Ni
door Nienke 74 Jan 25, 2020 om 16:27
Elektronica & tv

Smartfunctie TV werkt niet meer

Als ik NPO start open komt er een scherm met het verzoek het netwerk te controleren. Dat doe ik inclusief mijn wachtwoord invullen. Dan komt de melding niet gevonden. En dat tig keer. Wat is er aan de hand? Ik heb een LG smart TV

2094 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2020 om 16:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk ben je via wifi verbonden? Doen andere apparaten het nog wel via wifi?

Eerste wat je kan proberen is het modem een paar minuten uitschakelen en dan weer inschakelen.

Ni
door Nienke 74 - Jan 25, 2020 om 16:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Andere apparaten werken prima.
Het modem heb ik ook al uitgeschakeld gehad.

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2020 om 16:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan kan je nog proberen de stroom van de TV af te halen een paar minuten.

Een zoektocht op Google leert ook dat het uitschakelen van het automatisch instellen van de tijd en datum zou kunnen helpen (hoe raar het ook klinkt).

Ni
door Nienke 74 - Jan 25, 2020 om 17:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mij TV staat standaard van de stroom af. Of moet ik de TV aandoen en dan de stekker eruit?
Mijn TV heeft geen tijd en datum

tdmduc
door tdmduc Jan 25, 2020 om 17:16
704 Antwoorden / 2 Vragen

Standaard uit? Dat is over het algemeen niet handig voor een SmartTV. Misschien heeft u daar nu ook problemen door....

simon55
door simon55 - Jan 25, 2020 om 22:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u al eens gekeken bij de updates , of er nieuwe zijn.. Welk type LG

holstein
door holstein - Jan 25, 2020 om 22:41
922 Antwoorden / 16 Vragen

Sluit je smart tv eens met draad aan ipv wifi

ro
door ron503 - Jan 26, 2020 om 08:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Netwerk controleren betekend dat er geen wifi verbinding gemaakt kan worden. Zodra u een nieuwe wifi verbinding tot stand wil brengen geeft u de naam van het modem op die op het modem staat en daarna het wachtwoord, als de naam en het wachtwoord overeen komen dan wordt de verbinding tot stand gebracht. Mocht het zo zijn dat het wifi modem niet gevonden wordt dan kan het zijn dat de tv defect is of dermate verouderd is en de smartfuntie niet meer ondersteund wordt. Zoals in antwoorden al aangegeven is vebind het modem met een ethernetkabel aan de tv en als de smartfuntie dan wel werkt dan is het wifi deel in de tv defect.

marita5
door marita5 - Jan 26, 2020 om 10:44
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nienke 74 ,

Neem eens contact op met LG , klik op de rode regel .

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/telefoon

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2020 om 11:15
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Toch ietwat anders dan al gegeven reacties: Ik begrijp uit uw vraag en ook door u gegeven reacties dat uw TV is aangesloten op een netwerk van een 'kabelaar' en dus niet via WiFi. Er kan dus onverhoopt aan de orde zijn dat uw 'kabelaar'/ provider op een storig heeft m.b.t. maar het kan ook zo zijn dat uw 'kabelaar'NPO Start niet meer in het aanbod heeft. Ik heb op basis van mijn abonnement bij mijn 'kabelaar' geen toegang tot NPO Start maar kan wel terugzien via de 'gemist' mogelijkheid die de 'kabelaar' zelf geeft. Hoe dan ook lijkt het mij dus zinvol om navraag de toen bij uw provider.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2020 om 11:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Noem anders eens het typenummer van de LG TV en alles wat al geprobeerd is, anders blijven wel allemaal gissen.

Ni
door Nienke 74 - Jan 27, 2020 om 11:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle adviezen. Ik wilde nu het netwerk invoeren,  maar hij doet het weer gewoon. De adviezen zal ik bewaren voor als het nog een gebeurt.

gerbera
door gerbera Jan 27, 2020 om 12:33
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugmelding. Veel suc6

ho
door honda98 - Jan 27, 2020 om 12:07
103 Antwoorden / 1 Vragen

volgens mijn rtv zaak schijnt NPO start op smart tvs van het merk samsung ook niet te werken. het zouw kunnen dat dit ook het geval is bij LG. informeer eens bij de rtv zaak waar je die tv gekocht hebt.

diumenge
door diumenge Jan 30, 2020 om 23:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

NPO start werkt prima op mijn Samsung smart TV.