labswans
door labswans Nov 22, 2008 om 10:59
Computers & telefonie

Op zoek naar een telefoonnummer

Wie kan mij helpen :

Heb een spooknota ontvangen van spullen die ik niet zelf nodig heb op dit moment

Het gaat om het bedrijf Scrappy's Electronics Jonkerdreef 1 2542 XB 's-Gravenhage

Een website kan ik niet traceren

0900 7586500 wordt niet opgenomen en krijg geen bericht dat ze gesloten zijn wat normaal is (vindt ik ) Dus ze zijn wel open.

kvk nr 27326563 0000

Het is een nota gericht aan mijzelf en het wordt verstuurd in een plaats waar ik geen binding mee heb

Wie kan mij aan een website en of een normaal telefoonummer helpen of onder welke andere naam ze ook bereikbaar zijn ?

labswans

631 43 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik heb de zelfde factuur ontvangen

niks mee doen

telefoonnr niet bellen

kost .80 cent per min

oplichting  denk ik

michel

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

een googletje
met 06 nummer

Jonkersdreef 1
2542 XB 's-Gravenhage, Netherlands
+31 6 28168738?

misschien werkt dat nr wel

... en anders een aangifte bij politie overwegen

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit is niet het beste antwoordt maar ik heb het 06 nummer om te proberen

zal me er niet druk om maken maar het is zeker oplichting/fraude van dat bedrijf

zal het eens proberen

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat werkt ook niet. Antwoordt aparaat gelijk

Dus blijft de vraag : onder welke namen operene ze nog meer ?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi labswans

is het afleveradres bij jou ook in enkhuizen

michel

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vandaag zo'n spooknota ontvangen.

gelijk gekeken of het toch niet afgeschreveni is van mijn rekening, dat was niet het geval. gelukkig.

dit soort mensen moeten gestopt worden.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik heb tevens dezelfde factuur ontvangen ook afleveradres in enkhuizen... ik heb met zowel de bank als de politie al contact gehad... in beide gevallen doen ze niks totdat er pas een bedrag wordt afgeschreven.

Ik heb ook het gsm nr gevonden.. echter voicemailbox is vol.. dit geeft bij mij al een teken dat het een kereltje is die niet spoort en inderdaad aan het oplichten is..

De bank adviseert zelf om maandag naar je regiokantoor te bellen en daar na te vragen wat voor actie er ondernomen dient te worden mocht het bedrag worden afgeschreven.. maar zolang er geen bank rek nr op de factuur staat ben ik niet zo heel erg bang...

overigens heb ik het telefoonnr gevonden in enkhuizen... de naam bestaat wel echter het adres klopt niet helemaal...

is het bedrag bij jullie ook 166,15 euro?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet op reageren. Wat je niet besteld hebt (opdracht, handtekening) hoef je niet te betalen. Hopelijk trapt niemand er in.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde hier vandaag ook ontvangen incl zelfde afleveradres in Enkhuizen, te weten "Visser, Gerard Brandtweg 29, 1602 LZ, Enkhuizen". Het afzend adres op mijn envelop is Jonkerdreef 1 te 's-Gravenhage. Helaas bestaat die straat niet, de Jonkersdreef wel (met een "s" dus)

Inderdaad toch even de bankrekening in de gaten houden, vooral geen kosten maken door 0900 nummers zoals vermeld in de nep factuur te bellen.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

De firma naam, het adres en de plaatsnaam en kvk nummer kloppen en staan ook als zodanig geregistreerd bij de kvk met als vestigings gegevens Hoofdvestiging.

Dus lijkt het beste om kontakt op tenemen met de kvk in den haag.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja , dsfsdjfb dsgdfweklw !!!!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

iets voor kassa ?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben al gemiddeld 12 euro kwijt aan die kl....

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Labswans,

Houdt dit topic ook eens in de gaten.

forum.fok.nl/topic/1222523 (Factuur waarvan ik niks weet)

Verder is er wel een website met de naam: Scrappy Electronics

www.scrappyelectronics.com

Maar die zal er waarschijnlijk wel niks mee te maken hebben.

Verder heb ik dit nog gevonden:

Nummer: 0900-7586500

Status: Toegekend per 20-10-2008

Nummerhouder: Scrappy's Electronics

Dit kan natuurlijk ook van een oplichtersbende zijn die klantgegevens hebben gestolen van een postorderbedrijf.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net ff langs het betreffende huis gereden (Jonkerdreef).
Is in een wat 'armere' buurt van Den Haag. Veel hoogbouw, hoog schotelgehalte aan het balkon. Er ging wel iemand naar binnen bij de betreffende portiek, maar ziet er wat armoedig uit het huis (luxaflexje op half 7 hangend). Heb wel een fotootje genomen van de woning/flat, maar hierin plakken van foto's lukt me niet.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........ben al gemiddeld 12 euro kwijt aan die kl..........

Dat is dus precies de bedoeling! Stoppen met 0900 bellen!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ee , zal oo kniet meer bellen. voel me gewoon beetgenomen door zon oelewapper

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen (middag)....,

Ook ik heb vandaag (22-11-08) een 'spook factuur' van deze toko ontvangen.

Het bijzondere hiervan is dat deze op mijn vriendin's thuis adres is bezorgd.
Ik heb zelf een huis adres, bij mijn vriendin thuis laat ik maar enkele kleine dingen bezorgen waaronder DVD's via opus!!!!!

De dame van de politie die ik gesprokenhebt zei dat ze dit verhaal van de spook facturen al vaker gehoord heeft en al vaker iets wat evt. in verband gebracht 'zou' kunnen worden met opus!

Het vermoeden bestaat dat iemand (op wat voor manier dan ook) aan (een deel van) het klanten bestand van opus is gekomen voor deze scam!

Daarom mijn vraag; Hoeveel van jullie die deze 'spook factuur' hebben gehad hebben in het verleden wel eens wat bij opus besteld?

Grtz. een oververhitte factuur ontvanger!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde even laten weten dat ik ook een nota heb gekregen van scrappy,s en ik koop dus ook dvd,s en al bij opus.Ik hou wel mijn bankrekening in de gaten en ga een maandag naar de bank om tekijken wat hier aan gedaan kan worden.Ik inmiddels ook al een brief naar radar geschreven in de hoop dat men aan dit onderwerp ook aandacht willen besteden.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Mijn ouders ontvingen vandaag ook een factuur met een bedrag van 166,15euro met het afleveradres ergens in Enkhuizen! Terwijl mijn ouders zelf in Brabant wonen. En zei nooit dvd s bestellen(ging over 300 sony rw dvd's).Voor het bedrag wordt eenmalig-incasso afgegeven! Het adres wat op de factuur staat in Enkhuizen bestaat niet, wel nr 53 maar niet nr 55, dus dat is al vaag.

Iets voor Kassa om eens mee aan de slag te gaan????!!!

Wat voor bedrag stond er bij u op?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorleggen aan redactie TROS opgelicht?!

Nog tot nu toe geen spooknota ontvangen. Als het wordt ontvangen? Direct retour afzender '†': 'geadresseerde gestorven'! Wel lucrubere gedachte, doch werkt wel.

Hoe komt die 'Haagse kakkerlak' aan jullie adresgegevens en zo mogelijk jullie bankrekeningnummer?! Wie speelt gevoelige gegevens door? Doen jullie aan internetshoppen? Internetshoppen (geweest) bij een bepaalde firma?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb toevallig deze week, dinsdag 19 nov bij Opus ook 100 dvd s besteld, prijs rond de 16euro! En die zijn donderdag afgegeven bij mijn ouders in Brabant. Dus het heeft misschien wel degelijk iets met Opus te maken, dat ze via via zo aan het adres zijn gekomen! Ik heb het bij mijn ouders laten bezorgen terwijl ik zelf in een andere plaats woon!

De factuur ziet er ook zo vaag uit, lijkt wel gekopieerd en heb al diverse reacties gelezen dat het steeds over het bedrag van 166,15 gaat , zo ook deze factuur. Hopelijk stoppen ze dit soort figuren!

Adres van afleveren klopt niet, moet 53 zijn ipv 55.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb wat besteld bij Opus (dvd's) en die zijn betaald en daarna verzonden en aangekomen, dat is 16euro ongeveer.

Deze nota is 166,15, maar is volgens mij een nota die ze naar iedereen sturen en hopen dat er gebruik van gemaakt wordt. Misschien werkt er bij Opus iemand die er misbruik van maakt of hebben ze inbreuk gemaakt op privacy daar.

Ik betaal niks en is ook niks afgeschreven bij mij!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spontaan, vandaag 1u57, bij de KvK (Woerden) ingeschreven!!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spontaan, vandaag 11u57, bij de KvK (Woerden) ingeschreven!!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

wees voorzichtig met namen te noemen van andere bedrijven

Het heeft niets met mijn vraag te maken en het is geen forumvraag

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ja, ook ik heb de brief ontvangen ,met daarop het bedrag van € 166,- voor een 3 tal te dure Sony rewritable DVD's spindle's
veel te duur trouwens, zijn elders goedkoper dus ze zouden wat aan hun ''prijs'' moeten doen want alleen dit al is ongeloofwaardig..!

Ik denk toch dat het ze te doen is om die € 0,80,- op te strijken, je bent toch geneigd direct dat 0900 nummer te bellen.
Let wel ,stel dat ze landelijk 15000 brieven de deur uit sturen, hiervan gaat de helft van de ontvangers bellen = €6000,-
Hiervan gaan dan nog wel wat kosten van af maar hier blijft dik van over !

Ook ik heb deze week wat besteld bij OPUS supplies...kan geen toeval zijn!

Voor de zekerheid wil ik toch de Rabobank bellen, maar dit zit dicht vandaag...of zal er een algemeen nummer zijn dat je kan bellen?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Anders met Opus contact opnemen, want daar zit een lek. Het is wel toeval dat er al meedere mensen zijn die deze week daar wat besteld hebben. Ik was voor 100 dvd's ongeveer 16euro kwijt.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

"

En nog een "slachtoffer". Ik heb deze factuur ook vandaag ontvangen; in een open envelop, wat me al alert maakte. Lijkt overduidelijk een manier om mensen massaal naar een 80ct/min nummer te laten bellen. Vraag me af in hoeverre de KPN uitbetaling van dat geld zou kunnen tegenhouden op basis van de diverse aangiften die vandaag al zijn gedaan.

Ben ook klant bij Opus, maar verwacht niet dat er van die zijde opzet in het spel is. Zou erg onverstandig zijn, want het kost je meteen je goede naam.

In het FOK-forum stond ook dit doopceel van de KvK:

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Den Haag
____________________________________________________________________________
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Scrappy's Electronics
Rechtsvorm :Eenmanszaak
[edit - gegevens verwijderd door redactie]

Datum vestiging :24-09-2008
Bedrijfsomschrijving Webshop in electronica
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

[edit- gegevens verwijderd door redactie]
____________________________________________________________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

Woerden, 22-11-2008
Uittreksel is vervaardigd om 11.57 uur"

Misschien hier wat aan? Voordat de redactie gaat editten o.i.d.?!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

 kwam dit net tegen op de telegraaf.nl

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2620766/__Politie_waarschuwt_voor_spookfactuur__.html?p=7,1

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment staat www.nu.nl en op de site van de telegraaf  een waarschuwing van de politie tegen deze oplichters.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet mijn intentie om een bedrijf of iets anders een slechte naam te geven.

Ik denk ook NIET dat 't aan opus ligt, zeer goede firma met snelle service.

Het vervelende is dat ALLE mensen die ik tot nu toe heb gesproken en de mensen hier ALLEMAAL bij opus bestellen.
Zou best kunnen dat ze het adressen bestand verkocht hebben, want ik niet vetrmoed.
Dan blijft er altijd nog een 'sneaky'personeels lid oid over.....

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ex personeelslid zou het adressenbestand gekaapt kunnen hebben.

Dat heb ik inderdaad meegemaakt met een computergroothandel in het zuiden.

Ik kreeg spontaan e-mails met aanbiedingen voor computer onderdelen van twee ex medewerkers die voor zich zelf begonnen waren.

En een medewerker die naar de concurent was overgestapt.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

,, is het onterecht genoemde bedrijf al geinformeerd over deze actie?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vandaag ook zo'n spooknota ontvangen. Dit soort mensen denkt waarschijnlijk dat er alleen maar domme mensen op deze aarde rondlopen. Ik ben er in ieder geval niet van geschrokken en als er onterecht wordt afgeschreven gaan we over tot storneren. Ben ook zeker niet van plan om te bellen en op deze manier iemand te verrijken.
Overigens vindt ik de toegestuurde nota van een dermate slechte kwaliteit, dat bij het openen van de brief en het lezen van de nota de stoplichten direct op rood stonden.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is net op kassa besproken.

gr Henk

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een reaktie van Opus (Tros Radar site):

Geachte klant,

Bedankt voor uw bericht.

Zojuist hebben wij gezien dat zich vanaf vanmiddag enkele tientallen klanten gemeld hebben via de online-klantenservice.

Net als u hebben zij een valse factuur (spookfactuur) ontvangen van Scrappy's Electronics.

Op diverse forums wordt het vermoeden uitgesproken dat er hier sprake is van een link met het klantenbestand van Opus Supplies.

Wij zijn net als u ontzettend geschrokken van deze berichten.

Buiten het feit dat het onze goede naam en reputatie aantast, is het
onmogelijk dat derden de beschikking hebben over klantgegevens van Opus
Supplies.

Zojuist is onze database nog door een specialist op veiligheidslekken gecontroleerd, daarbij is geen lek geconstateerd.

Opus Supplies hanteert een zeer streng privacybeleid. De veiligheid
van persoonsgegevens heeft bij ons altijd de allerhoogste prioriteit.

Uw persoonlijke informatie wordt absoluut niet verkocht of doorgespeeld aan derden.

Momenteel zijn wij druk bezig de zaak te onderzoeken. Zodra er meer
informatie is zullen wij u daar zo spoedig mogelijk over berichten.

Met vriendelijke groet,

Opus Supplies Deutschland GmbH

ve
door verwijderd - Nov 22, 2008 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al dacht en vermoede OPUS zelf heeft hier gelukkig niks mee te maken (pfuuuu, gelukkig maar)

Het is (helaas) wel zo dat deze brief voor mij bezorgd is op het adres van mijn vriendin.

Ik bestel ALLES op mijn eigen huis adres alleen lege CD's en DVD's laat ik bij haar bezorgen, dit is dan ook het enige bedrijf waar mijn naam gekoppeld kan worden aan het adres van mijn vriendin, verder wordt ALLES wat ik bestel gewoon op mijn eigen adres bezorgd.

Ik beschuldig opus ook helemaal nergens van.
IIk bent alleen wel zeer bevreesd dat ze misschien wel eens een lek in hun organisatie zouden kunnen hebben in de vorm van een personeels lid oid die dit doorgespeeld heeft?

Ik hoop zo ontzettend dat ik het mis hebt maar alle mensen die ik tot nu toe hier over gesproken hebt zijn ook klanten van opus!

Ik hoop dat we er snel achterkomen waar deze grappenmaker zijn info vandaan heeft, en mocht dit opis zijn, tja, dan vind ik heyt ook ZEER sneu voor hun want ze zijn een rete goede toko!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2008 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals te lezen is in het bericht hier boven is OPUS zelf niet schuldiug aan het verkopen van onze adressen.

Helaas lees ik vandaag wel in de krant en op t internet dat allem mensen wel bij opus besteld hebben, waarschijnlijk een lek in OF hun personeels bestand, OF in de vervoerders die het versturen.....

Ik hoop dat ze t snel vinden, en dat de politie die dwaas die dezebrieven verstuurd heeft snel oppakt!

ve
door verwijderd - Nov 25, 2008 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ondertussen is het al 'n beetje "oud" nieuws geworden, maar dit heb ik vandaag gelezen:

http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/4098615/Duur-0900nummer-uit-de-lucht-gehaald.ece

Groeten, M

ve
door verwijderd - Nov 25, 2008 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is nog niet helemaal oud nieuws.
Mensen die gebeld hebben graag even naar:
http://www.opta.nl/asp/publicaties/document.asp?id=2782

voor o.a. klachtenformulier

ve
door verwijderd - Nov 25, 2008 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben klant van het genoemde bedrijf. Ook een vriend van me is klant daar.

We hebben geen brief ontvangen.

Ik geef dit wat later door omdat de post misschien wat traag is, maar.. zijn en mijn betaling liepen niet direct via bank of postbank.