ca
door capture Oct 31, 2015 om 16:20
Elektronica & tv

Stofzakloze stofzuiger met HEPA-filter

Wie weet een snelle en schone manier om het(ronde)HEPA-filter schoon te borstelen.?
Ik sta nu achter in de tuin met de wind in de rug en een sjaaltje over neus en mond boven de vuilnisbak dat ding schoon te borstelen en te peuteren.
Mijn vorige stofzuiger was 21 jaar oud en deed het niet echt goed meer,maar even de stofzak verwisselen was een fluitje van een cent.

9625 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2015 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo capture,

Zou dat filter niet schoonmaken, maar vervangen om de optimale werking te behouden.

Moet ik de filters schoonmaken?
Stofzuigers worden geleverd met een uitlaatfilter, en in het geval van stofzuigers zonder zakken, een filter voor het stofreservoir. Om ervoor te zorgen dat uw stofzuiger optimaal presteert, moeten deze filters worden onderhouden. Hoe vaak moet ik de filters schoonmaken of vervangen?
Uitlaatfilters moeten moeten elk jaar worden vervangen (of gewassen, afhankelijk van het type filter). Er zijn drie typen uitlaatfilters; microfilters, niet-wasbare HEPA-filters en wasbare HEPA-filters. Microfilters en niet-wasbare HEPA-filters kunnen niet worden gewassen en moeten worden vervangen door nieuwe filters. Wasbare HEPA-filters moeten worden gewassen overeenkomstig de instructies in de gebruikershandleiding.
(van de site van Electrolux)

Met vr.gr.

di
door digioma - Oct 31, 2015 om 16:47
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wij hebben het onze eerst uitgeklopt (doen we regelmatig) en daarna gespoeld in schoon lauw water en weer goed uitgeschud. Rustig liggend een nacht laten drogen (op de radiator bijv.) Werkt weer prima.
Mocht je het moeten vervangen (Dyson) dan bij de een 58 euro en bij de ander 78 euro. Goed uitzoeken dus.

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2015 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is eigenlijk een waardeloos en smerig systeem. Heb een tijdje geleden ook zo'n stofzuiger aangeschaft met zo'n filter. Spijt van.

Ik klop hem zachtejes diep in de vuilnisbak uit. Na een paar keer gebruiken zet ik hem in een nacht in het sop en gebruik dan een nagelborstel om hem schoon te maken. Goed laten drogen. Kreeg er een reserve bij.

sl
door slobberbone - Oct 31, 2015 om 17:03
508 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, duidelijk de verkeerde stofzuiger aangeschaft er gaat niets boven een stofzuiger met een stofzak.

Wordt dus nu uitzuigen met de oude stofzuiger dat filter, volgende keer een goede zakvariant aanschaffen, en deze Dyson gaat zeker geen 21 jaar mee (reken tijd dat hij is omgesmolten als bloembak niet mee :)

rembrantd
door rembrantd - Oct 31, 2015 om 17:14
116 Antwoorden / 36 Vragen

Het filter kun je het makkelijkst schoonmaken met een andere stofzuiger. Het liefst met stofzak want dat is hygiënisch.

me
door mein33 - Oct 31, 2015 om 17:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=janpatat schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:14]Het filter kun je het makkelijkst schoonmaken met een andere stofzuiger. Het liefst met stofzak want dat is hygiënisch.

Waarom zou je een stofzuiger gebruiken om een andere stofzuiger mee te reinigen ??
Om dat reinigingsklusje te voorkomen is het dan niet eenvoudiger en hygiënischer om de stofzuiger die gereinigd moet worden niet meer gebruiken en de stofzuiger met stofzak in plaats daarvan te gaan gebruiken, maar ik zal uw idee wel op een geheel onlogische wijze benaderen. ;-))

sl
door slobberbone - Nov 1, 2015 om 16:52
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mein33 schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:45][quote=janpatat schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:14]Het filter kun je het makkelijkst schoonmaken met een andere stofzuiger. Het liefst met stofzak want dat is hygiënisch.

Waarom zou je een stofzuiger gebruiken om een andere stofzuiger mee te reinigen ??
Om dat reinigingsklusje te voorkomen is het dan niet eenvoudiger en hygiënischer om de stofzuiger die gereinigd moet worden niet meer gebruiken en de stofzuiger met stofzak in plaats daarvan te gaan gebruiken, maar ik zal uw idee wel op een geheel onlogische wijze benaderen. ;-))

Omdat die het niet meer goed doet, volgens TS.

Alles lezen is ook een kunst.

me
door mein33 - Nov 1, 2015 om 18:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=slobberbone schreef op zondag 1 nov 2015, 16:52][quote=mein33 schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:45][quote=janpatat schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:14]Het filter kun je het makkelijkst schoonmaken met een andere stofzuiger. Het liefst met stofzak want dat is hygiënisch.

Waarom zou je een stofzuiger gebruiken om een andere stofzuiger mee te reinigen ??
Om dat reinigingsklusje te voorkomen is het dan niet eenvoudiger en hygiënischer om de stofzuiger die gereinigd moet worden niet meer gebruiken en de stofzuiger met stofzak in plaats daarvan te gaan gebruiken, maar ik zal uw idee wel op een geheel onlogische wijze benaderen. ;-))

Omdat die het niet meer goed doet, volgens TS.

Alles lezen is ook een kunst.

@slobberbone,

Lezen is inderdaad een kunst die niet iedereen beheerst en zeker als niet alles gelezen wordt. ;-))
Mijn reactie is gericht aan @janpatat en niet aan Ts.
Leest u eerst even de reactie van @janpatat en dan mijn reactie (met quote) aan hem gericht.

sl
door slobberbone - Nov 2, 2015 om 09:04
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 1 nov 2015, 18:08][quote=slobberbone schreef op zondag 1 nov 2015, 16:52][quote=mein33 schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:45][quote=janpatat schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:14]Het filter kun je het makkelijkst schoonmaken met een andere stofzuiger. Het liefst met stofzak want dat is hygiënisch.

Waarom zou je een stofzuiger gebruiken om een andere stofzuiger mee te reinigen ??
Om dat reinigingsklusje te voorkomen is het dan niet eenvoudiger en hygiënischer om de stofzuiger die gereinigd moet worden niet meer gebruiken en de stofzuiger met stofzak in plaats daarvan te gaan gebruiken, maar ik zal uw idee wel op een geheel onlogische wijze benaderen. ;-))

Omdat die het niet meer goed doet, volgens TS.

Alles lezen is ook een kunst.

@slobberbone,

Lezen is inderdaad een kunst die niet iedereen beheerst en zeker als niet alles gelezen wordt. ;-))
Mijn reactie is gericht aan @janpatat en niet aan Ts.
Leest u eerst even de reactie van @janpatat en dan mijn reactie (met quote) aan hem gericht.

Dacht je nou werkelijk dat is reactie van JP niet gelezen had, en zijn inbreng sluit precies wat TS kan doen maar volgens mij had ik dat ook al onder het voetlicht gebracht :)

me
door mein33 - Nov 2, 2015 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=slobberbone schreef op maandag 2 nov 2015, 09:04][quote=mein33 schreef op zondag 1 nov 2015, 18:08][quote=slobberbone schreef op zondag 1 nov 2015, 16:52][quote=mein33 schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:45][quote=janpatat schreef op zaterdag 31 okt 2015, 17:14]Het filter kun je het makkelijkst schoonmaken met een andere stofzuiger. Het liefst met stofzak want dat is hygiënisch.

Waarom zou je een stofzuiger gebruiken om een andere stofzuiger mee te reinigen ??
Om dat reinigingsklusje te voorkomen is het dan niet eenvoudiger en hygiënischer om de stofzuiger die gereinigd moet worden niet meer gebruiken en de stofzuiger met stofzak in plaats daarvan te gaan gebruiken, maar ik zal uw idee wel op een geheel onlogische wijze benaderen. ;-))

Omdat die het niet meer goed doet, volgens TS.

Alles lezen is ook een kunst.

@slobberbone,

Lezen is inderdaad een kunst die niet iedereen beheerst en zeker als niet alles gelezen wordt. ;-))
Mijn reactie is gericht aan @janpatat en niet aan Ts.
Leest u eerst even de reactie van @janpatat en dan mijn reactie (met quote) aan hem gericht.

Dacht je nou werkelijk dat is reactie van JP niet gelezen had, en zijn inbreng sluit precies wat TS kan doen maar volgens mij had ik dat ook al onder het voetlicht gebracht :)

Maar de vraag blijft, waarom zou je een stofzuiger "zonder" stofzak gaan gebruiken terwijl je er één hebt "met" stofzak.

(als u iets "onder" het voetlicht brengt dan is dat niet te lezen, u moet het "voor" het voetlicht brengen waardoor het wel leesbaar is.) ;-)) en nou niet boos worden hoor !!

sl
door slobberbone - Nov 2, 2015 om 12:07
508 Antwoorden / 2 Vragen

Quote>
Maar de vraag blijft, waarom zou je een stofzuiger "zonder" stofzak gaan gebruiken terwijl je er één hebt "met" stofzak.

(als u iets "onder" het voetlicht brengt dan is dat niet te lezen, u moet het "voor" het voetlicht brengen waardoor het wel leesbaar is.) ;-)) en nou niet boos worden hoor !!

TS schreef>

Mijn vorige stofzuiger was 21 jaar oud en deed het niet echt goed meer,maar even de stofzak verwisselen was een fluitje van een cent.

Omdat die niet goed werkt, ik doe een gokje,schot voor de boeg.......
Een stofzuiger van 21 jaar oud kan een en ander wat aan mankeren, nu duidelijk :)

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2015 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Omdat die niet goed werkt, ik doe een gokje,schot voor de boeg.......
Een stofzuiger van 21 jaar oud kan een en ander wat aan mankeren, nu duidelijk :)
.....
Ja, dat was dus de VORIGE stofzuiger en omdat daar wat aan mankeerde heeft TS een andere aangeschaft met een HEPA-filter.

ca
door capture - Nov 4, 2015 om 10:57
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt mensen voor de tips. Ik ben er verder achteraan gegaan en het wordt toch uitkloppen in de vuilnisbak.(Tegen een boom kwam ik ook tegen),voordat we een nieuw filter kopen.Helaas is dit filter niet uitwasbaar.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2015 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=capture schreef op woensdag 4 nov 2015, 10:57]Bedankt mensen voor de tips. Ik ben er verder achteraan gegaan en het wordt toch uitkloppen in de vuilnisbak.(Tegen een boom kwam ik ook tegen),voordat we een nieuw filter kopen.Helaas is dit filter niet uitwasbaar.

Tegen een boom???? Leuk voor de buren en/of voorbijgangers. Een ander opzadelen met die zooi omdat je niet goed nagedacht hebt bij de aankoop van een stofzakloze stofzuiger.

sl
door slobberbone - Nov 5, 2015 om 09:35
508 Antwoorden / 2 Vragen

Toch jammer, dat u niet voor aanschaf hier had om gevraagd. Zakloze stofzuiger betekent gewoon meer onderhoud. De beste stofzuigers ook anno 2015 zijn nog steeds die een stofzak hebben.

be
door beau41 - Nov 15, 2015 om 00:09
7 Antwoorden / 5 Vragen

Ook heb een stofzuiger met een stofreservoir gekocht.
Smerig om dat reservoir te legen.
Lijkt me ook erg ongezond
We gaan we terug in de tijd!
Gelukkig heb ik mijn oude stofzuiger weer in ere kunnen herstellen.
Dan maar stofzakken kopen!

sl
door slobberbone - Nov 15, 2015 om 09:28
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=beau41 schreef op zondag 15 nov 2015, 00:09]Ook heb een stofzuiger met een stofreservoir gekocht.
Smerig om dat reservoir te legen.
Lijkt me ook erg ongezond
We gaan we terug in de tijd!
Gelukkig heb ik mijn oude stofzuiger weer in ere kunnen herstellen.
Dan maar stofzakken kopen!

Hoezo terug in de tijd ? Er zijn nog zat fabrikanten die geen zakloze variant in gamma hebben, want die weten dat het een mindere stofzuiger wordt en dat willen ze niet.

Stofzakken kopen met een paar muisklikken weer geregeld :)