Problemen met Ziggo digitale TV setupbox
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo om met korting een digitale setupbox aan te schaffen maar heb daarmee nogal wat problemen. Als ik een zender wil selecteren met de afstandsbediening dan lijkt het of deze invoer dendert dat wil zeggen als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 inplaast van de gewenste 1. Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. Is dit bij voorbeeld door het downloaden van een update te verhelpen en zo ja hoe kan ik dat doen of is dit een fout ijn mijn setupbox. Ik heb een Samsung DCB-B270R setuobox volgens de bijgeleverde documentatie.
Software Updaten
Druk op Menu op de afstandsbediening
Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
Selecteer Systeem. Druk op OK
Selecteer Product Informatie. Druk op OK
Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt uw ontvanger reeds over de laatste software versie. U hoeft niets te doen.
.........als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 in plaats van de gewenste 1......
Zal een kwestie van wennen zijn aan de AB.
Kijk even of je de laatste (weliswaar oude) software update hebt:
# Druk op Menu op de afstandsbediening
# Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
# Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
# Selecteer Systeem. Druk op OK
# Selecteer Product Informatie. Druk op OK
# Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt je ontvanger al over de laatste software versie.
.......Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. ........
Bij digi t.v. is goede bekabeling/goede aansluiting noodzakelijker dan bij analoog. Loop dat eens na en schaf zonodig goede kwaliteit kabels/stekkers aan.
Heb al een ander kasje en AB van Ziggo ontvangen met het zelfde probleem en is beslist niet even wennen zijn maar gewoon een prut product
Ik heb Hirschmann kabels en spliter dat is het dus vermoedelijk ook niet maar een digitaal signaal is volgens mij - hbo niveau elctronica - minder gevoelig voor een slecht signaal en moet het dus dat prut kasje zijn.
=birdies schreef op zaterdag 9 apr 2011, 15:17: .........als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 in plaats van de gewenste 1......
Zal een kwestie van wennen zijn aan de AB.
Kijk even of je de laatste (weliswaar oude) software update hebt:
# Druk op Menu op de afstandsbediening
# Selecteer Setup met de pijltjestoetsen.
# Druk vervolgens op de rechter pijltjestoets.
# Selecteer Systeem. Druk op OK
# Selecteer Product Informatie. Druk op OK
# Druk op de rechter pijltjestoets. De knop SW Upgrade krijgt een geel randje, druk op OK.
Werkt de laatste stap niet? Dan beschikt je ontvanger al over de laatste software versie.
.......Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. ........
Bij digi t.v. is goede bekabeling/goede aansluiting noodzakelijker dan bij analoog. Loop dat eens na en schaf zonodig goede kwaliteit kabels/stekkers aan.
........Heb al een ander kasje en AB van Ziggo ontvangen met het zelfde probleem en is beslist niet even wennen zijn maar gewoon een prut product Ik heb Hirschmann kabels en spliter dat is het dus vermoedelijk ook niet ..........
Altijd handig om volledige info te geven bij het stellen v.e. vraag.
.........moet het dus dat prut kasje zijn..........
Is wel een oud model SD kastje, verbaast me dat ze nog geleverd worden. Stel je vraag eens op het Ziggo gebruikersforum, daar zijn ook webcare (niet te verwarren met helpdeks) medewerkers actief.
Tjesus, Samsung DCB-B270R uit het museum in bruikleen gekregen?!
Samsung DCB-B270R sinds 2005 bij mij in gebruik geweest tot juli 2010.
Tot 2 keer toe een update gehad.
Als je een Ziggo gecertificeerde breedbeeldtelevisie hebt en die heeft de mogelijkheid van de CI+ (Common Interface), anders wordt je niet gecertificeerd door Ziggo, te gebruiken, schaf deze dan ook aan, dan ben je van je ellende van de Samsung DCB-B270R verlost.
Hoewel de Samsung DCB-B270R bij mij nimmer problemen gaf qua beeld noch audio, m.u.v. de verstoorde teletekst van de ene zender met de andere zender.
[quote=gerardk schreef op zondag 10 apr 2011, 13:17]krijg het vermoede dat ik met oude meuk opgezadeld ben bij die "aanbieding".
Het model is in 2007 op de markt gekomen (wat börgemeister schrijft in 2005, klopt/kan helemaal niet). Vraag me af welk product je hebt afgenomen, want voor 49,- euro krijg je al een HD decoder aangeboden.
[quote=gerardk schreef op zaterdag 9 apr 2011, 14:50]Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Ziggo om met korting een digitale setupbox aan te schaffen maar heb daarmee nogal wat problemen. Als ik een zender wil selecteren met de afstandsbediening dan lijkt het of deze invoer dendert dat wil zeggen als ik de toets langer dan ca een tiende seconde ingedrukt hou dan verschijnt de invoer nogmaals en met herhaling bv 111 inplaast van de gewenste 1. Ook valt bij het bekijken van Teletekst via de setupbox regelmatig de helft van de Teletekst pagina weg maar komt deze na enige tijd wel weer terug wat wel zeer hinderlijk is. Is dit bij voorbeeld door het downloaden van een update te verhelpen en zo ja hoe kan ik dat doen of is dit een fout ijn mijn setupbox. Ik heb een Samsung DCB-B270R setuobox volgens de bijgeleverde documentatie.
Hallo gerardk,
Het zou inderdaad erg vreemd zijn dat u nog een DCB B270R decoder heeft gekregen. Deze worden sinds 6 januari niet meer uit gegeven. Dus als u deze heeft gekregen dan moet er ergens iets fout zijn gegaan.
Als voor ons uw klantgegevens in een mail naar ons toe wil sturen dan gaan wij voor u kijken of er inderdaad ergens een fout is gemaakt.
U kunt uw reactie sturen naar ziggowebteam_helpt@ziggo.nl
Alvast bedankt voor uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Vandaag geïnformeerd bij een paar grote RTV zaken en daar was de reactie van Samsungs? ... dat willen we niet eens verkopen tot Samsung? .. ja daar kan je dat soort ellende van verwachten. Begrijp niet of na de reacties van Ziggo juist wel dat zij dat wel hebben verkocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer