bvandenb
door bvandenb Apr 14, 2011 om 22:39
Computers & telefonie

Simyo, 50%(!) duuurrderrerr ineens

Ik klikte vlak voor ik dit ging intypen op 'stel een vraag', echter ik heb een mededeling.

Als simyo klant van voor 2008, blijkt dat ik niet de makkelijk te vinden en geadverteerde/gepubliceerde 10 cent per minuut betaal, maar VIJTIEN cent p/m, da's 50% meer !

Na diepgaand zoeken blijkt dit, geheel nieuw voor mij, dat dit is voor OUDE TROUWE klanten van vOOr 2008...!

Het viel me op omdat ik iets meer prepaid belde dan normaal en het ging te snel op dat geld. Toen eens even online in de 'factuur gebruik' gekeken en ja dan ben je er snel uit dat je 50% meer dokte dan je dacht te hebben aangegaan...

Ik ga maar een andere prepaid zoeken, 1 die trouwe klanten juist korting geeft per jaar actief of zo...

Enne, mag dit zo maar? 1 product en dan middels 2 tarieven 'discrimineren op 'lid zijn' leeftijd' ?

595 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent een "contract" aangegaan voor 15ct p/m. bij de aanschaf van de prepaid kaart. De leverancier is niet verplicht al zijn klanten hetzelfde tarief te berekenen. Een lager tarief voor nieuwe klanten behoeft dus niet doorberekend te worden naar de oude klanten.
Het zou wel zo netjes zijn en uitermate klantvriendelijk maar enige verplichting bestaat niet tenzij het contract een dergelijke bepaling bevat. Waarschijnlijk merken de meeste oude klanten ook niet dat nieuwe klanten minder hoeven te betalen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2011 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo ineens 50% duurder? Je betaalt al 3 jaar 0,15ct p.m.

En ja, dat mag.

.........Ik ga maar een andere prepaid zoeken, 1 die trouwe klanten juist korting geeft per jaar actief of zo..........

Nou, dat wordt goed zoeken, succes.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2011 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorheen betaalde ik 10 cpm swat1500, ook toen al was ik voor 2008 lid :)

ve
door verwijderd - Apr 15, 2011 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@birdies, dank je wel, lukt het niet dan blijf ik noodgedwongen, want ik bel amper en ben er vooral bereikbaar op. Toch was het jammerlijk, ineens 50% meer moeten dokken, zo maar omdat je lang klant bent, en dat dit in NL mag..

ve
door verwijderd - Apr 16, 2011 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werkt het nu wel?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2011 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

bvandenb is een goed voorbeeld die niet even de moeite neemt om op de site van Simyo te lezen hoe het nu werkelijk in elkaar steekt. Maar gelijk hier gaat roeptoeteren dat ze gaat "opzeggen".

Terwijl het echt heel duidelijk op de site staat (complimenten aan Simyo, vaak zijn tarieven terug vinden onbegonnen werk).

Je hoeft maar naar simyo.nl te gaan en op prepaid te klikken en dan op tarieven.
Bij overige tarieven staat toch echt heel duidelijk;
Tarieven als je klant bent geworden voor 1 juli 2008

Oftewel je bent gewoon klant geworden voor 1 juli 2008, wat ik zo uit je teksen opmaak klopt dit ook helemaal.
Je hebt dus altijd al 15 cent per minuut betaald, zoals birdies al opmerkte.
Later heeft Simyo de tarieven aangepast, hier over zijn netjes mails verzonden ter info, dat je kon overstappen na het nieuwe tarief.
Nu roepen dat je 50 procent meer zou betalen slaat als een tang op een varken. Terwijl je het zelf met 3 klikken had terug kunnen vinden hoe het zit..

Overigens heeft het oude tarief ook voordelen, aangezien je goedkoper kunt bellen en sms'en naar andere Simyo klanten.

Ik ben een redelijk tevreden klant van Simyo (oude tarief) al laten ze ook zo af en toe hun steekjes vallen. Maar bel er weinig mee, zoveel goedkopere alternatieven anno 2011 om mee te bellen en te sms'en, Voip.. Tot nu toe is het voor me de beste prepaid aanbieder die ik heb kunnen vinden..

Wat ik wel één heel groot nadeel vind is het starttarief, met 10 euro cent ligt dit veel te hoog. Als ze dit zouden schrappen en per minuut blijven afrekenen, zouden ze zoveel meer klanten binnen halen, maar het blijft onderdeel van KPN, die zien dit soort dingen nu eenmaal niet in..

ve
door verwijderd - Apr 16, 2011 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

bvandenb

Dit is tegenwoordig een gebruikelijk verschijnsel. Soms kun je je als oude klant laten overzetten naar een nieuwe overeenkomst.

Read.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2011 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aldi heeft ook een aantrekkelijk tarief, vooral als je samen met medionmobile belt.

Bellen binnen het ALDI TALK netwerk 0,04 €/min.
Bellen naar een vast netwerk in Nederland 0,13 €/min.
Bellen naar andere providers binnen NL 0,13 €/min.
Bellen naar Voicemail 0,04 €/min.

De eerste minuut wordt altijd volledig berekend, daarna betaalt u per seconde.

medionmobile