Orange levert niet goed werkend toestel
Goedenavond, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Ik heb via de internetsite van Orange een 1-jarig mobiel abonnement afgesloten met een nieuw toestel. Op 3 mei heb ik dit toestel opgehaald op het postkantoor. Maandag wilde ik een bluetooth headset kopen voor het bellen in de auto, maar bij meerdere winkels werkte het toestel erg slecht of kan de telefoon de headset niet 'vinden'. Ik ben naar een winkel van Orange gegaan en daar is geconstateerd dat het toestel niet juist werkt. ER is een fout intern. Doch, in de winkel konden zij mij niet helpen, omdat het product via hun internetsite is gekocht en ik moest dus contact opnemen met hun klantenservice. Dinsdag heb ik met de klantenservice gebeld en melding gemaakt van het gebrek aan het toestel. Orange wil geen nieuw toestel meer leveren (dus niet omruilen). Ze willen het toestel wel reparen of een ander toestel leveren wat reeds eerder kapot is geweest maar door hen is gemaakt. Zij stellen dat ik melding van het gebrek binnen 72 uur (dus drie dagen) had moeten doen. Echter dit staat niet in hun algemene voorwaarden. In hun algemene voorwaarden staat dat je uiterlijk de achtste dag melding moet maken van het gebrek middels een aangetekende brief. Dit heb ik diezelfde dinsdag ook gedaan.
Helaas blijft Orange bij het standpunt dat ik binnen 72 uur melding had moeten maken, alhoewel het niet in hun voorwaarden staat. Ik heb ze reeds twee brieven gestuurd, maar ik kom geen kant met ze op. Maar ik teken voor een abonnement van 1 jaar met een nieuw toestel. Blijkt dit toestel binnen vier dagen niet te werken dan is dit toestel vanaf datum levering niet goed werkend geweest, dus voldoen zij niet aan de eisen van een verkoper. Kan ik de overeenkomst laten ontbinden? Of zal ik ze toch nogmaals aanschrijven.
Vriendelijk bedankt voor jullie reacties
Goedenavond.
U zou hier eens kunnen kijken:
De Geschillencommissie Thuiswinkel behandelt geschillen over op afstand door ... De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn voor de consument ... Succes. |
De mobielde telefoon die u geleverd heeft gekrgen bij het abonnement, staat los van het aangaan van het abonnement. U kunt het abonnement dus niet ontbinden, vanwege een defect aan de mobiele telefoon. De verkoper van de mobiele telefoon, in dit geval organge, is ook verantwoordelijk voor het juist functioneren van deze telefoon. Mocht er een defect zijn, moet u de verkoper in staat stellen het defect te verhelpen. Als de verkoper kiest voor reparatie, omdat vervanging veel duurder is, moet u hier genoegen mee nemen. Wel dient de verkoper de overlast tot het minimum te beperken. Dit betekent in de praktijk dat een toestel niet vaker dan 2-3 keer voor een gebrek gerepareerd mag worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer