ka
door kassielinda May 21, 2006 om 15:59
Elektronica & tv

Draadloze koptelefoon

Wij hebben een draadloze koptelefoon alleen wordt je er stapel gek van het geruis, geluiden van een ander ( de buren ) of een van de babyfoon van iemand hier uit de buurt. Ook hoor je het geluid van een andere tv net er door heen

Wie o wie heeft er een koptelefoon in gebruik die draadloos is en gewoon zonder enig gedoe de tv programma's kan beluisteren die hij //zij wilt horen.

Moet er niet aan denken dat ik straks het nederlands elftal zie met als achtergrond muziek jantje smit ;?

grt Linda

1877 8 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - May 21, 2006 om 16:21
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Linda,

De enige oplossing is dat je deze ergens opbergt en een andere koopt met een draadje eraan, weet je wel zo'n snoertje.

Alles wil men tegenwoordig draadloos maar goed (gezond) is dit niet vooral niet als er vele zaken dicht bij elkaar zitten. Ook kan het zomaar zijn dat je bepaalde spiegelfrequenties opvangt en dan is er niets aan te doen. Een klein stapje terug in de techniek is beter dan alles willen wat ze maar aanbieden.
Misschien klinkt het wat negatief maar is niet zo bedoelt.

Succes en veel plezier met het voetbal straks,
Hell-Rider

freya
door freya - May 21, 2006 om 16:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Linda,

Oók een draadloze hoofdtelefoon moet goed kunnen werken. Heb zelf een draadloze hoofdtelefoon voor bij de computer (deze werkt met infrarood) en één voor bij de TV (deze werkt met radiogolven). Beide doen het bij mij prima. Aangezien je last hebt van zenders van wellicht de buren, ga ik er dus vanuit dat je het type hebt dat met radiogolven werkt.

Kijk in dat geval eens naar het zendergedeelte. (dat wat aan de geluidsinstallatie of TV vastzit.) Vaak zit daar een schakelaartje op waarmee je het kanaal selekteert waarop de zender uitzendt. Probeer dan eens een ander kanaal en stem de hoofdtelefoon daar op af. Wellicht geeft dat een beter resultaat.

m.vr.gr. Freya

us
door user999 - May 21, 2006 om 18:00
143 Antwoorden / 0 Vragen

Linda,

Er zijn drie soorten draadloze hoofdtelefoons. Het eerste type, met normale radiogolven, heb jij. De door jou geschetste problemen kunnen daarmee inderdaad voorkomen. Je signalen gaan allemaal via de ether, en van het deel van de frequentieband waar de hoofdtelefoon in zit mag iedereen gebruik maken. Dus kan die vol zitten. De eerder aangehaalde spiegels kunnen ook een probleem zijn,

Het tweede type is infrarood. Dat werkt uitstekend binnen een kleine schaal, maar werkt helaas niet door muren heen.

Het derde type is nieuw en werkt via Bluetooth. Deze hoofdtelefoons zijn erg prijzig maar hebben geen last van de hierbovenstaande problemen. Ze zijn nog niet overal te krijgen, omdat de onderliggende techniek nog niet zo lang geleden is uitontwikkeld (bluetooth 2.0 met verschillende profielen). Toch is het wellicht een idee om hier eens naar te gaan kijken!

ka
door kassielinda - May 22, 2006 om 14:47
7 Antwoorden / 8 Vragen

Beste mensen,

Morgen ga ik gewoon een koptelefoon kopen aan een snoer de goedkoopste oplossing zonder ergernis.

Hartelijk dank voor uw uitgebreide en vooral snelle reactie !!

grt Linda

ho
door hofma428 - May 22, 2006 om 15:00
1 Antwoorden / 3 Vragen

Al heel veel jaren heb ik een Philips SBC HB8522.

Hij heeft een hele tijd ongebruikt in de kast gelegen. Nu weer in gebruik en hij doet het prima. Succes ermee

Winch

re
door rewiro - May 22, 2006 om 17:38
2 Antwoorden / 3 Vragen

  Hallo Linda,wij hebben een draadloze koptelefoon merk VIVANCO

  FMH 6080,gekocht bij E.P.te sneek.

  geen bijgeluid.een geweldige aankoop.

ke
door keesb - May 23, 2006 om 12:30
2 Antwoorden / 4 Vragen

Hoewel het niet direct met de vraag te maken heeft vielen er bij ons ,toen wij de draadloze koptelefoon gebruikten, enige digitale tv zenders uit.

m.vr.gr.

Kees Broeder

technifreak
door technifreak - May 24, 2006 om 22:51
142 Antwoorden / 1 Vragen

@Kees Broeder,

Dat kan de volgende oorzaken hebben:

  1. De antenne-kabels en de connectoren daarvan, zijn niet voldoende afgeschermd.

  2. De zender staat te dicht bij de ontvanger voor de digitale TV.

Waarschijnlijk zijn de connectoren niet afgeschermd. Het beste kun je
zelf een antenne-kabel maken met daar aan connectoren waarvan de
buitenkant helemaal van metaal is.