Onvoldoende 3G dekking, geen hulp van Vodafone
Ik woon in Beegden en daar heeft niet iedere provider even goede 3G ontvangst. Toen ik nog in Eindhoven woonde had ik T-Mobile en na verhuizing bleek dat de verbinding zeer slecht was. Het contract werd zonder problemen ontbonden.
Daarna heb ik contact opgenomen met Vodafone en zij gaven aan prima 3G dekking te hebben in mijn woonplaats dus heb ik een abonnement afgesloten. De eerste paar maanden had ik inderdaad prima internetverbinding, maar sinds een paar maanden is dit echt slecht. Hiervan heb ik meerdere malen melding gemaakt, maar het enige wat ik als antwoord krijg is een standaard antwoord over dat je een signaalplus stekker kunt kopen voor bijna 80 euro excl btw en dat er in de toekomst vast nog wel een extra zendmast komt. Ik heb aangegeven het hier absoluut niet mee eens te zijn en dat ik een passend antwoord en een passende oplossing wens en dat mijn contract bijvoorbeeld om dezelfde reden wordt ontbonden. Hier gaan ze totaal niet op in en ik krijg wederom hetzelfde standaard antwoord. Wat kan ik hiermee doen?
Heeft u een idee waarom de verbinding ineens een stuk slechter is geworden? Is er soms een zendmast verdwenen die er eerst wel was, of stoort de zendmast van Vodafone met een andere? Ik meen dat hier laatst een topic over was, maar weet niet meer precies hoe dat in elkaar stak.
Als Vodafone op het moment van het contract heeft aangegeven prima 3G te kunnen leveren, dan mag u ze daar aan houden. Het zou mooi zijn als u dat op schrift had, bijv. een screenshot, een mail of een brief waarin dat wordt beweerd. Heeft u Vodafone om een gratis signaalplus stekker verzocht?
Leest u er dit ook eens op na
klik HIER
Mocht u stappen willen ondernemen richting geschillencommissie dan moet ik u zeggen dat u waarschijnlijk buiten de klachtentermijn van 30 dagen valt, maar u kunt het alsnog proberen,
klik HIER en lees dan vooral de brochure goed door.
*zet je klacht ook eens op klachtenkompas.nl
*de Consumentenbond leest dan mee en dat wil wel eens helpen
Beste kubbeltje85,
Wat vervelend dat je problemen ondervindt met het netwerk.
Kun je aangeven op welke postcode je deze problemen hebt? Kun je ook aangeven of je deze problemen binnen of buitenshuis ervaart?
Helpt het als je het toestel instelt op het 2G netwerk?
Met vriendelijke groet,
Linda
Vodafone 24/7 Web crew
Allemaal bedankt voor de tips, daar ga ik zeker wat mee doen!
Linda van Vodafone, ik heb mijn klacht al meedere malen voorgelegd bij jullie en het enige wat ik krijg is een standaard antwoord dat ik een Signaal plus apparaat kan aanschaffen. Dit vind ik geen oplossing, want dan moet ik weer extra kosten maken, terwijl ik al een duur abonnement betaal waar ik niks aan heb. De klachten zijn zowel binnenshuis als buitenshuis, maar ik weet dat jullie binnenshuis niks garanderen.
Wat ik wel heel frapant vind is dat ik bij T-Mobile hetzelfde probleem had en zij zo klantvriendelijk waren om het contract te ontbinden zonder moeilijk te doen, daar kunnen jullie wel een voorbeeld aan nemen.
Ik bedoel, wat hebben we eraan om het contract zo door te laten lopen als jullie ook totaal geen zicht hebben op wanneer die extra zendmast wordt geplaatst? Ik word er niet vrolijk van en betaal voor niks en voor jullie is het ook totaal geen reclame kan ik je vertellen.
Ook het 2G netwerk is om te huilen, dus het is gewoon een wanprestatie van jullie kant die op een simpele manier opgelost kan worden, maar blijkbaar willen jullie graag moeilijk doen.
Ik heb overigens inmiddels een brief gestuurd naar het hoofdkantoor met deze klacht en heb jullie officieel in gebreke gesteld.
Nogmaals, ik wil graag dat het contract gewoon ontbonden wordt wegens het niet kunnen leveren van mobiel internet, uiteraard komt het toestel dat ik bij het abonnement kreeg gewoon terug naar jullie, ik wil gewoon een provider kunnen zoeken die wel fatsoenlijk internet kan leveren aan mijn adres.
@kubbeltje85, toch is het handig om eveneens even met de webcare van Vodafone in contact te treden. Er is hier al vaker gebleken dat wat via gewone kanalen niet mogelijk leel, via de webcare ineens wel mogelijk was.
Je ingebrekestelling aangetekend verstuurd met een uitdrukkelijk verzoek om een schriftelijke reactie van Vodafone binnen een bepaalde termijn (bijv. 14 dagen)?
Beste kubbeltje85
Je geeft aan dat je graag wilt dat het contract ontbonden wordt. We zullen eerst de klacht grondig moeten onderzoeken voordat we eventueel tot dit besluit over kunnen gaan. Dit is de reden dat deze vragen gesteld worden.
In je bericht geeft je aan dat je je klacht inmiddels schriftelijk heb ingediend. Onze klachtenafdeling zal je klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en je van een reactie voorzien.
Met vriendelijke groet,
Linda
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem.
In mijn woonplaats heb ik zelfs soms geen bereik meer.
Tevens kom ik in veel plekken in Nederland waar ik eerst wel bereik had en nu hellemaal geen 3g meer.
Ik ben echt hellemaal klaar met Vodafone.
Ik betaal voor een Vodafone red abonnement bijna 60 euro per maand.. daarbij krijg ik een snelheid indicatie die ik maximaal kan halen.
Ik woon in Budel in noord Brabant en heb mijn abonnement in weer afgesloten..
Zij weten toch zeker ook wel dat 5km verderop het een dood gebied is…
Ik blijf de winkel net zolang stalken totdat ik van dit waardeloze zooitje af ben
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer