peetje123
door peetje123 Aug 5, 2011 om 22:47
Elektronica & tv

Reparatie magnetron

Beste mensen,

Onze schoondochter heeft op 8 juni 2011 een magnetron gekocht bij Saturn in Utrecht (de wall).
Na een week of 2 gaf ie een raar brommend geluid en draaide de glazen plaat heel langzaam.
Wijzelf hebben dezelfde magnetron gekocht en die werkt prima zodat we een goed vergelijk hadden.
We hebben ´m aangeboden voor reparatie.
Eergisteren (3 aug) konden we ´m weer halen maar toen we m thuis uit probeerde om melk erin te koken sloeg ie "uit"!
Deed helemaal niets meer.
Mijn man dacht nog we laten m even afkoelen (terwijl ie dat zelf moet doen wat dus ook niet werkt) en deed m na zo'n 20 minuten weer aan .....NIETS.
Display zwart helemaal dood dus.
Vanavond hebben we m terug gebracht en wilden een oplossing.
We kregen echter geen voet a.d. grond om m om te ruilen voor een ander apparaat ... er werd gewoon gezegd " t enige wat ik kan doen is m weer opsturen .. pas na 4x terug sturen met dezelfde klacht kunnen we pas wat voor u doen"
Hoe we er ook tegenin gingen ze wilden NIET verder helpen.
Wat een klote service.
't Gaat ze zeker te goed, je mag dus wel geld binnen brengen maar owee als je met een klacht komt dan kan je dus gewoon de klere krijgen.
Goed we hebben m dus daar gelaten want aan een kapot ding heb je ook niets.
Echter voel ik me zeer in de zeik genomen.
We hebben daar honderden euro's gebracht en dan op zo'n apparaat laten ze je als klant gewoon barsten.

Wie heeft hier ervaring mee of weet tips ??
Ik wil nog niet meteen aankloppen bij m'n rechtsbijstand maar mn handen jeuken om dit te gaan doen echter dacht ik eerst om hier tips te vragen.

Alvast bedankt.

1182 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wa
door walterw - Aug 5, 2011 om 23:57
24 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zodra hij nu weer 'klaar' is, vraag dan of ze hem in de winkel even willen aanzetten. Een winkel wil immers dat de klant tevreden naar huis gaat, zou ik denken (helaas denkt niet iedere winkelier zo).

Ik weet niet precies of er een vast aantal kansen is dat ze moeten krijgen om te repareren, maar ze moeten wel in de glegenheid gesteld worden om te herstellen. Lukt dit niet, dan heb je recht op vervanging of geld terug.

peetje123
door peetje123 - Aug 6, 2011 om 00:04
49 Antwoorden / 18 Vragen
0

Bedankt Walter

ik zal dit zeker doen als ie weer "klaar" is ondertussen hebben we al (dit gaat ook zo''n 2 weken duren) dus 4 weken geen magnetron te gebruiken ..... maar goed.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2011 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo peetje123,

Altijd vervelend zoiets, maar..... ook al zou de winkelier voor je gevoel meteen een ander exemplaar moeten leveren, dat hoeft hij niet.
Je moet hem in de gelegenheid stellen om te repareren.
Mocht dit na 3x nog niet tot tevredenheid opgelost zijn, dan kun je de koopovereenkomst ontbinden.
Kijk voor meer info over garantie etc even op de site van Consuwijzer (www.consuwijzer.nl). Kan er momenteel niet opkomen, is blijkbaar overbelast.
Daar vind je ook een voorbeeldbrief.

Suc6

peetje123
door peetje123 - Aug 6, 2011 om 13:43
49 Antwoorden / 18 Vragen
0

Bedankt Edrick ik zal dit goed onthouden en evt. de brief uitprinten maar ben nu blij te weten dan je na 3x kan "handelen" omdat zij doodleuk zeggen na 4x ja daaaag echt niet he....

we zullen zien fijn weekend,

petra

wa
door walterw - Aug 6, 2011 om 15:48
24 Antwoorden / 0 Vragen
0

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_product_dat_niet_goed_ondeugdelijk_is

Op deze link staat precies hoe het zit.

3x staat hier niet in, het gaat meer om redelijke termijnen. Vooropig dus even afwachten maar...

Wij hebben het met een videorecorder gehad. Die kwam defect terug van reparatie ,na een keer of 3 vervanging gekregen. In de tussentijd heeft de winkel voor een leenapparaat gezorgd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer