Li
door Lilian5 Apr 16, 2020 om 09:12
Computers & telefonie

T Mobile schuift probleem naar klant

Op zondag 22 maart ben ik gebeld door een vreemd buitenlands nummer. Amerika stond erbij. Vreemde telefoontjes neem ik nooit op, ik blokkeer de nummers en wis ze (zodat ik ze niet per ongeluk bel).

Mijn telefoonrekening van T mobile was niet de normale 35 euro, maar was ineens 105 euro (drie keer zo hoog) Uit de specificatie bleek dat ik drie keer gebeld had naar dat Amerikaanse telefoonnummer,  twee keer kort en 1 keer lang (66 minuten). Het telefoonnummer is 0013126266799.
Gebeld naar de klantenservice van T mobile en langs gegaan bij T mobile shop in Breda. Beide zeggen, dat ze er niks aan kunnen veranderen. De telefoon geeft aan, dat ermee is gebeld. Dus u moet de kosten gewoon betalen. Na aandringen kreeg ik toch nog 35 euro korting. Maar ze konden dit ook niet verklaren.
Ik zou toch wel weten als ik zo lang aan de telefoon zit met een persoon. Zijn er meer mensen met dit probleem bij T mobile?

3666 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2020 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Amerika stond erbij? Uw telefoon geeft aan uit elk land er gebeld wordt?

En die drie uitgaande telefoontjes waren ook op zondag 22 maart? U bent altijd alleen in huis?

Li
door Lilian5 Apr 16, 2020 om 10:46
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1,

Amerika stond erbij inderdaad. Meestal staat het vreemde land of de andere stad erbij. Dus ja, mijn telefoon geeft dat aan.

De drie uitgaande telefoontjes waren op zondag 22 maart in de avond, vlak achter elkaar. Ik ben niet alleen in huis, dus mijn familie heeft ook al bevestigd dat ik niet aan de telefoon was rond dat tijdstip.

MisterrMix
door MisterrMix Apr 16, 2020 om 11:47
18 Antwoorden / Vragen

Ik kan beamen wat Lilian5 zegt.

De meeste smartphones met nieuwe software geven aan welk land het is als het nummer niet als contact bekend is.

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien was uw familie dan wel aan de telefoon.

rj
door rjw Apr 16, 2020 om 13:10
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Dat het land wordt aangegeven is tegenwoordig standaard, in ieder geval in Android. En anders is het ook niet zo moeilijk te zien: het nummber begint met +1.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2020 om 10:01
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft meteen opgelegd ? Als u er met T-Mobile niet uitkomt dan is dit mogelijk van belang voor u: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder  en deze: https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/  Men zal bij T-Mobile moeten bewijzen dat u er mee heeft gebeld! Dat kunt u overoigens ook zelf op uw telefoon zien. Als het goed is kunt u zowel zien wie er gebeld heeft en wie door u is gebeld en dat kan men uiteraard bij de T-Mobile shop ook. Het is frappant dat u al € 35,00 retour kreeg en normaliter wordt dat niet zo maar gedaan. In ieder geval, meld dit bij consuwijzer.

Li
door Lilian5 Apr 16, 2020 om 10:41
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Heremietkreeft,

onbekende nummers weiger ik op te nemen. Ik druk ze weg, blokkeer ze en wis ze. Helaas in mijn belgeschiedenis dus niet terug te vinden. Bedankt voor je tips! Ga ermee verder aan de slag!

grtz. Lilian

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2020 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

T-mobile hoeft natuurlijk helemaal niet te "bewijzen" dat er met dat nummer is gebeld. Dat staat gewoon in hun log files.

En die € 35,00 is coulance.

Waarom neemt een nirmaal mens een telefoongesprek niet aan?

En dan ook nog blokkeren en wissen, want een onzin.

Gooi die telefoon weg.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 12:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En wat als TS de telefoon had opgenomen en niet meteen had opgelegd @Heremietkreeft?

rj
door rjw Apr 16, 2020 om 13:14
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Raar om onbekende nummers niet op te nemen. Ieder nummer wat je wel opneemt was ooit ook onbekend.... En wat Tijger zegt: als die telefoon voor jou zo gevaarlijk is, gooi hem weg.

Maat over de gesprekshistorie: ga er maar gerust vanuit dat de CDR's van de provider kloppen. Dat is essentieel voor hun financiele cijfers. Als blijkt dat dat niet klopt hebben ze meerdere problemen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het testen daarvan ca. 80% van de projecttijd vergt. Zonder kloppende cijfers kunnen ze deuren sluiten. De praktijk leert ook dat het uiteindelijk gebruikersfouten zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 16, 2020 om 16:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, u geeft zelf aan dat men het bij T-Mobile het wel zou kunnen bewijzen op basis van de log files bij hen.
@DIUMENGE, dat is uw insteek. Ik lees dat Ts niet met een VS nummer heeft gebeld.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft, wat? Ik stel gewoon een vraag, hoezo 'insteek'?

Dus nogmaals, wat als TS de telefoon had opgenomen en niet meteen had opgelegd?

sira
door sira Apr 17, 2020 om 21:07
2365 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft meteen opgelegd?
Al had ze het gesprek een uur gaande gehouden, is er nog niets aan de hand. Als je wordt gebeld, kost het jou niets, behalve bij een collect call, maar dan wordt altijd gevraagd of je het gesprek accepteert.

Wat doen veel mensen tegenwoordig neurotisch bij onbekende nummers. Gewoon opnemen hoor, er gebeurt niets, de telefoon ontploft niet.

diumenge
door diumenge - Apr 16, 2020 om 12:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Android telefoon of iPhone? Op of voor 22 maart nieuwe apps geinstalleerd?

Li
door Lilian5 Apr 16, 2020 om 13:31
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Diumenge,

iPhone..
geen apps geïnstalleerd.

diumenge
door diumenge Apr 16, 2020 om 14:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dan kan het dus ook niet in een malafide app gezocht worden.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Apr 16, 2020 om 20:14
29 Antwoorden / Vragen

"Uit de specificatie bleek.." maar wat stond er in het logboek van de telefoon zelf?

Update: "De telefoon geeft aan, dat ermee is gebeld." specificaties en logboek komen dus overeen?

sw
door swat1500 - Apr 17, 2020 om 00:54
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht een ongemerkt broekzakgesprek. Als u een inkomend gesprek krijgt dat u niet aanneemt kunt u vrij eenvoudig terug bellen door op het ontvangen nummer te drukken als dit nog op het scherm staat.
Hoe dan ook al uw uitgaande en inkomende gesprekken worden geregistreerd en vormen de basis van uw factuur.
T mobile hoeft niet alleen "bewuste" gesprekken in rekening te brengen.

Er zijn mij geen Apps voor de Iphone bekent die door slleen maar in te bellen zonder op te nemen uw Iphone kunnen overnemen. Uitzondering als er reeds een foute app op uw telefoon staat. Ook dan blijft u aansprakelijk voor de belkosten.

Er
door Erik-thuis - May 13, 2020 om 16:52
1 Antwoorden / Vragen

Dit nummer wordt gebruikt door Zoom, waarschijnlijk heb je zoom op je telefoon in laten bellen op een zoom call.
Mijn vrouw had hetzelfde gelukking maar totaal 18 euro voor 10 minuten..