An
door AnneLeanora Mar 13, 2018 om 22:13
Computers & telefonie

Problemen Simpel Belplafond

Weer iemand die problemen heeft met Simpel.
Al heel lang heb ik mijn belplafond ingesteld op 20,-, meer kan ik dan niet betalen want dan word ik geblokkeerd.
Dit is duidelijk afgesproken en gaat al jaren goed.
Krijg ik toch opeens deze maand een rekening binnen van 60,-.
Volgens de klantenservice van Simpel zou op 14 februari 09.59 mijn belplafond zijn uitgezet.
Nu weet ik zeker dat ik dit zelf niet heb gedaan, ben de gehele dag niet thuis geweest en heb geen WiFi buiten de deur.
Dus ik vertel de klantenservice dat ik dit erg vreemd vind en dat ik benieuwd ben vanaf welke plek er is ingelogd.
Zij beweren dit niet in te kunnen zien en vragen mij of iemand anders mijn inloggegevens zou weten en zou hebben ingelogd om mijn belplafond uit te zetten.
Ik zie hier niet de logica van in maar antwoord dat dit niet kan; ben erg secuur met mijn inloggegevens.
Ik vind het een hele rare zaak en krijg erg mijn bedenkingen over Simpel, vooral omdat ik hier en op hun website al zoveel nare ervaringen zie met Simpel die hier op lijken.
Denken jullie dat het klopt wat Simpel zegt? Zouden ze niet moeten kunnen traceren vanaf waar er is ingelogd op het moment dat 'opeens' mijn belplafond werd uitgezet?

2849 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2018 om 22:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien loggen ze de ip-adressen en dan kunnen ze dat zien, maar misschien loggen ze die gegevens ook wel niet. En dan betreft het waarschijnlijk nog alleen een IP-adres, dat hoeft niet heel veel te zeggen.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2018 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie overigens hier niet zoveel ervaringen die daar op lijken. Meer mensen die niet lezen, of mensen die niet weten hoe hun mobiel werkt, en meer van die grapjes.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2018 om 00:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En het valt u dan niet op dat u voor 60 euro verbruikt in plaats van 20 euro "zoals gebruikelijk"?
U kunt toch zelf in uw smartphone zien wat u verbruikt en wanneer u verbruikt heeft en waaraan?
Ook heeft u uw provider niet nodig om het voor u in de gaten te houden als u dat zelf niet doet. U kunt zelf een app - een datateller - op uw gsm installeren en zelf een limiet daarop instellen.
Lees hier voor tips (klik op de rode regel): https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik
U zult zelf wel dat belplafond al dan niet per ongeluk uitgezet hebben, of iemand uit uw omgeving.
Als Simpel dat gedaan zou hebben zou internet erover vol gestaan hebben rond dezelfde tijd.
En als u Simpel niet vertrouwt, er ontevreden over bent, dan stapt u toch over naar een andere provider?

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 14, 2018 om 07:42
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Leg het probleem nog eens uit via een contactformulier dan krijgt u hopelijk een duidelijk antwoord en hopelijk wordt het rechtgezet.
https://www.simpel.nl/contactformulier

mo
door mof - Mar 14, 2018 om 15:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe kan dt wel. Alleen niet simpel door Simpel.
simpel moet wel kunnen aantonen dat het belplafond is uitgezet, dat doen ze ws pas wanneer u met een rechtszaak dreigt.

ps
door psoentjens - Mar 14, 2018 om 20:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon beter opletten !