caiwayklant
door caiwayklant Jan 13, 2012 om 06:59
Elektronica & tv

Caiway 100 % duurder in Krimpen dan andere Caiwaygemeenten

In bijna alle gemeenten waar Caiway zit, is het digitale basispakket ongecodeerd. Dit betekent als een Caiway-abonnee in Uithoorn, Aalsmeer, Schiedam, 's Gravezande, Maassluis, Maasland, Schipluiden, Kwintsheul, De Lier, Waterings Veld, Monster, Naaldwijk, IJsselstein, Doorn, Appelthern, Dreumel, etc op vier of meer televisies naar het basicpakket (inclusief HD zenders en BBC en Eurosport) wil kijken, deze voor 16,95 euro per maand klaar is.

Bij ons in Krimpen aan den IJssel is het Caiway basicpakker gecodeerd. Afgezien van het feit dat dit al extra aanschafkosten met zich meebrengt in de vorm van CI-modules en smartcards van 20 euro per stuk, brengt dit voor de Krimpen een ander en veel groter financiëel nadeel met zich mee.

Wil je in Krimpen aan den IJssel op vier of vijf televisies naar het Caiway basicpakket kijken, dan zegt Caiway doodleuk: U KRIJGT MAAR DRIE SMARTCARDS OP ÉÉN ABBONNEMENT, VANAF HET VIERDE TOESTEL MOET U EEN NIEUW ABBONNEMENT AFSLUITEN.

Samengevat komt het er dus op neer dat bijna alle Caiwayklanten die op vier of mee televisies naar het Caiway basicpakket kijken 16,95 per maand betalen. Maar dat wij in Krimpen daarvoor 33,90 per maand moeten betalen. Ja, u leest het goed! HET DUBBELE !! Een prijsverschil van maar liefst 100 procent!

Is het niet vreemd als je een zelfde product afneemt ( Caiway basicpakket) bij dezelfde firma (Caiway) en exact gelijk gebruikt ( vier toestellen) dat je in Krimpen aan den IJssel opeens het dubbele daarvoor moet betalen dan de andere Caiwayklanten ?

Caiway houdt voet bij stuk en weigert meer dan drie smartcards voor het basicpakket uit te geven in Krimpen op één abonnement. Wij worden dus financiëel extreem benadeeld door Caiway in Krimpen. Dit is toch gewoon oneerlijk en vreselijk associaal wat Caiway hier in Krimpen aan den IJssel flikt? Waarom moeten wij het dubbele betalen dan de andere Caiwayklanten?

1030 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook klant van Caiway, woon in IJsselstein.
Ik heb maar twee tv's in huis dus voor mij zou het geen probleem zijn
maar als ik zoals jij dubbel zou moeten gaan betalen, zou ik er echt over nadenken over te stappen.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2012 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, maar bij jullie in IJsselstein in het Caiway basicpakket ongecodeerd. Dus als jij op vijf televisies naar het basicpakket wil kijken kost het je geen cent extra per maand !

Hier in Krimpen aan den IJssel kunnen we dus daarvoor het dubbele maanbedrag neerleggen als jij in IJsselstein.

Is dit krom of niet?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Krimpen aan den IJssel wordt door CaiWay geen analoge televisie/radio doorgegeven, alleen een abonnement op een digitaal basispakket. Naast het abonnement op het digitaal basispakket is uitbreiding naar wens mogelijk.

Ook ZIGGO kent maximaal 3 smartcards per digitaalabonnement.

Bij UPC moet je zelfs voor elke smartcard een huur betalen,of het voor een dvr-recorder is en/of een CI+ cam.

Zo asociaal lijkt het mij niet wat CaiWay hanteert.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2012 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

godefrieda schreef op zondag 15 jan 2012, 13:46: Ook ZIGGO kent maximaal 3 smartcards per digitaalabonnement.
Aanvulling: via de website ("mijn Ziggo" ("jouw Ziggo?")) kan je maximaal 3 smartcards activeren per klantnummer. Via de klantenservice kunnen ze tot maximaal 6 gaan, met 1 verschil: voor de 4e t/m 6e kaart krijg je dan geen 2 weken (of hoe lang is dat?) alle zenders.. op de kaart zetten ze gelijk al je abonnementen...

Overigens moet dat via de administratie geregeld worden, dus bellen (gratis voor ziggo telefonie klanten)) tijdens kantooruren.. Daarna komen de geactiveerde kaarten wel gewoon in je account erbij te staan, en kan je ze dus ook heractiveren als je een update gemist enzo.. daarna is er dus geen verschil meer.

godefrieda zei vervolgens ook nog: Zo asociaal lijkt het mij niet wat CaiWay hanteert.
Inderdaad.. en verder - sinds wanneer is het opeens asociaal als iets ergens anders andere voorwaarden heeft? wel of geen analoog, afspraken met gemeenten en weet ik veel??

ve
door verwijderd - Jan 15, 2012 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

dobby schreef op zondag 15 jan 2012, 18:50:
godefrieda schreef op zondag 15 jan 2012, 13:46: Ook ZIGGO kent maximaal 3 smartcards per digitaalabonnement.
Aanvulling: via de website ("mijn Ziggo" ("jouw Ziggo?")) kan je maximaal 3 smartcards activeren per klantnummer. Via de klantenservice kunnen ze tot maximaal 6 gaan, met 1 verschil: voor de 4e t/m 6e kaart krijg je dan geen 2 weken (of hoe lang is dat?) alle zenders.. op de kaart zetten ze gelijk al je abonnementen...

Overigens moet dat via de administratie geregeld worden, dus bellen (gratis voor ziggo telefonie klanten)) tijdens kantooruren.. Daarna komen de geactiveerde kaarten wel gewoon in je account erbij te staan, en kan je ze dus ook heractiveren als je een update gemist enzo.. daarna is er dus geen verschil meer.

godefrieda zei vervolgens ook nog: Zo asociaal lijkt het mij niet wat CaiWay hanteert.
Inderdaad.. en verder - sinds wanneer is het opeens asociaal als iets ergens anders andere voorwaarden heeft? wel of geen analoog, afspraken met gemeenten en weet ik veel??

Ts heeft het over „vreselijk asociaal”!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2012 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

caiwayklant schreef op zondag 15 jan 2012, 11:14: Nee, maar bij jullie in IJsselstein in het Caiway basicpakket ongecodeerd. Dus als jij op vijf televisies naar het basicpakket wil kijken kost het je geen cent extra per maand !

Hier in Krimpen aan den IJssel kunnen we dus daarvoor het dubbele maanbedrag neerleggen als jij in IJsselstein.

Is dit krom of niet?

Is inderdaad krom, maar ik heb aan één tv in huis genoeg dus voor mij is het geen probleem.