ki
door kiek39 Jun 15, 2008 om 11:55
Computers & telefonie

Wat te doen na een klacht, en geen antwoord door Caiway?

Wij zitten al 4 jaar bij Caiway, en wij maken gebruik van alles, dus internet, digitale tv, en telefoon. Er is altijd wel wat, en dat begrijp ik ook hoor, maar ik heb 4 weken geleden een klacht ingediend, dat kan bij hun alleen via email. Wij waren al in de caiwayshop geweest, maar daar doen ze echt niks anders dan alleen verkopen. Maar ons samsung digitale kastje voor de tv is kapot, we hebben dit kastje nu ongeveer 2 jaar, en maken gebruik van een uitgebreid parket. Nu is er 6 mei een monteur geweest, omdat wij problemen hadden met de ontvangst. Het kastje werkte op dat moment nog goed. Nu heeft die monteur het een en ander vervangen bij de aansluiting in de muur, en ook heeft hij aan mijn kastje iets gedaan, binnen een paar uur is mijn kastje overleden. Nu zegt caiway, als je ze beldt of in de shop dat wij maar een nieuwkastje moeten kopen. Maar op mijn email heb ik geen reactie, alleen dat ze mijn email hebben ontvangen. Ik moet gewoon blijven betalen voor de extra`s maar kan nu nergens gebruik van maken. Als ik vraag waar ik met die klacht terecht kan, zeggen ze gewoon dood leuk nergens..................... dit kan toch niet????? Wie heeft er goeie raad voor mij?????????? Groetjes Kiek

2729 13 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 15, 2008 om 13:53
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kiek39

Of het een goeie raad is weet ik niet, maar heb je al via Google, caiway ingetikt?

Heb een adres gevonden: Caiway / Postbus 24 / 2670 AA Naaldwijk.

Zou de klacht wel aangetekend (ontvangstbewijs) versturen. Gewone brieven komen vaak niet aan!

Kom je er helemaal niet meer uit, leg de klacht dan eens voor op Consuwijzer.nl (via klachten-formulier)

Want "als ik vraag waar ik met die klacht terecht kan, zeggen ze gewoon dood leuk ... nergens" dat kan niet.

Succes met de afwikkeling, dag, kiran

birdies
door birdies - Jun 15, 2008 om 17:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Raad: gewoon een nieuw kastje kopen. ALS het al door de monteur kapot is gegaan, valt het toch niet te bewijzen. Dingen gaan nu eenmaal kapot en tenslotte heeft hij het enkele uren nog gewoon gedaan. Denk dat het puur toeval is.
Logisch dat je voor geleverde diensten moet betalen, je kan tenslotte zo een nieuw kastje kopen.

ro
door robur - Nov 24, 2008 om 16:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij maken al enkele jaren gebruik van Caiway en onze ervaring is ook zo dat deze Mij helemaal geen fatsoen heeft. Emails worden traag of helemaal niet beantwoord en ook heeft Caiway een heel starre houding om tot oplossingen te komen. Abonnementen worden te kust en te keur gewijzijzigd en alleen in hun voordeel. Nooit wordt ook eens aan de klant gevraagd wat zijn of haar mening is. Waarom dan niet weggaan? Je zit hier in het Westland maar aan een provider vast als het gaat om TV kijken en internetten via de kabel en aangezien deze markt nog steeds niet is vrijgegeven ben je aan Caiway overgeleverd. Voor 2009 hebben wij nu alweer diverse prijsverhogingen voor onze kiezen gekregen en is het Basis-Internet-abonnement verdwenen en dien je dus een duurdere te accepteren. Dus als U nog enige hoop heeft of had, vergeet het maar met Caiway !!!!!!!

jo
door jogra - Dec 10, 2009 om 20:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker makkelijk birdies, kiek is al 4 jaar klant en betalen moet je altijd, maar service ho maar. Als je betaalt heb je ook wat te zeggen, zo werkt het overal en altijd. Ben zelf ook Caiklant en heb op zich niets te klagen, behalve dat ze de analoge zenders er af gaan gooien, maar dat is een andere topic. En ja, caiway heeft het alleenrecht op de kabel in Westland, hoe dat anno 2009 nog mogelijk is, is voor mij een raadsel. Wat kabel betreft ben je helemaal overgeleverd aan die gasten
Kiek, volhouden, service eisen en anders kijken of er ergens nog een overkoepelende organisatie is waar de klacht wel behandeld wordt.

spooky01
door spooky01 - Dec 10, 2009 om 21:03
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi allemaal, nog even doorbijten binnenkort is het alleenrecht over en kun je kiezen welke aanbieder voor kabeltelevisie je wilt.

Groetjes Ingrid

jo
door jogra - Dec 10, 2009 om 21:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel Spooky hoe lang duurt dat nog?

birdies
door birdies - Dec 11, 2009 om 00:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@jogra: topic is al 1,5 jaar oud, probleem zal inmiddels wel opgelost zijn.

........binnenkort is het alleenrecht over en kun je kiezen welke aanbieder voor kabeltelevisie je wilt.........

Alleen analoog, wel te verstaan.

jo
door jogra - Dec 11, 2009 om 16:54
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 11 dec 2009, 00:06]@jogra: topic is al 1,5 jaar oud, probleem zal inmiddels wel opgelost zijn.

........binnenkort is het alleenrecht over en kun je kiezen welke aanbieder voor kabeltelevisie je wilt.........

Alleen analoog, wel te verstaan.

Chips ja dat zie ik nu ook.........:)
maar hoezo nou weer alleen analoog?, wat bedoel je daarmee

birdies
door birdies - Dec 11, 2009 om 17:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, publiceert vandaag haar voornemen voor de groothandelstarieven die UPC en Ziggo moeten rekenen voor de wederverkoop van het standaard analoge televisiepakket. OPTA heeft de groothandelstarieven voor UPC op 8,84 euro en voor Ziggo op 8,46 euro vastgesteld. Deze tarieven verschillen omdat beide kabelbedrijven verschillende verkoopprijzen en -kosten hebben. De groothandelstarieven gelden als inkoopprijs wanneer alternatieve aanbieders het analoge televisiepakket willen doorverkopen. Nieuwe aanbieders kunnen zelf bepalen voor welke prijs zij het analoge pakket aan de consument verkopen. Het analoge standaardpakket dient als opstap naar de tv-markt, waarmee alternatieve aanbieders een eigen klantenbasis kunnen opbouwen.

volledig artikel

jo
door jogra - Dec 11, 2009 om 17:25
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de info birdies, maar dit lost het probleem bij ons in Westland niet op ben ik bang, zie deze andere topic.
"Vraag / Vara Kassa
5 dec 2009 ... caiway wil met ingang van oktober 2010 stoppen met met met doorgeven van de analoge zenders, om zo meer meer ruimte te krijgen voor HDTV."
Doet me wel deugd te lezen dat upc en ziggo het nog over analoog hebben, caiway gaat dat er bij ons afgooien en wat de kabel betreft hebben wij nog geen alternatief

sj
door sjaan1946 - Dec 15, 2009 om 16:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Sinds twee weken probeer ik nu de aansluiting voor internet en telefonie te realiseren. Ik heb me in de winkel in Schiedam aangemeld en daar een modem en Router meegekregen. Ik kom niet verder dan dat er op het modem het tweede en derde lampje blijft knipperen. Het helpdesknummer gebeld:

1e keer 3 kwartier in de wacht. Medewerker zegt u wordt teruggebeld door een monteur. Dat gebeurt ook maar ik ben te laat bij de telefoon. In het display staat geen nuumer dus ik kan niet terugbellen

2e keer ik sta 7 kwartier!!!!!!!!!!! in de wacht. Medewerker probeert te helpen maar de verbinding wordt verbroken. Ik krijg een voicemailbericht dat ik zal worden teruggebeld. Er gebeurt niets. De volgende dag blijk ik in de ochtend een oproep te hebben gemist van Geen Nummer. Neem aan dat dit de monteur is geweest. Ik kan niet terugbellen dus probeer de volgende dag het helpdesknummer weer. Dat kan niet want het is weekend.

Zelf ben ik docent en is het niet toegestaan dat de mobiele telefoon aanstaat tijdens de lesuren. Het is dus erg lastig om mij te bereiken van 9 tot 16 uur. En om 16 uur stoppen de monteurs met werken is mij gezegd.

Maandag, gisteren, weer gebeld. Eerst meer dan een half uur in de wacht maar krijg dan een medewerker. Daarna belt er een monteur. Met de monteur spreek ik af dat er vandaag vanaf 9 uur 's morgens tot 12 uur iemand in huis is. Helaas..degene die in mijn huis zal zijn heeft autopech. De helpdesk word daarover ingelicht. Daarna weer gebeld voor een nieuwe afspraak.... monteur zal bellen. Het is nu n1 16:00 uur en de monteur heeft niet gebeld. Weer de helpdesk gebeld... weer 40 minuten in de wacht. Medewerker zegt het is uw eigenschuld want er was niemand thuis. Ik maak me hier erg kwaad over en ga zeker stappen ondernemen om de overeenkomst voor afname van internet en telefonie te verbreken. Het is echt bar en boos gesteld met de bereikbaarheid en service van CaiWay.

Helaas heb ik weinig keus wat betreft providers in deze regio. Het is of CaiWay of KPN.
Sjaan Lieder

birdies
door birdies - Dec 15, 2009 om 16:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Het is of CaiWay of KPN............

Van de regen in de drup (liever gezegd: sloot)

caiwayklant
door caiwayklant - Aug 29, 2010 om 22:26
11 Antwoorden / 1 Vragen

Zouden Ziggo of UPC dan beter zijn?

Ik hoor daar dezelfde beroerde verhalen over van collega's .