Samsung TV type UE40K5670SS
Hierbij een vraag en een opmerking vanwege Samsung TV type: UE40K5670SSXXN
Als je de TV heb ingesteld op de kanalen die hier gelden ivm een ziggo abonnement met CI+ en smartkaart kun je het volgend probleem treffen.
Als je alles hebt ingesteld en bij lange afwezigheid of bij gewone stroomuitval dat ben je alle zenders kwijt.
Je moet dan alle zenders weer opnieuw instellen en maar hopen dat de stroom er op blijft.
Ikzelf ben van mening dat ongeacht iets de zenders altijd in de TV blijven.
De ouders en de zus hebben ook een samsung TV en daar kun je gewoon de stroom afhalen,de zenders blijven er in.
Mijn ouders hebben een Medion-TV en daar zit zelfs een aan-uit knop op en ook daar blijven de zenders gewoon instaan,niets geen inscannen na die tijd.
Mijn TV is door Samsung op afstand gecontroleerd en de eerste opmerking was een software probleem of een hardware probleem.
De andere dag kreeg ik een telefoontje van samsung dat er niets aan de hand was,dit hoorde gewoon bij deze tv.
Het komt er bij een samsung tv op neer dat indien de stroom eraf gaat men alle kanalen weer moet inscannen.
Ik blijf bij het idee dat ik door samsung niet correct ben behandeld en dat er daadwerkelijk een probleem in de tv zit.
Wie O wie is hiervan op de hoogte of heeft het zelfde probleem,samsung klets zich er gewoon uit en de winkelier zegt dat"samsung zegt de tv is goed en dus kunnen wij niets voor U betekenen".Ik voel mij door samsung genaaid en niets anders.
U heeft duidelijk twee grotere problemen:
1 - Uw 'gestoorde' energiemaatschappij werkt met belabberde verbindingen (of is het huis-intern?)
2 - Uw TV-verkoper handelt niet volgens de wettelijke spelregels en moet uw tv repareren of terugnemen
De beschreven diagnose van Samsung houd ik eerder voor onserieus en nogal lachwekkend!
Voorstel: breng de TV naar de handelaar, zet de zenders erop en trek de stekker eruit. De rest is voor de verkoper.
Geachte TIJGER1, Ja dat voel ik mij ook.
Mijn ouders hebben een samsung TV in de woonkamer en een D-Vision TV in de slaapkamer , allebeide een CI+ module met smartkaart.
Die doen elke avond als ze op bed gaan of als ze gaan slapen de stroom van de TV.
En alle zenders blijven er in staan,niets geen gedonderd met telkens opnieuw inscannen.
Tevens hebben mijn ouders een Medion TV die men gebruikt op de camping maar die ook is voorzien van de mogelijkheid CI+ en smartkaart.
Zelfs deze tv heeft na het instellen en dan weer van de stroom halen gewoon alle zenders beschikbaar.
Misschien dat samsung zich zo.n grootmacht voelt dat ze zich dit kunnen permiteren,ik vind het niet normaal dat een TV bij stroom storing of dat men zelf de stroom er af haalt zijn zenders verliest.
En op U opmerking terug te komen,Ja ook ik haal de stroom bij het slapen gaan van de TV,word zelfs geadviseerd door diverse instanties ivm brandgevaar,ja ook bij dit soort TV,s.
Normaal zit er een (knoopcel) batterij in de tv om de instellingen vast te kunnen houden.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij deze tv zou ontbreken.
Vraag eens in een tv winkel of de instellingen bij deze TV niet vastgehouden worden.
Anders is er iets mis met die knoopcelbatterij.
Het vreemde vind ik dat de medewerker van de winkel bij het zien van het probleem zei dat hij zijn vingers niet aan wilde branden en dit probleem zou doorgeven aan samsung.
Samsung reageerde wel vrij snel en vroeg om toestemming om van daar uit in het toestel te mogen werken om te kijken hoe het allemaal zit.
Die persoon was met de TV bezig en dat kon ik ook zien,hij vertelde of het is software dan wel hardware probleem waarvan hij software wel kon oplossen.
De andere dag belde een ander mij terug,die was niet zo vriendelijk en vertelde mij ook dat er met de tv niets aan de hand was,dit hoorde gewoon zo en ik moest dit maar accepteren.
En dat vind ik het vreemde er aan,dit moet gewoon niet mogen.
En er zou inderdaad misschien een back-up batterij kunnen ontbreken.maar zeer vreemd dat samsung zo afwijzend is.
Probeer eens de CI module te wisselen met de Medion van uw ouders.
Als de zenders er dan wel in blijven is de CI module stuk. Hoeft dus niet aan de tv te liggen.
Probleem zou ook in de module kunnen zitten. Dat kun je uitproberen door te kijken of de analoge zenders wel opgeslagen blijven bij stroomuitval. Of de CI+ module tijdelijk ruilen met die van je ouders.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer