br
door brandewijn Dec 1, 2010 om 23:45
Elektronica & tv

Component in

hallo
ik heb een samsung UE40B6000VB tv
maar er zit maar één skart ingang op
maar ook component in met een rode blauwe en groene tulp
stekker kan ik die voor mijn video of geluid gebruiken
rood wit en geel is al in gebruik en skart naar hdmi kost 100euro
gr brandewijn

911 11 Rapporteer

acer7520g
door acer7520g - Dec 2, 2010 om 09:14
72 Antwoorden / 6 Vragen

brandewijn,

kan je iets duidelijker zijn wat je vraag is.

Mogelijk bedoel je dit:

Als je meerdere apparaten aan wil sluiten op je tv kan dat meestal wel, maar zit er in met menu een INPUT KEUZE. Die bestuur je met je afstand bediening.

Als dit niet je vraag is, meld het dan even.

Gerard.

birdies
door birdies - Dec 2, 2010 om 09:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kan ook scartsplitters kopen, zie kabelshop.

Site geef ik als voorbeeld, deze zijn ook gewoon te koop bij MediaMarkt e.d.

freya
door freya - Dec 2, 2010 om 09:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo brandewijn,

De component-ingang kun je gebruiken als er een component-uitgang op je videorecorder zit, maar dat betwijfel ik. Op DVD-spelers willen ze nog wel eens zitten, maar op videorecorders volgens mij niet. Bovendien, die component-aansluiting, is alléén beeld en géén geluid.

Het makkelijkste is dus zo'n scart-splitterkastje waar birdies naar verwijst.

m.vr.gr. Freya

br
door brandewijn - Dec 2, 2010 om 10:05
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo
bedankt voor de reacties ik weet genoeg
de splitter werkt niet goed maar ik ga wel een verloop
kopen van skart naar hdmi
gr brandewijn

freya
door freya - Dec 2, 2010 om 10:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=brandewijn schreef op donderdag 2 dec 2010, 10:05: hallo
bedankt voor de reacties ik weet genoeg
de splitter werkt niet goed maar ik ga wel een verloop
kopen van skart naar hdmi

gr brandewijn

Dat gaat je zo niet echt lukken. Scart is analoog en HDMI is digitaal, dus dat kun je niet 'zomaar' met elkaar verbinden middels een 'verloopkabeltje'.

Freya

br
door brandewijn - Dec 2, 2010 om 10:26
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo Freya
er is een kastje te koop
die kost 100 euro die zet de signalen om
www.allekabels.nl skart naar hdmi
gr brandewijn

freya
door freya - Dec 2, 2010 om 10:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Pff... toch wel een dure oplossing voor het omzetten van één scartaansluiting naar HDMI.

Waarom werkt een scartsplitterkastje niet? Je hebt daar verschillende soorten in. Kastjes waarbij je zelf handmatig de juiste ingang selecteert en kastjes die dit automatisch doen. Met het juiste kastje moet het toch goed kunnen werken. Is sowieso een heel stuk goedkoper.

Freya

birdies
door birdies - Dec 2, 2010 om 11:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........die kost 100 euro die zet de signalen om.......

Wel voor 100,- euro kan je dan net zo goed een nieuwe recorder kopen.

br
door brandewijn - Dec 2, 2010 om 12:13
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo
als ik de splitter gebruik met de dvd recorder dan word het beeld van de video heel slecht mijn ouders gebruiken de video ze kunnen niet met de dvd recorder overweg en op het hdmi kastje kan ik mischien wel een splitter doen zodat ik meer skart heb
gr brandewijn

acer7520g
door acer7520g - Dec 2, 2010 om 12:17
72 Antwoorden / 6 Vragen

De meest goedkope en arbeidsintentiefste oplossing is: de ene stekker eruit, de andere erin.

Gerard

br
door brandewijn - Dec 2, 2010 om 12:22
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo acer
dat is voor mij het goedkoopste maar mijn ouders bijna 80 komen daar niet
zo makkelijk uit en ook niet makkelijk bij
gr brandewijn