spirou
door spirou Dec 12, 2013 om 20:29
Elektronica & tv

Lens aankoop

hoi iedereen,

Welke lens zouden jullie adviseren voor mijn Nicon D3000?
Omdat bukken niet meer kan en ik toch graag van kortbij dingetjes wil fotograferen, .

groetjes

Spirou

488 5 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Dec 12, 2013 om 21:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Deze, of deze.

De eerste heeft als voordeel dat je vanaf 45 cm scherp kunt stellen, de tweede heeft als voordeel dat je verder kunt inzoomen, maar de minimale instelafstand is 1,40m. Als je met die lens >1,65m bent kan je dingen op de grond scherp krijgen.

mahadma
door mahadma - Dec 12, 2013 om 22:10
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ga eens ipv bestellen met risico of je de passende lens koopt naar een fotowinkel en ga eens proberen, dan weet je zeker dat je krijgt wat je zoekt. Want wat is "klein", en of het totaal gewicht van camera + lens niet te veel is voor je.

En als de prijs origineel te hoog is, kan je altijd merkvreemd kopen, of kijken of de "stenen" winkel je prijstechnisch tegemoed komt.

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2013 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kun je eens contact opnemen met een fotoclub bij je in de buurt?

pi
door pieterwolters - Dec 13, 2013 om 10:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 12 dec 2013, 22:10].

En als de prijs origineel te hoog is, kan je altijd merkvreemd kopen, of kijken of de "stenen" winkel je prijstechnisch tegemoed komt.

Dat is inderdaad een optie. Persoonlijk val ik pas terug op vreemdmerk objectieven als ik het origineel echt niet kan betalen. Ik spaar liever even door. Te vaak teleurgesteld geweest in merken als Sigma en Tamron - het is het vaak net niet (kleine dingetjes, maar net genoeg om je aan te ergeren als je ook nog originele Nikkors hebt).

di
door digioma - Dec 13, 2013 om 11:01
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zo te zien heb je een digitale camera. Ik heb dikwijls de macrolens van m'n Canon EOS 7D gebruikt, maar nu ook bij mij het bukken wat lastiger is fotogafeer ik met m'n originele 24/105 lens en maak ik daarna met behulp van een fotobewerkingsprogramma alsnog de gewenste uitsnede. Wanneer je met een snelle tijd en de juiste belichting fotografeert krijg je zo ook een loepzuiver resultaat. Succes.