mi
door misskimmm Sep 1, 2010 om 17:13
Elektronica & tv

Caiway, MAG DIT?

Keer op keer verdwijnen er zenders, nu heb ik vernomen dat caiway de aanbieder is. ze schrappen net na net, naar mijn mening zodat ze je digitale TV kunnen "aansmeren". nu heb ik een kastje gekocht, zodat ik zou ontvangen, ten eerste doet t kastje het bijzonder slecht, ten tweede vind ik het misleidend (kan enkel 13 zenders ontvangen, kan ik net zo goed analoog blijven kijken) nu heeft de verkoopster dat mij nooit verteld, dat het niet voor dezelfde aansluiting als de tv beneden geldt (daar wél het volle pakket aan zenders), en vraag me ook ten zeerste af of ze gewoon zender na zender (analoog) kunnen schrappen, om je meerdere kastjes " aan te smeren"..

4857 11 Rapporteer

caiwayklant
door caiwayklant - Sep 7, 2010 om 11:03
11 Antwoorden / 1 Vragen

Met wat voor kastje kijk je dan?
Met een DVB-C ontvanger moet je minstens het basicpakket kunnen ontvangen.
Als je maar 13 zenders ontvangt zit er iets niet goed in je bekabeling denk ik.

mi
door misskimmm - Sep 8, 2010 om 00:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

boven op een kastje waar mee word geadverteerd, van 19,90 euro..
ik krijg geen basic pakket ik ontvang er maar 13, bekabeling is prima, heb er meerdere keren naar laten kijken, kastje zit er prima in, alles prima aangesloten.
maar kijk liever geen tv dan tv met caiway! we stappen dan ook over.
word in de caiway-winkel ook totaal neit netjes geholpen, ik kom het probleem voorleggen, word gewoon de winkel uitgezet! vind t verre van normaal zoals u begrijpt. en mijn probleem is niet enkel het kastje, caiway legt ons op om alleen maar verplicht via kastje dus digitaal te kijken, ik vind dit zowiezo al niet normaal, de keus is gewoon weg!

kiran
door kiran - Sep 8, 2010 om 00:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@misskimmm

Een kastje van €19,90? Kan me er niets bij voorstellen. Een decoder kost wel een paar centen meer. En ja, Caiway schijnt van plan te zijn om in oktober de analoge zenders de laan uit te sturen.

Je zegt: 'maar verplicht via kastje dus digitaal te kijken, de keus is gewoon weg'.
Ja, je hebt gelijk maar dat gaan ze de komende tijd allemaal doen. Kan een paar jaar duren maar analoog kijken lijkt verleden tijd.

Zou zeggen: surf eens naar de site van Ziggo. Hebben soms een leuke aanbieding.
Basisabonnement [Z1] kost €16,45 per maand. 60 zenders digitaal / waarvan de meeste ook nog analoog te ontvangen zijn. Kan je toch weer effies vooruit.

pr
door prinspils - Sep 8, 2010 om 03:46
88 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kiran schreef op woensdag 8 sep 2010, 00:45]@misskimmm

Een kastje van €19,90? Kan me er niets bij voorstellen. Een decoder kost wel een paar centen meer. En ja, Caiway schijnt van plan te zijn om in oktober de analoge zenders de laan uit te sturen.

Je zegt: 'maar verplicht via kastje dus digitaal te kijken, de keus is gewoon weg'.
Ja, je hebt gelijk maar dat gaan ze de komende tijd allemaal doen. Kan een paar jaar duren maar analoog kijken lijkt verleden tijd.

Zou zeggen: surf eens naar de site van Ziggo. Hebben soms een leuke aanbieding.
Basisabonnement [Z1] kost €16,45 per maand. 60 zenders digitaal / waarvan de meeste ook nog analoog te ontvangen zijn. Kan je toch weer effies vooruit.

@Kiran!

Vraagstelster heeft het wel over CAIWAY!

@MissKimmm

Heb je de smartcard bij CAIWAY al geregistreerd? En het juiste pakket gekozen?
Heb je de decoder al gereset, d.w.z. de stroom ca. 2 minuten afgehaald (de stekker uit het stopcontact)?
Wat is het merk van de (HD-)decoder? Is de decoder via/van CAIWAY (officieel) afkomstig?
Is de bekabeling vanuit de decoder naar tv: HDMI, scart, o.i.d.? Je gebruikt toch geen HDMI en scart tegelijk?

Voor wat betreft analoge televisie: daar gaat de (regionale) programmaraad over - zie bij uw gemeente - die wettelijk geregeld is, standaard zenders zijn sowieso verplicht tot doorgifte en beperkte keuzes van de kabelprovider. Informeer bij uw gemeente wat de programmaraad hierover heeft besloten.

pb
door pbarendse - Sep 8, 2010 om 07:08
406 Antwoorden / 1 Vragen

De decoder waar de vraagsteller het over heeft is een zgn DVB-T decoder. Deze is direct aan te sluiten op de SCART-ingang van de TV. Ter vervanging van het analoge aanbod heeft CaiWay een beperkt aantal zenders (ik meen 22 of 24, in ieder geval meer dan 13!) op de kabel geplaatst naast het zeer uitgebreide digitale aanbod via DVB-C. Overigens hoeft ook bij DVB-C voor het basispakket de smartcard niet gebruikt te worden, deze is alleen benodigd bij de extra pakketten.

En op de vraag of het mag? Ze hebben het verdwijnen van analoge TV zo'n 4 a 5 jaar geleden al aangekondigd...

caiwayklant
door caiwayklant - Sep 8, 2010 om 09:09
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo wil ook gaan snijden in het aantal analoge zenders.
Je mag niet minder dan 15 analoge zenders doorgeven als kabelaar. Als je lager gaat moet je het geheel uitschakelen. Dat mag weer wel. Dat is ook de weg die Caiway gevolgd heeft.

Als levert de overgang ongetwijfeld een hoop geklaag op. Analoog is achterhaald en inferieur aan digitaal, zeker met HD !!!

mi
door misskimmm - Sep 10, 2010 om 16:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pbarendse schreef op woensdag 8 sep 2010, 07:08]De decoder waar de vraagsteller het over heeft is een zgn DVB-T decoder. Deze is direct aan te sluiten op de SCART-ingang van de TV. Ter vervanging van het analoge aanbod heeft CaiWay een beperkt aantal zenders (ik meen 22 of 24, in ieder geval meer dan 13!) op de kabel geplaatst naast het zeer uitgebreide digitale aanbod via DVB-C. Overigens hoeft ook bij DVB-C voor het basispakket de smartcard niet gebruikt te worden, deze is alleen benodigd bij de extra pakketten.

En op de vraag of het mag? Ze hebben het verdwijnen van analoge TV zo'n 4 a 5 jaar geleden al aangekondigd...

Op internet staat dat er met dat kastje (idd in scart aansluiting) 21 zenders doorgeeft, in de winkel hangt een briefje (ja een caiway winkel) dat het 18 zenders zijn, ik kreeg enkel 13 zenders, kan je gek vinden, maar ik praat niet uit mn nek.
over dat aangekondigd, ik kreeg het eerder dit jaar pas mee dat dat zou gaan gebeuren, dus het is maar hoe je het bekijkt he..

mi
door misskimmm - Sep 10, 2010 om 16:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=caiwayklant schreef op woensdag 8 sep 2010, 09:09]Ziggo wil ook gaan snijden in het aantal analoge zenders.
Je mag niet minder dan 15 analoge zenders doorgeven als kabelaar. Als je lager gaat moet je het geheel uitschakelen. Dat mag weer wel. Dat is ook de weg die Caiway gevolgd heeft.

Als levert de overgang ongetwijfeld een hoop geklaag op. Analoog is achterhaald en inferieur aan digitaal, zeker met HD !!!

inferieur of niet, van analoog kan je in ieder geval op aan! ;)

edwardus
door edwardus - Sep 10, 2010 om 16:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

pbarendse begrijpt 't. Dit kastje is voor een 2e tv. De hoofdaansluiting krijgt een digitale ontvanger en voor extra tv's in huis kun je dit kastje met slechts 13 zenders gebruiken. Caiway vindt dit wel een aardig gebaar aangezien je voor een 2e tv anders een volledige digitale ontvanger zou moeten kopen.

Je kunt hoog of laag springen, maar vanaf 10-10 bestaat er geen analoge tv meer bij Caiway.

ma
door maarten85 - Sep 10, 2010 om 17:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kiran schreef op woensdag 8 sep 2010, 00:45]@misskimmm
Zou zeggen: surf eens naar de site van Ziggo. Hebben soms een leuke aanbieding.
Basisabonnement [Z1] kost €16,45 per maand. 60 zenders digitaal / waarvan de meeste ook nog analoog te ontvangen zijn. Kan je toch weer effies vooruit.

Je hebt je zeker niet verdiept in de kabelmarkt. Je zit voorlopig nog vast aan je kabelprovider, in dit geval Caiway. Het kan via Tele2, maar dat gaat via ADSL en dat wordt er ook niet beter op...

mi
door miepmiep - Oct 1, 2010 om 13:25
5 Antwoorden / 12 Vragen

en het erge is dat de kastjes al een tijdje niet leverbaar zijn, vandaag zouden ze weer binnen komen, helaas weer uitverkocht.

Wanneer komen ze binnen: waarschijnlijk week 41 (15 oktober)

Dus: vanaf 10 oktober gaan een aantal zenders op zwart: waarom?

Caiway kan zijn klanten niet voldoende kastjes en/of versterkers aanbieden.

Schandalig!!!!!!!!