an
door anouschka82 Aug 28, 2009 om 04:32
Computers & telefonie

Telfort sim only

Hallo

ik heb een vraag. Tot voor kort had ik een abbonement met toestel bij telfort. ik had toen 200 belminuten en 30 sms voor 30 euro in de maand. Ik had altijd belminuten over.

Nu ben ik overgestapt naar telfort sim only van 200 belminuten en 100 smsjes. Nu komt het telfort rond ineens mijn minuten af, dus als ik 3 seconde bel betaal ik voor 1 minuut. Kunnen jullie aangeven of dit zomaar mag? ik vind dit namelijk gewoon diefstal en ik kan me voorstellen dat meer mensen er zo over denken.

groetjes anouschka

1624 13 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 28, 2009 om 09:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit mag. Als dit naar boven afronden recent is ingevoerd hoort u hiervan bericht gehad te hebben waarin staat dat u, als u het hier niet mee eens bent, per datum dat dit ingevoerd wordt kostenloos kunt opzeggen.
( liefst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging) kopie van brief + verzend-  en ontvangstbewijs door Telfort goed bewaren tot u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst heeft ontvangen.  Dan ook schriftelijke bevestiging goed bewaren.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

he
door henk1951 - Aug 28, 2009 om 11:53
256 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind dit namelijk gewoon diefstal en ik kan me voorstellen dat meer mensen er zo over denke

Dit gebeurd bij vrijwel iedere provider dus overstappen heeft weinig zin.
Korte gesprekjes zijn inderdaad minimaal 1 minuut,maar dat gebeurd al jaren er zijn al postings  over dit onderwerp van 2007 op radar en kass.
Het is geen diefstal want je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden,en het wordt vermeld op de websites.

gr Henk

edwardus
door edwardus - Aug 28, 2009 om 11:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit wordt inderdaad sinds een tijdje (juli 2009?) afgerond, er was al een eerdere vraag over op Kassa V&A.

De tarieven zijn onderdeel van je contract en staan op de Telfort site: Tarieven Sim Only

Je hebt een nieuw contract gesloten en daarmee de (nieuwe) voorwaarden geaccepteerd. Is de wijziging in de voorwaarden van ná de ingangsdatum, dan heb je 30 dagen de tijd om op te zeggen.
Voordat je een contract sluit ook even kijken naar de tarieven en de voorwaarden, dat zouden er meer moeten doen.

pieter454
door pieter454 - Aug 28, 2009 om 13:02
14 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort kan dit "helaas" doen. U bent immers akkoord gegaan met hun voorwaarden.

Mij is een soortgelijk iets overkomen met een veranderd HI abonnement. Een combinatie van onvolledige/ foutieve info van HI en niet genoeg opletten mijnerzijds waren hier de oorzaak van.

Na het indienen van een klacht bij HI was men echter wel zo vriendelijk mijn abonnement te wijzigen in een voor mij gunstigere versie.

Misschien kun je dat ook bij Telfort proberen? Gewoon vriendelijk vragen kan soms wonderen doen.

Succes!

keessie1
door keessie1 - Aug 28, 2009 om 16:42
138 Antwoorden / 9 Vragen

Is de zelfde DIEFSTAL als het betalen van 2,40 voor een nieuw uur parkeren omdat je 2 minuten over het eerste uur heen bent.

Het kost technisch geen moeite om de software aan te passen zodat men echt betaald voor wat men verbruikt, zowel bij o.a. bellen als parkeren.

Helaas accepteren we dit met zijn alle al jaren.

Groetjes Keessie

telfortwbcr
door telfortwbcr - Aug 28, 2009 om 18:34
124 Antwoorden / 0 Vragen

@Anouschka

Telfort
is inderdaad gesprekken gaan afronden op hele minuten. In dezelfde periode heeft
Telfort de tarieven per minuut binnen de bundel fors verlaagd. Onze ervaring is dat veel van
onze klanten sindsdien goedkoper uit zijn. We vinden het vervelend dat de
factuur hoger was dan u had verwacht.

Het
afronden van gesprekken op hele minuten wordt door diverse telecomaanbieders
toegepast. Telfort verwijst in de Algemene Voorwaarden (www.telfort.nl/voorwaarden) en op
de tarievenpagina’s (www.telfort.nl/tarieven) naar de
afronding op hele minuten. Op basis van de Algemene Voorwaarden mag Telfort dus
afronden op hele minuten.

Telfort
wil klanten de mogelijkheid bieden goedkoop te bellen, niet alleen door goedkope bundels maar ook door duidelijke
informatie.
Enkele tips om een hoge factuur te
voorkomen:

- Heeft
u een sms-bundel? Dan is het versturen van een sms vaak goedkoper dan een
belminuut buiten de bundel. Kijk op www.telfort.nl/tarieven voor meer
informatie.

- Via
www.telfort.nl/mijntelfort kunt u
uw belbundel en sms-bundel verhogen. Bellen en sms’en binnen de bundel is zoals
u weet goedkoper dan bellen en sms’en buiten de
bundel.

- Lees
de voorwaarden en tarieven goed door voordat u uw abonnement verlengt. Dit helpt
u om controle te houden over de hoogte van de
factuur.

- Gaat
u naar het buitenland? Kijk op www.telfort.nl/buitenland voor
bespaartips.

Michaël

Telfort
webcare team

ri
door riavdberg - Aug 29, 2009 om 20:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb een abonnement bij vodafon en had ook altyd bel minuten over heb een gekopper abonnement genomen ook bij vodafon alle 400 bel minuten die ik over had zijn verdwenen heb daarover een mail gestuurd, maar dat schijnd zo te werken hoewel er niets van in de voorwaarde staat. dus het is overal het zefde mooie verdienste voor de provyder. groet ria

edwardus
door edwardus - Aug 29, 2009 om 21:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry Ria, dat is wel een heel ander ding dan wat Anouschka vraagt, n.l. afronden op hele minuten i.p.v. afrekenen per seconde.

Jouw situatie is volkomen gebruikelijk, als je een ander abonnement neemt, kun je vaak niet je beltegoed meenemen.

do
door dokterronald - Aug 30, 2009 om 10:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn de kleine lettertjes. Telecom bedrijven hebben een mooie positie in de markt en kunnen blijkbaar alles doen en laten wat ze willen. Zelf vind ik dat ze de regels en wetten meoten aanscherpen van telecom bedrijven want dit gaat echt de verkeerde kant op zo...

st
door student27 - Sep 15, 2009 om 10:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus hetzelfde wat Anouschka meemaakt.

Ik ben al jaren lang een klant bij Telfort en sinds maart 2009 heb ik mijn abonnement verlengd en verhoogd naar 500 belminuten, maar het blijkt dat je voor je kosten géén 500 belminuten krijgt. Je krijgt dus een fictief abonnement, want je belt nooit al die 500 minuten,  want de minuten worden afgerond naar boven, maar je betaald al die minuten wel...Oneerlijke Handel noem ik dat.

Ik was dus niet op de hoogte dat ze al je belminuten afronden naar boven, dat kwam ik pas 3 maand later achter, omdat mijn rekening ineens zo mega groot was, terwijl ik vanuit ging dat ik de maanden ervoor mijn minuten had opgespaard...niet dus!

Zo kan men dus niet meer bijhouden, hoeveel je nog kan bellen om de belminuten niet te overschrijden of men moet steeds voor je houden dat je i.p.v. 500 belminuten, eigenlijk maar 400 belminuten hebt om te bellen.

Tevens blijkt, dat bij een verlenging van sim-only abonnement ook je sms-bundel opnieuw moet aanvragen, want mijn sms-bundel verdween bij een verlenging en upgrade van sim-only, waardoor ik ineens smste zonder een bundel, terwijl ik 4 maanden ervoor een nieuwe sms-bundel had afgesloten...nou, dan kun je gelijk calculeren wat de schade zal zijn.

Ik zou nu het liefst mijn laatste rekening willen terugvorderen en betalingen stopzetten en de simkaart in de vuilnisbak ingooien...Maar helaas ben ik volgens de contract verplicht om te betalen voor iets wat ik niet krijg...raar is dat?!

edwardus
door edwardus - Sep 15, 2009 om 11:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee je vergist je. Je krijgt (ook) sinds het nieuwe contract precies wat overeengekomen is, n.l. afronding op hele minuten. Die (afgeronde) minuten zullen overeenstemmen met het aantal minuten dat je volgens het contract hebt.

st
door student27 - Sep 17, 2009 om 10:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwardus,

Als je goed mijn verhaal leest, dan weet je dat ik al heel lang klant ben bij telfort. Voorheen heeft telfort niet zulke belachelijke voorwaarden gesteld.

Als klant heb je in de loop van de jaren een bepaalde vertrouwen opgebouwd in je provider, dus dan gaat men niet altijd alle voorwaarden van elke bedrijf doorspitten, want je hebt wel wat beters te doen dan alleen maar voorwaarden lezen.

Dus nogmaals duid ik aan, dat minuten afronding een belachelijke voorwaarde van telfort is, want ze ronden alle minuten af in het nadeel van de klant.

In eerlijke handel zou je dan alle gesprekken onder 30 seconden afronden omlaag en alles wat boven 30 seconden uitsteekt zou je afronden omhoog...(de logica bij het afronden is tijdens de wiskunde lessen aan ons uitgelegd en bij gebracht door de leraren).

TELFORT is dus oneerlijk en klant-onvriendelijk op deze manier.

edwardus
door edwardus - Sep 17, 2009 om 11:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf ben ik ook al een hele tijd klant van Telfort (andere producten) en ik weet daarom dat ze er een handje van hebben om regelmatig de voorwaarden aan te passen. Dat heeft niks met vertrouwen te maken. Elke keer dat je een nieuw contract krijgt kunnen er nieuwe voorwaarden gelden, dat lijkt misschien oneerlijk, maar is eigenlijk doodgewoon. Je zou er goed aan doen inderdaad telkens op te letten. Als je vindt dat je door al zo lang klant te zijn verdiend hebt om niet telkens de voorwaarden in de gaten te houden, dan mag dat van mij, alleen Telfort zal zich daar in ieder geval niks van aantrekken.

Overigens, de gewoonte van Telfort om de voorwaarden steeds te wijzigen is ook een risico voor ze: het stelt de klant in de gelegenheid om per direct op te zeggen, ten minste, als het een tussentijdse wijziging is. Op die manier raken ze ook telkens een heleboel klanten kwijt. Persoonlijk vraag ik me af of ze dat wel helemaal in de gaten hebben en meten.