zij zo, maar het is in mijn ogen niet de bedoeling van contracten. Ik voel met benadeeld, tja ik ben ook maar een consument.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aanbieder kan niet met BTW verhogen. Een aanbieder moet met BTW verhogen. BTW komt niet bij de aaanbieder vandaan.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

T Mobile Online misleiden de kluit. Ik vind het ook inderdaad OPLICHTERS.
BIj een kennis die ook alleen internet wilde was GEEN 30mb beschikbaar, wel 20mb. Echter TOT 20mb en daar verschuilen ze zich achter.

In eygeslhoven volgens klantenservice, zou het adres 3km van de centrale afliggen waardoor er maar 7 tot 8mb mogelijk is. Ik had dit moeten kunnen weten.
Echter ik ga er niet van uit als ik TOT 20mb verwacht niet met 7mb word afgescheept. De upload loopt van een half tot 1 mb en is ook niet constant.

Als ik maar 2mb had, dan kon ik ook niet klagen, want het is TOT aldus online.

DIt zou bij wet verboden moeten worden en riekt naar misleiding.
De klantenservice heeft wel lijsten met adressen en snelheden, maar die zeggen ze je niet bij het afsluiten. Dan is het van "het is maar een paar mb verschil".

Je zit er dan wel 2 jaar aan vast, geen coulance mogelijk na een paar weken.
Had ik maar binnen 7 dagen moeten reageren. Ook op mail reageren ze gewoon niet.

Nou mag dit zomaar? Ik vind van niet.

Dus aan ieder die dit leest, ga niet met hun in zee want dan kom je BESCHETEN uit.

Dus mensen, goed uitkijken, ze draaien nl op oude afgedankte kpn centrales.
Een postduif gaat sneller.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

rsteensma schreef op woensdag 5 sep 2012, 11:22: Ja, dat weet ik. Maar ik heb een contract van 2 jaar voor een bedrag van € 39,00 afgesloten en zit binnen 4 maand op € 45,45. Waarvoor sluit ik dan een contract af.

De BTW verhoging per 1 oktober is maar 2%, dus zou het bedrag dan € 39,78 worden, meer verhoging is dus niet de BTW verhoging en dan kunt u dus per direct opzeggen.

En let op, koopjes vallen meestal tegen. Ziggo mag dan wel niet de goedkoopste zijn, maar wel één van de beste.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

heijmans2000 schreef op vrijdag 7 sep 2012, 19:12: In eygeslhoven volgens klantenservice, zou het adres 3km van de centrale afliggen waardoor er maar 7 tot 8mb mogelijk is. Ik had dit moeten kunnen weten.
Echter ik ga er niet van uit als ik TOT 20mb verwacht niet met 7mb word afgescheept. De upload loopt van een half tot 1 mb en is ook niet constant.

Als ik maar 2mb had, dan kon ik ook niet klagen, want het is TOT aldus online.

DIt zou bij wet verboden moeten worden en riekt naar misleiding.
De klantenservice heeft wel lijsten met adressen en snelheden, maar die zeggen ze je niet bij het afsluiten. Dan is het van "het is maar een paar mb verschil".

Je zit er dan wel 2 jaar aan vast, geen coulance mogelijk na een paar weken.
Had ik maar binnen 7 dagen moeten reageren. Ook op mail reageren ze gewoon niet.

Nou mag dit zomaar? Ik vind van niet.

Ja helaas mag dit, het probleem van de snelheid doet zich voor bij alle ADSL providers, daarom staat er dan ook bij TOT 20MB.
Alleen kabel en glasvezel providers kunnen wel die snelheid leveren.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 5 sep 2012, 12:40: Een aanbieder kan niet met BTW verhogen. Een aanbieder moet met BTW verhogen. BTW komt niet bij de aaanbieder vandaan.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry is iets verkeerd gegaan.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik weet dat ze allemaal oplichter zijn. Het is zo jammer dat je er niets aan kunt doen. Nou ik zit gewoon deze 2 jaar uit en stap gewoon weer over naar Ziggo. Daar had ik in princiep nooit weg moeten gaan. Het vervelende is dat ik zonder werk zit en echt in de kosten moest besparen. Het is gewoon jammer.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ik na zoveel jaar Ziggo heb opgezegd. Niets aan te doen.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn geen oplichters. Ze vertellen je gewoon waar je aan toe bent. Dat jullie dat niet willen begrijpen en je slechts blind staart op de goedkope aanbieding is jullie probleem. Als je je even had verdiept in ADSL had je kunnen weten dat dat geen gegarandeerde snelheid is. Zij lichten je niet op. Je licht jezelf op.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 8 sep 2012, 13:42: Het zijn geen oplichters. Ze vertellen je gewoon waar je aan toe bent. Dat jullie dat niet willen begrijpen en je slechts blind staart op de goedkope aanbieding is jullie probleem. Als je je even had verdiept in ADSL had je kunnen weten dat dat geen gegarandeerde snelheid is. Zij lichten je niet op. Je licht jezelf op.

Nee dat vertellen ze niet. Ze weten dat op mijn adres maar 7mb max haalbaar is en dat zeggen ze je niet als je informeert.
Dan ga ik appels verkopen. Tot 25 kg voor 2 euro. En dan krijgen ze 1 ons.

Trouwens vroeger had ik telfort 20mb. Die haalde maar tot 13mb, dat ging toen nog. Maar als je maar 7 mb krijgt is wel een groot verschil. Dan hadden ze mij eerlijk moeten zeggen en had ik contract NIET afgesloten.

Zo ken ik het ook, EERlIJK is het niet. Als jij er anders over denkt ok.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof dat winterman bij Online werkt.......
Het is niet eerlijk dat je me er niet op attent gemaakt hebben dat ik 2 maand het volgens contract afgesproken bedrag betaal en een maand later een verhoging van € 6,45 moet betalen. CanalDigitaal heeft het maar met € 1,00 verhoogd(van € 14,95 naar € 15,95). En van de onderstaande berekening begrijp ik zo wie zo geen reet. Ik betaal voor Online nu € 24,05 en geen € 30,00. En ik ben beslist niet dom. Het zal wel een of andere berekening zijn die via een wiskundige wetenschap opgemaakt is, net als de berekeningen van hypotheken.
------------------------------------------------------------------------
Verhoging btw-tarief
Door een kabinetsbesluit wordt vanaf 1 oktober 2012 het algemene btw-tarief van 19% naar 21% verhoogd. Dit is ook van toepassing op onze producten en diensten. Hieronder treft u een rekenvoorbeeld aan, zodat u een beeld krijgt van wat dit voor u zou kunnen betekenen.

Rekenvoorbeeld:
- Stel u betaalt op dit moment een maandbedrag van € 30,- (inclusief 19% btw)
- € 30,- gedeeld door 1,19 = € 25,21
- € 25,21 vermenigvuldigd met 1,21 = € 30,50
- Het nieuwe maandbedrag is dus € 30,50

ve
door verwijderd - Oct 21, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Online ..nooit meer.