kw
door kweettniet Jul 20, 2005 om 15:06
Elektronica & tv

Aanschaf televisie

Kan iemand mij adviseren in de aanschaf van een nieuwe televisie? Het hoeft geen groot exemplaar te zijn. Mijn budget reikt tot de 600 euro. Kan ik het beste een 'gewone'  tv aanschaffen? Of kies ik beter een plasma-scherm? Of een lcd-televisie? Wat zijn eigenlijk de verschillen?

674 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kweetniet,

Wij hebben een TV aangeschaft bij de Makro. Nog niet zo gek lang geleden. Mooie Philips TV, wel een wat grotere (vraag me niet hoeveel inch, moet ik nakijken), maar geen LCD of Plasma, dat vonden we toch te duur. Niet alleen bij aanschaf, maar ook als meneer Nuon komt aankloppen (is afgelopen winter in een uitzending van Kassa behandeld). Via de makro was de TV niet te gek duur. Je moet wel rekening houden met minder garantie en dat, als er onverhoopt onderhoud moet worden gepleegd, je geen onderhoudscontract hebt. Maar met je budget kan je daar wel iets leuks kopen.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2005 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kweetniet, Ga naar deze siteProductvergelijk, prijsvergelijk en reviews en kijk naar prijzen en modellen als u voor u zelf een keuze hebt gemaakt ,naar een VAKHANDELAAR en e.e.a. daar doornemen.Hij zal u het verschil tussen plasma/lcd/en zoals u zegt een gewone TV (waar absoluut niks mis mee is!) prima uit kunnen leggen.Let op garantie voorwaarden. Er zijn gelukkig nog de wat kleinere zaken die de consument nog de gelegenheid geven om een toestel thuis uit te proberen.Dit i.v.b.met beeldgrote succes Fred.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey

het hangt af van de plaats waar je hem wil plaatsen. een gewone tv. heeft veel meer ruimte nodig dan een platte. maar plasma en lcd hetbben nog veel meer voordelen. allebij hebben ze een veel beter beeldkwaliteit. en geen last hebt van visuele vermoeidheid die bij gewone televisies wordt veroorzaakt door beeldtrillingen.

verschil plasma en lcd.          Plasmabeelden bestaan uit honderdduizenden onbeweeglijke gascapsules. De LCD-technologie ( Liquid Crystal Display ) berust op vloeibare kristallen tussen twee lagen glas.        Plasmaschermen liggen wat de grootte betreft meer in de lijn van de klassieke CRT-televisies, al brengen de fabrikanten elk half jaar een groter model op de markt.

Belangrijk is de levensduur van het toestel. Een plasmatelevisie gaat gemiddeld 30.000 uur mee (intussen zetten fabrikanten zelfs 60.000 uur voorop), wat betekent dat je bij een kijkgewoonte van vier uur per dag het toestel zo'n twintig jaar meegaat. Een LCD-scherm gaat nog langer mee, maar hetzelfde kan jammer genoeg niet gezegd worden over de lichtbron die zo'n 15.000 tot 25.000 uur meegaat.

suces mvg jurjen

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een plasma televisie voor EUR 600,-? Zet daar maar een 1 voor, want goedkoper zul je ze niet vinden. Daarbij moet je met een plasmascherm rekening houden met de volgende twee nadelen: 1) een verhoogde energierekening en 2) mogelijke zwarte plekken op de muur achter je tv.

LCD schermen zijn in deze prijsklasse nog wel te vinden tot ca. 20" beeldscherm.

Brynnar

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad, koop een gewone TV, op dit moment is er op de Ned. markt nog maar tussen de 12 en 18% uitzendingen voor breedbeeld. als je in de winkels kijkt staan ze allemaal afgestemd op BREEDBEK-formaat. als je de verkoper vraagt of hij 'm goed kan afstellen krijg je meestal een ontwijkend antwoord als: "dat is niet goed voor de buis" of "dan krijgt u zwarte balken die niet goed zijn voor de beeldbuis, want die branden in". dit is allemaal qwatch. dus wil je van je centen af moet je het vooral doen. MAAR IK RAAD JE DAT AF. sterkte