ro
door robben Oct 8, 2012 om 19:55
Elektronica & tv

Storing in de senseo

Hoe is het mogelijk dat een Philips Senseo koffie apparaat binnen een jaar niet meer goed werkt ,Halve kopjes koffie of helemaal niks .Op internet nagekeken en het zij er een hele rits met bijna allemaal de zelfde storing . De winkel waar ik het app gekocht heb zij tegen me , twee per week is normaal .
Dit kan toch niet voor een goed Nederlands product .of toch juist wel.Men weet de oorzaak maar doet er niks aan ??

17192 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u nog binnen de garantietermijn bevindt zult u zich met deze vraag tot de verkoper moeten wenden na de garantieperiode kunt u ook de fabrikant benaderen.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Senseo is geen koffiezetapparaat
2. Het is geen Nederlands product
3. Beetje duur om al die apparaten te vervangen, beginnen ze liever niet aan

Hieruit mag je zelf de conclusie trekken ;-)

Neem overigens aan dat de winkelketen waar het gekocht is het netjes oplost?

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste type senseo's kun je online omruilen bij Phillips.
Je kunt daar het typenummer ingeven, en met je ingescande kassabon krijg je gratis een nieuwe toegestuurd.
Omruilservice Philips

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben op diverse locaties inmiddels de trotse eigenaar van in totaal 3 verschillende Senseo's die ik 5, cq. 3 cq. 2 jaar in bezit heb en gebruik. De eerste heeft dit euvel gehad. Oplossing: regelmatig (1x per 3 maanden, bij dagelijks gebruik) even GOED ontkalken en daarnaast alle losse delen 1x in de week in de afwasmachine. De laatste heeft het nog niet. De tweede is een iets ander type (standaard 8 kopjes reservoir) en heeft ook niet dat probleem, maar hier begint nu de het knipperlichtje
van de waterverwarming kuren te krijgen. Knippert te snel. Maakt dan dus geen "contact" lijkt het. Even "frummelen" helpt wel, maar is niet ideaal natuurlijk. Zal hem eens beter bekijken.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoals bijna alle apparatuur tegenwoordig,wordt de Senseo gestuurd door een microprocessor.Het ding zit vol sensors om het proces in de gaten te houden.Krijgen die sensors verkeerde info door vervuiling van het apparaat,dan gaat het nodige mis.De Senseo is overigens goed ingekapseld in vochtwerend materiaal en zijn de bedieningsorganen waterdicht gemaakt.Maar water blijft de grote vijand die de nodige problemen kan opleveren.Bij overstromimg stekker eruit en goed droogmaken.Er is speciale ontkalkingsmiddel voor de Senseo in de handel.
reperateur

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij ging het lampje snel knipperen terwijl het waterreservoir volledig was gevuld. Het bleek dat het magneetje (?) in het watereservoir vast zat. Ontkalken en een paar keer goed schudden met het (lege !) waterreservoir en het probleem was opgelost. Probeer het maar.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de vierkante Senseo.Na 1,5 jaar zelfde euvel, halve kopjes,toen nog met horten en stoten een bodempje en toen helemaal niets meer. Terug naar de winkel,- EXPERT in Roosendaal -, en na amper twee weken gerepareerd retour.Kosten 0 Er bleek een condensator stuk en deze is vervangen.Ik ben tevreden met mijn Senseo, maar ook met de service door EXPERT Roosendaal. En ik ga er altijd van uit dat ieder apparaat stuk kan gaan, of het nu nieuw is of niet.
Sultan

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, hier ook met een 2 tal senseo's gehad. Eerst met de gewone zwarte (die ronde zeg maar) en afgelopen jaar met de zwarte quadrante. Bij de 1e opgelost via helplijn Philips. Bij de 2e ook, want dit was direkt na aanschaf (we waren al terug gegaan en een nieuwe gekregen, die had het ook) weer de helplijn gebeld ook instructie gehad en dit werkte. Totdat hij echt kapot was binnen 1jr. en is er een onderdeel vervangen, dit kenden ze al bij de winkel (BCC) en is hij opgestuurd en binnen 2wkn weer gerepareerd terug gestuurd. 't is dus blijkbaar heel veel voorkomend, wel slecht...Moet zeggen dat de allereerste lichting van zo'n 12jr.geleden de besten waren, die staat nog steeds bij mijn ouders :(

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de senseo nu circa 5 jaar nog nooit problemen mee gehad ,wel om de 3 maanden ontkalkt.
De volgende wordt weer een senseo,maar dan een die bonen maalt.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

pibou

Je bent zeker zeer vermogend want de koffiebonen kosten in speciale houder bijna € 5,00 voor 135 gram

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn apparaat had dezelfde kuren. Ik kon alleen nog koffie maken in de doorspoel stand. Apparaat was gekocht bij Blokker en was ruim 1 jaar oud. Er is 2 jaar garantie op het apparaat. Blokker heeft het opgestuurd naar Philips. Een maand later gerepareerd terug echter nog steeds halve kopjes en in belabberde staat (niet zoals aangeleverd, ander reservoir o.a.). Klantenservice van Philips gemaild. Kreeg enkele weken later bericht van Philips dat ik in aanmerking kwam voor een vervangend apparaat. "Helaas" zei men, niet hetzelfde type en kleur. Als dat geen bezwaar was zou een nieuwe opgestuurd worden. En zo gebeurde het. Zelfs een nieuwer type. Dus zowel bij Blokker als bij Philips geen probleem. Dat is nog eens service. Gewoon de normale garantie weg volgen een beetje geduld en doorzettingsvermogen.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

proud schreef op woensdag 10 okt 2012, 16:25: pibou

Je bent zeker zeer vermogend want de koffiebonen kosten in speciale houder bijna € 5,00 voor 135 gram

Bedankt voor deze reactie ik was al nieuwsgierig wat deze zouden kosten, zat te denken aan een kiloprijs van 20 euro
Het is dus 15 euro meer, de zoveelste faal dus van DE en Philips..

