Hc
door Hc.B Dec 28, 2016 om 15:37
Elektronica & tv

Samsung TV type UE40K5670SS

Hierbij een vraag en een opmerking vanwege Samsung TV  type: UE40K5670SSXXN
Als je de TV heb ingesteld op de kanalen die hier gelden ivm een ziggo abonnement met CI+ en smartkaart kun je het volgend probleem treffen.
Als je alles hebt ingesteld en bij lange afwezigheid of bij gewone stroomuitval dat ben je alle zenders kwijt.
Je moet dan alle zenders weer opnieuw instellen en maar hopen dat de stroom er op blijft.
Ikzelf ben van mening dat ongeacht iets de zenders altijd in de TV blijven.
De ouders en de zus hebben ook een samsung TV en daar kun je gewoon de stroom afhalen,de zenders blijven er in.
Mijn ouders hebben een Medion-TV en daar zit zelfs een aan-uit knop op en ook daar blijven de zenders gewoon instaan,niets geen inscannen na die tijd.
Mijn TV is door Samsung op afstand gecontroleerd en de eerste opmerking was een software probleem of een hardware probleem.
De andere dag kreeg ik een telefoontje van samsung dat er niets aan de hand was,dit hoorde gewoon bij deze tv.
Het komt er bij een samsung tv op neer dat indien de stroom eraf gaat men alle kanalen weer moet inscannen.
Ik blijf bij het idee dat ik door samsung niet correct ben behandeld en dat er daadwerkelijk een probleem in de tv zit.
Wie O wie is hiervan op de hoogte of heeft het zelfde probleem,samsung klets zich er gewoon uit en de winkelier zegt dat"samsung zegt de tv is goed en dus kunnen wij niets voor U betekenen".Ik voel mij door samsung genaaid en niets anders.

5501 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U voelt zich blijkbaar nogal gauw gen**id. En bij lange afwezigheid, trekt u dan de stekker eruit?

hansje klein
door hansje klein - Dec 28, 2016 om 16:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft duidelijk twee grotere problemen:

1 - Uw 'gestoorde' energiemaatschappij werkt met belabberde verbindingen (of is het huis-intern?)
2 - Uw TV-verkoper handelt niet volgens de wettelijke spelregels en moet uw tv repareren of terugnemen

De beschreven diagnose van Samsung houd ik eerder voor onserieus en nogal lachwekkend!

Voorstel: breng de TV naar de handelaar, zet de zenders erop en trek de stekker eruit. De rest is voor de verkoper.

Hc
door Hc.B - Dec 28, 2016 om 16:17
5 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte TIJGER1, Ja dat voel ik mij ook.
Mijn ouders hebben een samsung TV in de woonkamer en een D-Vision TV in de slaapkamer , allebeide een CI+ module met smartkaart.
Die doen elke avond als ze op bed gaan of als ze gaan slapen de stroom van de TV.
En alle zenders blijven er in staan,niets geen gedonderd met telkens opnieuw inscannen.
Tevens hebben mijn ouders een Medion TV die men gebruikt op de camping maar die ook is voorzien van de mogelijkheid CI+ en smartkaart.
Zelfs deze tv heeft na het instellen en dan weer van de stroom halen gewoon alle zenders beschikbaar.
Misschien dat samsung zich zo.n grootmacht voelt dat ze zich dit kunnen permiteren,ik vind het niet normaal dat een TV bij stroom storing of dat men zelf de stroom er af haalt zijn zenders verliest.
En op U opmerking terug te komen,Ja ook ik haal de stroom bij het slapen gaan van de TV,word zelfs geadviseerd door diverse instanties ivm brandgevaar,ja ook bij dit soort TV,s.

ph
door philip36 - Dec 28, 2016 om 16:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Normaal zit er een (knoopcel) batterij in de tv om de instellingen vast te kunnen houden.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij deze tv zou ontbreken.
Vraag eens in een tv winkel of de instellingen bij deze TV niet vastgehouden worden.
Anders is er iets mis met die knoopcelbatterij.

Hc
door Hc.B - Dec 28, 2016 om 17:01
5 Antwoorden / 3 Vragen

Het vreemde vind ik dat de medewerker van de winkel bij het zien van het probleem zei dat hij zijn vingers niet aan wilde branden en dit probleem zou doorgeven aan samsung.
Samsung reageerde wel vrij snel en vroeg om toestemming om van daar uit in het toestel te mogen werken om te kijken hoe het allemaal zit.
Die persoon was met de TV bezig en dat kon ik ook zien,hij vertelde of het is software dan wel hardware probleem waarvan hij software wel kon oplossen.
De andere dag belde een ander mij terug,die was niet zo vriendelijk en vertelde mij ook dat er met de tv niets aan de hand was,dit hoorde gewoon zo en ik moest dit maar accepteren.
En dat vind ik het vreemde er aan,dit moet gewoon niet mogen.
En er zou inderdaad misschien een back-up batterij kunnen ontbreken.maar zeer vreemd dat samsung zo afwijzend is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 28, 2016 om 17:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Probeer eens de CI module te wisselen met de Medion van uw ouders.
Als de zenders er dan wel in blijven is de CI module stuk. Hoeft dus niet aan de tv te liggen.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2016 om 17:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probleem zou ook in de module kunnen zitten. Dat kun je uitproberen door te kijken of de analoge zenders wel opgeslagen blijven bij stroomuitval. Of de CI+ module tijdelijk ruilen met die van je ouders.