de
door deurwaarder May 23, 2007 om 20:09
Computers & telefonie

Orange levert niet goed werkend toestel

Goedenavond, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.


Ik heb via de internetsite van Orange een 1-jarig mobiel abonnement afgesloten met een nieuw toestel. Op 3 mei heb ik dit toestel opgehaald op het postkantoor. Maandag wilde ik een bluetooth headset kopen voor het bellen in de auto, maar bij meerdere winkels werkte het toestel erg slecht of kan de telefoon de headset niet 'vinden'. Ik ben naar een winkel van Orange gegaan en daar is geconstateerd dat het toestel niet juist werkt. ER is een fout intern. Doch, in de winkel konden zij mij niet helpen, omdat het product via hun internetsite is gekocht en ik moest dus contact opnemen met hun klantenservice. Dinsdag heb ik met de klantenservice gebeld en melding gemaakt van het gebrek aan het toestel. Orange wil geen nieuw toestel meer leveren (dus niet omruilen). Ze willen het toestel wel reparen of een ander toestel leveren wat reeds eerder kapot is geweest maar door hen is gemaakt. Zij stellen dat ik melding van het gebrek binnen 72 uur (dus drie dagen) had moeten doen. Echter dit staat niet in hun algemene voorwaarden. In hun algemene voorwaarden staat dat je uiterlijk de achtste dag melding moet maken van het gebrek middels een aangetekende brief. Dit heb ik diezelfde dinsdag ook gedaan.


Helaas blijft Orange bij het standpunt dat ik binnen 72 uur melding had moeten maken, alhoewel het niet in hun voorwaarden staat. Ik heb ze reeds twee brieven gestuurd, maar ik kom geen kant met ze op. Maar ik teken voor een abonnement van 1 jaar met een nieuw toestel. Blijkt dit toestel binnen vier dagen niet te werken dan is dit toestel vanaf datum levering niet goed werkend geweest, dus voldoen zij niet aan de eisen van een verkoper. Kan ik de overeenkomst laten ontbinden? Of zal ik ze toch nogmaals aanschrijven.


Vriendelijk bedankt voor jullie reacties

388 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

libra15
door libra15 - May 23, 2007 om 20:16
116 Antwoorden / 6 Vragen
0

Goedenavond.


U zou hier eens kunnen kijken:


Thuiswinkel.biz





De Geschillencommissie Thuiswinkel behandelt geschillen over op afstand door ... De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn voor de consument ...
www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelbiz/index.asp?kolomA=3965&kolomB=&navid=1 - 26k -


Succes.

ma
door martin1 - May 24, 2007 om 18:44
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

De mobielde telefoon die u geleverd heeft gekrgen bij het abonnement, staat los van het aangaan van het abonnement. U kunt het abonnement dus niet ontbinden, vanwege een defect aan de mobiele telefoon. De verkoper van de mobiele telefoon, in dit geval organge, is ook verantwoordelijk voor het juist functioneren van deze telefoon. Mocht er een defect zijn, moet u de verkoper in staat stellen het defect te verhelpen. Als de verkoper kiest voor reparatie, omdat vervanging veel duurder is, moet u hier genoegen mee nemen. Wel dient de verkoper de overlast tot het minimum te beperken. Dit betekent in de praktijk dat een toestel niet vaker dan 2-3 keer voor een gebrek gerepareerd mag worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer