je
door jennybosch Feb 9, 2009 om 13:02
Elektronica & tv

LG42PC1RR kapot na 2,5 jaar

even een vraag om mijn geval duidelijk te krijgen. We hebben op 15 juni 2006 een LG plasma televisie gekocht, type 42PC1RR. Deze is afgelope juni nog net binnen de garantie (die dus 2 jaar duurde) gerepareerd. Bij het inschakelen vanaf de standby modus, duurde het soms wel 10 minuten voordat er beeld kwam. Ze hebben toen een onderdeel vervangen en de tv helemaal uit elkaar gehad, bij ons thuis.


Vanmorgen zaten mijn dochter en ik tv te kijken, toen hij plots uitging (standby) en vervolgens twee seconden later het helemal niet meer te doen. Hij ging letterlijk uit. Uit zichzelf. Stroom eraf en erop hielp niets, hij doet helemaal nix meer.


Ik heb toen LG gebeld om het defect te melden en zei nog: das toch niet normaal, na twee en een half jaar al stuk? De medewerkster zei dat het inderdaad niet normaal was, maar gaf geen verdere info over wat wel normaal was. Ze wees me door naar een reparateur, die me even later belde voor een afspraak.


Deze vertelde me dat het standaard 150 euro kost, om de tv te halen en te onderzoeken. Dat geld ben ik dus sowieso kwijt. Als de kosten onder de 300 euro blijven, repareren ze altijd, daarboven nemen ze eerst contact op voor de kostenopgaaf.


Het lijkt me niet normaal als deze kosten voor onze rekening komen. We zitten net 7 maanden buiten de garantie, het slaat natuurlijk nergens op dat de tv niets meer doet. Hoe zit het nu eigenlijk, welke rechten en plichten hebben we?


Groeten,


Jeannette

321 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tonnieboy
door tonnieboy - Feb 9, 2009 om 13:15
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

U had de TV ter reparatie kunnen aanbieden via de winkel, omdat er sprake is van een consumentenkoop. LG de fabrikant houdt zich alleen aan de toepasselijke garantie, die verstreken is. De winkelier dient u in de reparatiekosten te compenseren en wel pro rata (rekening houdend met de ouderdom van het toestel).
Kijk op consuwijzer voor uw rechten als consument.


vd
door vdijken - Feb 9, 2009 om 13:35
21 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hebt u geen garantie op de repearatie?


kiran
door kiran - Feb 9, 2009 om 15:07
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@jeannette


http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie


Hier een direkte link, volg de pijlen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer