pe
door peerspecial Jun 27, 2014 om 17:00
Elektronica & tv

Keuken??? concurent ? of oplichters?

Een goede kennis van mij heeft zich met een mooi praatje van een super aanbieding ; 50% korting op de aanschaf van een keuken - vanwege de voorgenomen koop van een huis - die vervolgens niet door ging!- een keuken laten aansmeren. Hij heeft zelfs hand geld betaald, en omdat de koop van het huis niet door kan gaan (faillissement bedrijf en verlies baan) Ik heb dit binnen 14 dagen aan dat bedrijf laten weten en de aankoop eenzijdig geannuleerd binnen de volgens mij zeer redelijke termijn, waarbinnen het bedrijf absoluut geen enkele actie zou hebben kunnen ondernemen waardoor er volgens mij ook totaal geen prestatie geleverd is. Men wil echter absoluut niet afzien van het volgens mij wurg contract en vraagt zelfs 3500,- euro als betaling van de annulering. Ik ben van mening dat hier sprake is van flessentrekkerij en vraag mij af hoe hier tegen op getreden moet worden.

2067 14 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Jun 27, 2014 om 17:07
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dit artikel is voor u van groot belang. klik HIER.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2014 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij heeft zich niets laten "aansmeren" en dit is ook geen "flessentrekkerij". Er is ook geen sprake van een wurgcontract, noch van oplichters.

U gebruikt wel grote woorden en waarom heeft die kennis niet zelf geannuleerd?

Het bedrag voor de annulering is na zo'n korte tijd onjuist.

Uw kennis kan de zaak voorleggen aan de geschillencommissie.

pe
door peerspecial - Jun 27, 2014 om 17:30
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op vrijdag 27 jun 2014, 17:07]Dit artikel is voor u van groot belang. klik HIER.

Hartstikke bedankt - dit is precies wat ik eigenlijk verwacht.. zeker bedankt voor het artikel - Ik zal zeker in deze richting het vervolg gaan zien.

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2014 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo peerspecial,

Alhoewel er veelklachten over de 'keukenboeren' zijn wil dat niet zeggen dat je zomaar van oplichters en flessentrekkerij kunt spreken. Pas op voor smaad!

Een bedrag van € 3500 zal wel komen doordat er een dure keuken is aangeschaft/besteld. Ze rekenen gebruikelijk zo'n 30% aan annuleringskosten.
En dát is soms onredelijk te noemen. Hierover is jurisprudentie. Dat zou ik die kennis dus laten aanvechten.
Stuur hem naar het juridisch loket; klik hier.

Suc6

pe
door peerspecial - Jun 27, 2014 om 17:32
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 jun 2014, 17:16]Hij heeft zich niets laten "aansmeren" en dit is ook geen "flessentrekkerij". Er is ook geen sprake van een wurgcontract, noch van oplichters.

U gebruikt wel grote woorden en waarom heeft die kennis niet zelf geannuleerd?

Het bedrag voor de annulering is na zo'n korte tijd onjuist.

Uw kennis kan de zaak voorleggen aan de geschillencommissie.

Een geweldig antwoord - ongeveer hetzelfde wat wij kregen van de manager van het filiaal waar de aankoop in eerste instantie gedaan werd - Mogelijk kent u hem of heeft u eenzelfde instelling - Heel veel succes en bedankt voor de moeite die u genomen heeft om te beantwoorden..

pe
door peerspecial - Jun 27, 2014 om 17:43
10 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 jun 2014, 17:30]Hallo peerspecial,

Alhoewel er veelklachten over de 'keukenboeren' zijn wil dat niet zeggen dat je zomaar van oplichters en flessentrekkerij kunt spreken. Pas op voor smaad!

Een bedrag van € 3500 zal wel komen doordat er een dure keuken is aangeschaft/besteld. Ze rekenen gebruikelijk zo'n 30% aan annuleringskosten.
En dát is soms onredelijk te noemen. Hierover is jurisprudentie. Dat zou ik die kennis dus laten aanvechten.
Stuur hem naar het juridisch loket; klik hier.

Suc6

Bedankt voor de serieuze reactie, en we zullen zeker in deze richting verder gaan, De man die het betreft is iemand die maar net het bijzonder lager onderwijs gedaan heeft en zijn naam netjes kan schrijven. Door een mooi praatje is hij al heel snel tot iets te bewegen is wat in feite ver boven zijn vermogen gaat, maar dat zou ieder die zich een klein beetje als mens onder de mensen beweegt makkelijk al in een heel kort gesprekje zich realiseren. Zo iemand met een mooi praatje een contract laten onder tekenen is een heel simpel maar feitelijk boosaardig kunstje - maar daar schrikt een dergelijk bedrijf absoluut niet voor terug. Dus vandaar dat ik nu de ondankbare taak heb om hier iets van te maken.

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@peerspecial,

Dan wens ik je veel succes!

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2014 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht moet hij dan onder curatele gesteld worden? Heel veel mensen kopen keukens, waar ze later spijt van krijgen. Uw kennis is de eerste niet en zal ook de laatste niet zijn.

Het valt me nog mee dat u niet vraagt of ik bij die keukenboer werk.

tenormin
door tenormin - Jun 27, 2014 om 20:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Denkt dat @peerspecial op het verkeerde Topantwoord heeft gedrukt; zij/hij denkt zelfs dat tijger1 misschien wel vrienden/kennissen zijn.

@peerspecial, ja, dat is wel moeilijk als een goede kennis zich snel 'ondergesneeuwd' voelt bij verkooppraatjes. Hoop van harte dat hij er onderuit komt maar ik vrees met grote vreze: in die categorie zijn de verkopers goed getraind en 'ruiken' bijna wie ze om kunnen praten. Wens u veel succes om er (voor uw kennis) een succes van te maken.

zoekster
door zoekster - Jun 27, 2014 om 22:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Over annuleringskosten, leest u dit

klik HIER

even door.

Meestal worden annuleringskosten tussen de 10 en 15 % als redelijk gezien in de beginfase van de keukenverkoop.

pe
door peerspecial - Jun 28, 2014 om 01:47
10 Antwoorden / 4 Vragen

De mensen die werkelijk iets positiefs willen bijdragen tot het oplossen van - volgens mij - zo'n misstand hartelijk bedankt en ik heb expres de sarcastische benadering van de keukenboer medewerker aangegeven als super tip, om te laten zien wat een belachelijk verhaal die man voor zijn broodheer geeft om zogenaamd iemand die in de shit zit en hier hulp vraagt af te zeiken (net zoals tijdens het gesprek in de winkel).,. We zijn in Nederland gewoon net iets te netjes geworden om dit soort problemen "simpel" op te lossen.. helaas, Het zal wel een verhaal met een hele lange adem gaan worden waar uiteindelijk helemaal niemand echt iets wijzer van gaat worden. Verder super bedankt met de werkelijk goeie en correcte raad en of advies, ik zal er zeker - voor deze man - mijn voordeel mee doen. Grtz Peer.

ho
door hopetobehelping - Jun 28, 2014 om 08:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste peerspecial,

de adviezen waar u wat mee kunt heeft u al.
Binnen 14 dagen heeft u de koop, namens uw goede kennis, opgezegd. Het lijkt mij sterk dat keukenconcurrent het bedrag dat ze nu claimen aannemelijk kan maken bij een rechter.
Zult u vast niet vergeten, maar het handgeld is al betaald dus een deel annuleringskosten hebben ze al.
Er zal wel de nodige tijd overheen gaan voordat alles helemaal afgehandeld is.

Hopelijk ondervind uw goede kennis er (ook emotioneel) niet al te grote schade van. Kan me voorstellen dat dit een nachtmerrie voor hem is, maar hoop dat het mee valt.
Hart verwarmend om te lezen hoe u zich inzet om uw goede kennis te helpen. Helemaal top !

Wens u heel veel succes en sterkte (ook voor uw goede kennis uiteraard).

door 1953 - Jun 28, 2014 om 09:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Annulatiekosten: 30% van het feitelijk bedrag!

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is voor die kennis te hopen dat hij ook onder de 10% boeteclausule inzake het niet doorgaan van de aankoop van het pand uit kon.

Schiet anders allemaal niet op.