mr
door mr Apr 7, 2009 om 10:08
Elektronica & tv

Ervaringen met warmtepompdrogers

Hallo experts,

ik ben van plan om een wasdroger te kopen. daarbij denk ik aan mijn gemak, maar ook aan het milieu. ik heb begrepen dat een nieuwe techniek van drogen, door middel van een warmtepompsysteem, veel zuiniger is dan ' gewone'  drogers.

heeft er iemand ervaring met dit type drogers en welk merk kunnen jullie mij aanraden? ik heb eigeblijk alleen nog maar gehoord dat AEG zo'n type droger verkoopt, maar nog niet van andere merken.

alvast bedankt!

mr

7448 6 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Apr 7, 2009 om 10:36
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf geen ervaring maar ,

Google op warmtepompdroger en je vind ook de andere bekende merken zoals bosch mielle siemens.

Er zou ook een consumentenbond test zijn maar die kan je alleen krijgen als je lid bent.

De armtepomp droger zou 50% zuiniger zijn volgens verschillende fabrikanten?

birdies
door birdies - Apr 7, 2009 om 10:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Familie van mij heeft een warmtepompdroger van Electrolux en is er zeer tevreden over (telt ook voor de leverancier trouwens): http://www.kooptotaal.nl/product_info.php?cPath=26_115&products_id=3540&osCsid=b8a77e302d1150f59a129af4b08b26fe

wolfenjong
door wolfenjong - Apr 8, 2009 om 12:05
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u geen mogelijkheid heeft om de wasdroger met een buis naar buiten aan te sluiten, dus een afvoerdroger dan kunt u kiezen voor de condens droger van A.E.G Lavatherm 56840 Sensidry ongeveer 850,- euro, deze komt als beste uit de test wat zuinigheid betreft

Heeft u de mogelijkheid wel om een afvoerdroger te gebruiken dan kunt u beter de Siemens W.T. 34 V 170 N.L of de BOSCH W.T.V. 74160 N.L kiezen, daar de energiebesparing dan bijna nihil is,dit komt door dat deze drogers veel sneller drogen als de A.E.G. en ook niet onbelangrijk de prijs van de droger, de helft is tegen over de A.E.G

Susses met u keus.

pv
door pvcopy - Jul 22, 2009 om 08:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

AEG warmtepompdrogers:Zeer tevreden over deze wasdroger (Lavatherm 59840). AEG is trouwens de uitvinder van deze techniek, ze maken ze al meer dan 10 jaar.In het begin waren ze redelijk prijzig, maar nu er meer en meer vraag naar komt zijn ze goed betaalbaar (euro 999,00) en de aanschaf heb ik er zo uit(je bespaart met 5 droogbeurten 150 euro of meer in een jaar). Groot voordeel is dat ik hem op dezelfde groep heb aan kunnen sluiten als mijn wasmachine, de condenswater afvoer op de afvoerpijp van de wasmachine kan aansluiten en minder warmte afgeeft dan mijn vorige droger (condensdroger)Bosch, trouwens niet voor dit merk gekozen, ze hebben lekkageproblemen met hun warmtepompdrogers.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 22, 2009 om 11:20
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ pvcopy, off topic:

Wanneer TS in zo'n nat voorjaar en zomer nu nóg geen droger zou hebben, dan wordt het niet meer wat.

Het kan zijn dat jij €999,00 voor die Lavatherm hebt betaald, doch dat is nu wel zo'n 30 % teveel. Voor nog geen €700,- heb je tegenwoordig zo'n ding thuis staan. Via meerdere leveranciers.

Hardware ERror MAN.