ha
door haantje007 Jun 15, 2010 om 21:46
Elektronica & tv

Bosch koelkast vriezer combinatie

Wij hebben een koelkast-vriezer combinatie overgenomen van de oude eigenaar van het huis. (dus met de koop van het huis overgenomen) en dit apparaat van Bosch is maximaal 6 jaar oud. Bouwjaar 2004 zegt de monteur. Wij hebben alleen geen rekening en ook de winkel heeft deze niet en nu wil Bosch niets doen. Is toch belachelijk dat zo'n duur apparaat al na zo:n 5 jaar kapot gaat. Er zit ergens een gaslek waardoor het niet meer koelt en nu ook niet meer vriest. Wie heeft er een tip?

4721 10 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 15, 2010 om 22:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@haantje007

"Wie heeft er een tip".
6 jaar oud / geen garantie.
Laten maken op eigen kosten indien nog de moeite waard, of wegdoen.

M.a.w. u heeft een Kat in de Zak gekocht.

mastag
door mastag - Jun 15, 2010 om 22:58
955 Antwoorden / 19 Vragen

Nee hoor het is niet belachelijk, er staat gewoon 6 jaar voor zo'n koelkast. Dit document van de Uneto aangaande levensduur vond ik laatst op de S&F website. klik maar even hier.Daarnaast zou garantie ook niet overdraagbaar zijn geweest, dus zelfs als de kast jonger was hoeft Bosach niets te doen.

erik008
door erik008 - Jun 15, 2010 om 23:26
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@mastag

Triest...
Hier draait nog een koelkast die aan zijn 49e jaar is begonnen.

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 16, 2010 om 00:16
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo haantje 007, kijk is eerst of de warmtewisselaar dat is dat zwarte rooster aande achterkant of dat nog mooi stof en vetvrij is, zonodig met een sopje schoonmaken, in dit rooster word het gas samengeperst en moet z,n warmte kwijt voordat het weer via een ventiel in de verdampers gespoten word, wel eerst de stekker eruit.
Nee heb je ja kan je krijgen.

Sukses Nico

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 16, 2010 om 06:31
533 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off-topic]

ha
door haantje007 - Jun 16, 2010 om 18:21
16 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb het rooster nog niet schoongemaakt, maar het rooster werd niet meer warm zei de monteur en dat betekend dat er ergens een lek zit en het kost zo"n 290 euro om het lek te vinden en te hervullen. Nou dat is toch wel erg veel geld.
Een paar weken geleden deed het vriesgedeelte het nog wel, maar de koelkast niet, maar nu is alles kapot.

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 16, 2010 om 20:08
533 Antwoorden / 0 Vragen

Dan vrees ik dat het afgelopen is maar wel raar dat hij nog wel gevroren heefd, doorgaans is het bij een gaslek in een keer afgelopen.
Stond de koelkast nog in het huis toen je hem kocht?
Mogenlijk kan de verkoper hem er later ingezet heefd en verkeerd vervoerd,ze worden altijd staand vervoerd, zo,n kast moet toch zeker 15- 20 jaar meekunnen.
Het is jammer maar je zal aan een nieuwe moeten.

Mvrgrt Nico

toolboy
door toolboy - Jun 16, 2010 om 20:32
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=haantje007 schreef op woensdag 16 jun 2010, 18:21]Ik heb het rooster nog niet schoongemaakt, maar het rooster werd niet meer warm zei de monteur en dat betekend dat er ergens een lek zit en het kost zo"n 290 euro om het lek te vinden en te hervullen. Nou dat is toch wel erg veel geld.
Een paar weken geleden deed het vriesgedeelte het nog wel, maar de koelkast niet, maar nu is alles kapot. .

Is het met een dubbele of enkele compressor?? toevallig electronisch regelbaar.

T

ha
door haantje007 - Jun 16, 2010 om 20:42
16 Antwoorden / 16 Vragen

schijnbaar was het reservoir met het gas nog niet helemaal leeg gelopen en daarom deed het vriesgedeelte het nog wel. Nu is het reservoir wel helemaal leeg en werkt zowel de vriezer als de koelkast niet meer. Iedereen hebben we maar een paar uur de stekker erin gehad in de hoop dat de koelkast het weer ging doen, maar iedere keer dus niet en dan maar weer de stekker eruit. Ik ga bosch toch nog maar even mailen, want vind het niet eerlijk.

ha
door haantje007 - Jun 16, 2010 om 20:43
16 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=toolboy schreef op woensdag 16 jun 2010, 20:32]
Is het met een dubbele of enkele compressor?? toevallig electronisch regelbaar.

T

Hoe kan ik dat zien?