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een senseo latte, heb hem al een paar jaar, doet het goed, maar ik ontkalk ook regelmatig.
Nu heb ik de laatste tijd ook dat snelle knipperen ondanks een volle watertank.
Ik zal dus even schudden.
Ik heb ook weleens dat hij niet voldoende water geeft, dan houdt ik het houdertje van de pad onder een warm stromende kraan, en borstel flink, en ja hoor, je krijgt dan weer een volle bak koffie.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op dinsdag 9 okt 2012, 00:32: 1. Senseo is geen koffiezetapparaat
2. Het is geen Nederlands product
3. Beetje duur om al die apparaten te vervangen, beginnen ze liever niet aan

Hieruit mag je zelf de conclusie trekken ;-)

Neem overigens aan dat de winkelketen waar het gekocht is het netjes oplost?

Jeetje wat een gekinnesin, " is geen koffiezetapparaat",nee wat is het dan ?? een koffiemaker ? wat maakt het nou uit hoe het heet, je maakt er in iedergeval koffie mee, en geen appelsap.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb k ook gehad. Met Philips contact opgenomen. Werd thuis opgehaald en na 3
weken kreeg ik een nieuwe thuis bezorgd

ve
door verwijderd - Oct 24, 2012 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het Senseo apparaat slechts halve kopjes geeft, kan het volgende een oplossing zijn.
Regelmatig ontkalken EN!
In de padhouder zit de doorlaat in het midden. Kijk er maar eens doorheen. Als dat niet meer gaat kan er ook geen water meer door, of toch te weinig. Je moet dat maar eens proberen met de dubbele padhouder. Die doorlaat is een gaasje en dat gaasje kan hardnekkig verstopt raken. Doorprikken met een naald en hij doet het weer.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2012 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 10 okt 2012, 19:18:
Het is dus 15 euro meer, de zoveelste faal dus van DE en Philips..

De Senseo is 1 van de meest succesvolle producten ooit, dus hoezo "de zoveelste faal"???

ve
door verwijderd - Oct 25, 2012 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op woensdag 24 okt 2012, 16:29:
lekkerisdat schreef op woensdag 10 okt 2012, 19:18:
Het is dus 15 euro meer, de zoveelste faal dus van DE en Philips..

De Senseo is 1 van de meest succesvolle producten ooit, dus hoezo "de zoveelste faal"???
Dat is helemaal juist, zeer knap van Philips om zo'n 'soort product' een succes te laten worden, wat je met juiste marketing allemaal al niet kunt bereiken of zou er toch nog iets anders spelen?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

twee mogelijkheden:
1- reinigen en ontkalken;'
zowel kalk in de leidingen als koffieresten in de padhouder kunnen de waterstroom remmen. Probeer anders een padhouder van een bekende of als je de enkel/dubbel nooit gebruikt om te testen of het geen verstopping is in de houder. DIt gebeurt na verloop van tijd doordat de uitloop volraakt met koffiegrom. Wanneer er inderdaad sprake is van een remming van de waterstroom zul je bij de terugloop naar het waterreservoir veel water moeten zien teruglopen na het koffiezetten.

2- Apparaat instellen. JE kunt met een bepaalde toetsencombinatie de sterkte van de koffie instellen. Hoe? geen idee. Ik heb het ooit eens gedaan met een SENSEO 1 maar dat ben ik glad vergeten. Maar dat het kan is een feit.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2013 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,

Ik heb de mijne afgelopen donderdag voor de 3e x teruggebracht en heb tegen die man gezegt dat ik er geen genoegen meer mee neemt voor iets wat nog geen 1,5 jaar oud is, dezelfde klachten als bijna iedereen op dit forum, ik heb na 9 mnd nieuwe condensator gekregen, nu lekte ie weer en gaf halve kopjes koffie, terwijl ik hem gewoon gebruikt en elke 3 mnd ontkalkt, doodziek word ik ervan en hij word weer eens opgestuurt naar de Philips om vervolgens weer 14 dagen zonder apparaat te zitten vind ik zo slecht!!!
PHILIPS JULLIE HADDEN DE ALLEREERSTE SERIE MOETEN HOUDEN EN UPDATEN (diegene met de knijpopening) was in de kleur ecru en blauw, die was pas zonder klachten, hij was ook zwaarder, (mijn clienten in de thuiszorg hebben hem nog, geen klacht te bekennen) nu is alles lichter gemaakt maar alles trilt ook meer zoals roostertje en koffiekopjes, ja wat is er eigenlijk nog positief aan dit verhaal, dat is toch dat ik niet zonder mijn koffie kan en ik ben de enige hier in huis die koffie drinkt en de senseo is voor mijn nog betaalbaar, maar als dit zo door blijf gaan ga ik weer opschenkkoffie zetten, die blijft toch het allerlekkerst!!!
Zo dit moest ik even kwijt en ben benieuwd wat PHILIPS gaat doen, dit is geen goede reclame voor PHILIPS!!!