danath
door danath Jun 23, 2011 om 14:06
Elektronica & tv

Batterijen

Mijn fotocamera, Canon Powershot SX 110 IS, nog geen 2 jr. oud werkte altijd goed met oplaadbare AA NiMH batterijen.
Sinds kort geeft hij bij volle batterijen LEEG aan en de camera werkt dan ook niet meer. Nieuwe gekocht, maar van hetzelfde laken een pak!
Gewone alcaline batterijen geprobeerd en het schijnt te werken.{ nog niet langdurig uitgeprobeerd } Weet iemand er een verklaring voor, of zal er iets kapot zijn?
Bij voorbaat dank.

682 5 Rapporteer

harrie
door harrie - Jun 23, 2011 om 14:46
765 Antwoorden / 36 Vragen

Mogelijk is dit het probleem, het voltage van de accu's is 1,2 volt terwijl de alkaline batterijen 1,5 volt zijn.
Wat geeft de gebruiksaanwijzing aan? Dit qua voltage/amp.

Dat de accu's eerst wel gewerkt hebben en later niet komt door het feit dat ze vrij snel verminderen in capaciteit en mogelijk zijn de nieuwe accu's van slechte/matige kwaliteit, waardoor ze niet in de stroombehoefte van de camera kunnen voorzien.

Ex-Haagsche Harrie

danath
door danath - Jun 23, 2011 om 14:57
88 Antwoorden / 1 Vragen

Harrie dank je voor de snelle reactie.

Gebruiksaanw. zegt NiMH batterijen.
De nieuwe batt. zijn dezelfde als de vorige, die het bijna 2 jr. deden Sony [2600ma]

harrie
door harrie - Jun 23, 2011 om 15:38
765 Antwoorden / 36 Vragen

Danath

Uit hetzelfde pakje en niet gebruikt?

Probeer dan eens om ze opnieuw te laden, dit na ze eerst gedeeltelijk ontladen te hebben door gebruik in een ander apparaat. Bij een paar keer laden/ontladen krijgen ze meestal weer een hogere capaciteit.

Ik kan mij niet echt voorstellen dat de camera plotsklaps meer stroom nodig heeft.
Kijk ook even naar de batt. contacten in de camera en maak ze schoon.
Succes.

Ex-Haagsche Harrie

harrie
door harrie - Jun 23, 2011 om 15:39
765 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry.
Nieuw gekocht...

diadino
door diadino - Jun 27, 2011 om 16:14
49 Antwoorden / 2 Vragen

hoi,
ik had gelijksoortige problemen, ook nieuwe gekocht en ook hier al snel dezelfde "storing" mee.
ik heb toen canon penlites gekocht, type NB-3AH 2500mAh
en wonderwel is daarmee de "storing" verholpen.
blijkbaar werken originele toch beter.