Keuken??? concurent ? of oplichters?
Een goede kennis van mij heeft zich met een mooi praatje van een super aanbieding ; 50% korting op de aanschaf van een keuken - vanwege de voorgenomen koop van een huis - die vervolgens niet door ging!- een keuken laten aansmeren. Hij heeft zelfs hand geld betaald, en omdat de koop van het huis niet door kan gaan (faillissement bedrijf en verlies baan) Ik heb dit binnen 14 dagen aan dat bedrijf laten weten en de aankoop eenzijdig geannuleerd binnen de volgens mij zeer redelijke termijn, waarbinnen het bedrijf absoluut geen enkele actie zou hebben kunnen ondernemen waardoor er volgens mij ook totaal geen prestatie geleverd is. Men wil echter absoluut niet afzien van het volgens mij wurg contract en vraagt zelfs 3500,- euro als betaling van de annulering. Ik ben van mening dat hier sprake is van flessentrekkerij en vraag mij af hoe hier tegen op getreden moet worden.
Hij heeft zich niets laten "aansmeren" en dit is ook geen "flessentrekkerij". Er is ook geen sprake van een wurgcontract, noch van oplichters.
U gebruikt wel grote woorden en waarom heeft die kennis niet zelf geannuleerd?
Het bedrag voor de annulering is na zo'n korte tijd onjuist.
Uw kennis kan de zaak voorleggen aan de geschillencommissie.
Hallo peerspecial,
Alhoewel er veelklachten over de 'keukenboeren' zijn wil dat niet zeggen dat je zomaar van oplichters en flessentrekkerij kunt spreken. Pas op voor smaad!
Een bedrag van € 3500 zal wel komen doordat er een dure keuken is aangeschaft/besteld. Ze rekenen gebruikelijk zo'n 30% aan annuleringskosten.
En dát is soms onredelijk te noemen. Hierover is jurisprudentie. Dat zou ik die kennis dus laten aanvechten.
Stuur hem naar het juridisch loket; klik hier.
Suc6
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 jun 2014, 17:16]Hij heeft zich niets laten "aansmeren" en dit is ook geen "flessentrekkerij". Er is ook geen sprake van een wurgcontract, noch van oplichters.
U gebruikt wel grote woorden en waarom heeft die kennis niet zelf geannuleerd?
Het bedrag voor de annulering is na zo'n korte tijd onjuist.
Uw kennis kan de zaak voorleggen aan de geschillencommissie.
Een geweldig antwoord - ongeveer hetzelfde wat wij kregen van de manager van het filiaal waar de aankoop in eerste instantie gedaan werd - Mogelijk kent u hem of heeft u eenzelfde instelling - Heel veel succes en bedankt voor de moeite die u genomen heeft om te beantwoorden..
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 jun 2014, 17:30]Hallo peerspecial,
Alhoewel er veelklachten over de 'keukenboeren' zijn wil dat niet zeggen dat je zomaar van oplichters en flessentrekkerij kunt spreken. Pas op voor smaad!
Een bedrag van € 3500 zal wel komen doordat er een dure keuken is aangeschaft/besteld. Ze rekenen gebruikelijk zo'n 30% aan annuleringskosten.
En dát is soms onredelijk te noemen. Hierover is jurisprudentie. Dat zou ik die kennis dus laten aanvechten.
Stuur hem naar het juridisch loket; klik hier.
Suc6
Bedankt voor de serieuze reactie, en we zullen zeker in deze richting verder gaan, De man die het betreft is iemand die maar net het bijzonder lager onderwijs gedaan heeft en zijn naam netjes kan schrijven. Door een mooi praatje is hij al heel snel tot iets te bewegen is wat in feite ver boven zijn vermogen gaat, maar dat zou ieder die zich een klein beetje als mens onder de mensen beweegt makkelijk al in een heel kort gesprekje zich realiseren. Zo iemand met een mooi praatje een contract laten onder tekenen is een heel simpel maar feitelijk boosaardig kunstje - maar daar schrikt een dergelijk bedrijf absoluut niet voor terug. Dus vandaar dat ik nu de ondankbare taak heb om hier iets van te maken.
Wellicht moet hij dan onder curatele gesteld worden? Heel veel mensen kopen keukens, waar ze later spijt van krijgen. Uw kennis is de eerste niet en zal ook de laatste niet zijn.
Het valt me nog mee dat u niet vraagt of ik bij die keukenboer werk.
Denkt dat @peerspecial op het verkeerde Topantwoord heeft gedrukt; zij/hij denkt zelfs dat tijger1 misschien wel vrienden/kennissen zijn.
@peerspecial, ja, dat is wel moeilijk als een goede kennis zich snel 'ondergesneeuwd' voelt bij verkooppraatjes. Hoop van harte dat hij er onderuit komt maar ik vrees met grote vreze: in die categorie zijn de verkopers goed getraind en 'ruiken' bijna wie ze om kunnen praten. Wens u veel succes om er (voor uw kennis) een succes van te maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer