va
door vaassen Apr 5, 2008 om 19:24
Computers & telefonie

S-VHS kabel

Ik krijg geen beeld, waanneer ik een film afspeel en deze via de TV wil bekijken.
De filmpjes op youtube.com kan ik gewoon via de TV bekijken, maar .avi   of     .divx  bestanden niet.
Ik heb K-lite codec pack[full] en Divxcodec PRO, maar beiden helpen niet. Heeft iemand hier ervaring mee.

TV: Deawoo 72FT MS
Videokaart: GeForce4 MX440

Bedankt voor uw aandacht en medewerking.

VaasseN.

830 13 Rapporteer

va
door vaassen - Apr 6, 2008 om 13:32
35 Antwoorden / 17 Vragen

ik zie alles wat er op mijn bureaublad gebeurt, maar ik kan geen films bekijken.

rb
door rbuisman - Apr 6, 2008 om 14:23
25 Antwoorden / 5 Vragen

En de avi filmjes zijn op je pc wel te zien?

Je zegt dat je alles van je bureaublad kunt zien, zie je dan niet de media player?

va
door vaassen - Apr 6, 2008 om 14:50
35 Antwoorden / 17 Vragen

op mijn PC is de film wel te zien, maar niet op mijnTV.

Waar het beeld moet komen, komt een zwart beeld.

freya
door freya - Apr 6, 2008 om 15:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de mediaspeler zelf wel ziet, maar de inhoud van het venster blijft zwart dan lijkt me dat het probleem in de instelling van de 'overlayfunctie' van je videokaart. Filmpjes worden, als het ware, over het beeld van Windows heen gezet. Vandaar de term 'overlay'. Hoe die instelling precies in elkaar steekt is afhankelijk van de gebruikte videodrivers. Wellicht is er ergens een optie te vinden die de 'overlayfunctie' op het tweede scherm uitschakelt? Kijk dus via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd en dan het tabblad van je videokaart of je ergens wat instellingen van die 'overlayfunctie' kunt vinden.

Freya

freya
door freya - Apr 6, 2008 om 18:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo vaassen,

Uit de vraag begrijp ik dat je de TV via een s-video kabel aansluit op je videokaart? Sluit in ieder geval éérst alles aan voordat je de computer opstart.
Zie je op de TV wel een bureaublad achtergrond? En is dat dan een uitbreiding van het bureaublad op de computer of zie je op de TV precies hetzelfde als op de computer?
Via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd en dan het tabblad van je videokaart kun je het één en ander instellen.

m.vr.gr. Freya

va
door vaassen - Apr 6, 2008 om 18:44
35 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb een beetje met de Overlay opties 'gespeeld', maar ik kom er niet uit. Ik weet niet echt wat ''wat'' is.
Ik heb ook een beetje op Internet gezocht en ik kwam het volgende tegen:
-Iets met DircectX[heb ik geinstalleerd]
-iets met PCTV[ik weet niet wat dat is]
ZO ziet mijn Overlay instellingen er uit:
[img]http://img88.imageshack.us/my.php?image=52685309ic8.jpg[/img]

freya
door freya - Apr 6, 2008 om 18:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie aan de overlay-instellingen niets wat je probleem zou kunnen verklaren, lijkt me allemaal prima zo. Voor de duidelijkheid, je kunt je bureaublad wèl op de TV zien?

Freya

va
door vaassen - Apr 6, 2008 om 18:56
35 Antwoorden / 17 Vragen

ja, ik zie mijn bureaublad op mijn TV. Alles werkt correct behalve de films dan, die zie ik  niet. Er komt een zwart scherm i.p.v de film

freya
door freya - Apr 6, 2008 om 19:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zou je ook eens een schermafdruk op ImageShack kunnen plaatsen van de nView Display Settings en de Performance & Quality Settings?

Freya

va
door vaassen - Apr 6, 2008 om 19:06
35 Antwoorden / 17 Vragen

Nvieuw:
http://img216.imageshack.us/img216/945/59982432vm0.jpg
Quality & Performance:
http://img398.imageshack.us/img398/2226/94096838eh2.jpg

freya
door freya - Apr 6, 2008 om 19:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien je de twee schermen in 'clone' mode gebruikt, zou het eigenlijk gewoon moeten werken. Wellicht dat deze videokaart de 'overlayfunctie' alleen op het primaire display kan weergeven.

Ga dus naar dat nview blad en selekteer met de muis het tweede scherm (1b) en zet dan een vinkje bij Make this the primary display. Klik op <Ok> en controleer of het nu wel werkt.

Freya

va
door vaassen - Apr 7, 2008 om 15:55
35 Antwoorden / 17 Vragen

Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje

(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)(K)
Het is gelukt:)

Bedankt voor je aandacht en ''inzet''.

freya
door freya - Apr 7, 2008 om 16:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan en veel kijkplezier.

Zoals ik al eerder aangaf zou het gewoon moeten werken om dat de beide schermen in 'clone' mode staan. Waarschijnlijk gaat het niet helemaal goed omdat het al een wat oudere videokaart is. Misschien dat het met nieuwere drivers is op te lossen, maar ik denk dat het het verstandigst is om het maar zo te laten.

Freya