peetje123
door peetje123 Aug 5, 2011 om 22:47
Elektronica & tv

Reparatie magnetron

Beste mensen,

Onze schoondochter heeft op 8 juni 2011 een magnetron gekocht bij Saturn in Utrecht (de wall).
Na een week of 2 gaf ie een raar brommend geluid en draaide de glazen plaat heel langzaam.
Wijzelf hebben dezelfde magnetron gekocht en die werkt prima zodat we een goed vergelijk hadden.
We hebben ´m aangeboden voor reparatie.
Eergisteren (3 aug) konden we ´m weer halen maar toen we m thuis uit probeerde om melk erin te koken sloeg ie "uit"!
Deed helemaal niets meer.
Mijn man dacht nog we laten m even afkoelen (terwijl ie dat zelf moet doen wat dus ook niet werkt) en deed m na zo'n 20 minuten weer aan .....NIETS.
Display zwart helemaal dood dus.
Vanavond hebben we m terug gebracht en wilden een oplossing.
We kregen echter geen voet a.d. grond om m om te ruilen voor een ander apparaat ... er werd gewoon gezegd " t enige wat ik kan doen is m weer opsturen .. pas na 4x terug sturen met dezelfde klacht kunnen we pas wat voor u doen"
Hoe we er ook tegenin gingen ze wilden NIET verder helpen.
Wat een klote service.
't Gaat ze zeker te goed, je mag dus wel geld binnen brengen maar owee als je met een klacht komt dan kan je dus gewoon de klere krijgen.
Goed we hebben m dus daar gelaten want aan een kapot ding heb je ook niets.
Echter voel ik me zeer in de zeik genomen.
We hebben daar honderden euro's gebracht en dan op zo'n apparaat laten ze je als klant gewoon barsten.

Wie heeft hier ervaring mee of weet tips ??
Ik wil nog niet meteen aankloppen bij m'n rechtsbijstand maar mn handen jeuken om dit te gaan doen echter dacht ik eerst om hier tips te vragen.

Alvast bedankt.

1182 5 Rapporteer

wa
door walterw - Aug 5, 2011 om 23:57
24 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra hij nu weer 'klaar' is, vraag dan of ze hem in de winkel even willen aanzetten. Een winkel wil immers dat de klant tevreden naar huis gaat, zou ik denken (helaas denkt niet iedere winkelier zo).

Ik weet niet precies of er een vast aantal kansen is dat ze moeten krijgen om te repareren, maar ze moeten wel in de glegenheid gesteld worden om te herstellen. Lukt dit niet, dan heb je recht op vervanging of geld terug.

peetje123
door peetje123 - Aug 6, 2011 om 00:04
49 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt Walter

ik zal dit zeker doen als ie weer "klaar" is ondertussen hebben we al (dit gaat ook zo''n 2 weken duren) dus 4 weken geen magnetron te gebruiken ..... maar goed.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2011 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo peetje123,

Altijd vervelend zoiets, maar..... ook al zou de winkelier voor je gevoel meteen een ander exemplaar moeten leveren, dat hoeft hij niet.
Je moet hem in de gelegenheid stellen om te repareren.
Mocht dit na 3x nog niet tot tevredenheid opgelost zijn, dan kun je de koopovereenkomst ontbinden.
Kijk voor meer info over garantie etc even op de site van Consuwijzer (www.consuwijzer.nl). Kan er momenteel niet opkomen, is blijkbaar overbelast.
Daar vind je ook een voorbeeldbrief.

Suc6

peetje123
door peetje123 - Aug 6, 2011 om 13:43
49 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt Edrick ik zal dit goed onthouden en evt. de brief uitprinten maar ben nu blij te weten dan je na 3x kan "handelen" omdat zij doodleuk zeggen na 4x ja daaaag echt niet he....

we zullen zien fijn weekend,

petra

wa
door walterw - Aug 6, 2011 om 15:48
24 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_product_dat_niet_goed_ondeugdelijk_is

Op deze link staat precies hoe het zit.

3x staat hier niet in, het gaat meer om redelijke termijnen. Vooropig dus even afwachten maar...

Wij hebben het met een videorecorder gehad. Die kwam defect terug van reparatie ,na een keer of 3 vervanging gekregen. In de tussentijd heeft de winkel voor een leenapparaat gezorgd.