Opzegtermijn Fiber Nederland
L.S.,
Mijn ouders zoeken vanuit financieel oogpunt een nieuwe provider. Hun huidige provider is Fiber Nederland. Naast dat zij vrij prijzig zijn, hebben zij ook al enige keren een slechte ervaring gehad wat betreft de facturen, het leveren van de diensten en voornamelijk het contact met de klantenservice. Affijn, In overleg met mijn ouders heb ik voor hen een nieuw abonnement aangevraagd bij Telfort, ingangsdatum 30 september aanstaande, er van in de onderstelling zijnde dat het contract van mijn ouders op 18 augustus eindigde + een maand opzegtermijn. Helaas bleek na contact met Fiber Nederland (het duurde maar liefst 36 minuten voordat ik uberhaupt iemand te spreken kreeg) dat het contract van mijn ouders niet loopt tot 18 augustus, maar tot 18 september. De opzegdatum zou dan dus 18 oktober zijn. Echter blijken zij in hun algemene voorwaarden dan te zeggen dat zij niet een maand opzegtermijn hebben, maar dat hun contracten alleen eindigen op de laatste dag van de maand waarin officieel wordt opgezegd. In dit geval dus 31 oktober. Mag dit, ondanks dat het in hun algemene voorwaarden staat, uberhaupt wettelijk gezien? Wettelijk gezien is het namelijk toch gewoon een MAAND en niet anderhalve maand?
Daar Telfort twee weken bedenktijd heeft belde ik hen op om hen te vragen de nieuwe aanvraag uit te stellen tot 1 november. Zij waren daar geschokt te horen dat Fiber Nederland dus blijkbaar niet de maand opzegtermijn hanteert en vroegen zich ook ernstig af of dit wettelijk wel oké was. Hun voorstel: zij laten alsnog op 30 september het abonnement van Telfort ingaan en vergoeden mijn ouders een maand abonnementskosten. Wat er dan dus gebeurt is dat Telfort de lijn van Fiber Nederland 'overruled'. Mijn ouders zijn zich er terdege van bewust dat zij dan waarschijnlijk dubbele abonnements kosten betalen, omdat hun lijn 31 oktober bij Fiber Nederland wordt gesloopt en hun Telfortcontract 30 september ingaat. Achteraf vraag ik mij af of Fiber Nederland mijn ouders nu een boete in de maag kunnen splitsen. Zij zullen namelijk gewoon hun abonnement tot 31 oktober betalen, echter maken ze al vanaf 30 september geen gebruik meer van de lijn. Wie kan mij helpen?
Topantwoord
Lees dit eens door.
https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging
Een opzegtermijn van meer dan één maand mag niet. Als er betaald wordt aan Fiber, kan er uiteraard geen boete in rekening gebracht worden.
Neem even contact op met Consuwijzer, zij maken u direct wijzer.
Oké, als ik Consuwijzer dus goed begrijp, mag Fiber Nederland niet in hun Algemene Voorwaarden opnemen dat hun opzegtermijn 1 maand is + de dagen tot het einde van de maand. Hoe kan ik hier dan tegenin gaan? Moet ik officieel schriftelijk een klacht indienen bij Fiber Nederland zelf of moet ik even bellen met het Juridisch Loket?
Stuur Fiber een klacht, verwijs naar de regels, stuur desnoods de link mee naar Consuwijzer. Ze weten duvels goed dat ze fout zitten.
Niet meer bellen, maar per mail. Schrijf ook dat u een klacht over hun voorwaarden zal indienen bij consuwijzer.
Als het contract van uw ouders werkelijk loopt tot 18 september, dan kunt u morgen in ieder geval per 18 oktober opzeggen. Wellicht zelfs per 2 oktober, want de opzegging is maximaal een maand.
Maar dat weet u zo na een telefoontje naar Consuwijzer.
Hallo Elmida ,
Abonnement bij je provider opzeggen , wat zijn je rechten :
Er geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand voor contracten zonder afgesproken einddatum (onbepaalde duur). Contracten met een afgesproken einddatum (bepaalde duur) die stilzwijgend verlengd zijn kun je ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Zit je nog binnen de eerste afgesproken contractperiode of heb je uitdrukkelijk ingestemd om een contract na de contractsduur te vernieuwen of te verlengen? Dan ben je gebonden aan de afspraken met de aanbieder en dan kan het zijn dat je vastzit aan een opzegtermijn die langer is dan 1 maand.
bron : consumentenbond.nl
lees ook hier , en rechtsbovenaan voorbeeldbrief opzeggen abonnement .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/opzegtermijn-telefoon-internet-televisieabonnement
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer