hs
door hsaat Dec 10, 2013 om 10:41
Elektronica & tv

Tempratuur koffie

Heb nu een krups koffiezetapp die lauwe koffie geeft.

Ik wil nu een nieuwe kopen, hoe weet ik nu of de nieuwe hete koffie geeft? Heeft dit met de wattage van het apparaat van doen. Of waar mot ik op letten?

7733 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2013 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee dat heeft niets met de wattage van doen, maar met een verkeerde afstelling van het apparaat. Kan die Krups niet gerepareerd?

hs
door hsaat - Dec 10, 2013 om 10:53
1 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor uw snelle reactie, ik denk dat de kosten niet opwegen tegen een nieuw apparaat.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2013 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een handige kennis het apparaat open laten maken en intern laten bijstellen?

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2013 om 11:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u wat googelen op verschillende koffiezetapparaten met reviews, kijk bijv eens bij kieskeurig.nl.
Niet alle reviews daar zijn even eerlijk, maar als er veel reviews zijn over een apparaat dan krijg je toch wel een aardige indruk.

Hier zijn ook al wat vragen over koffiezetapparaten langsgekomen.
Het merk Princess schijnt een echte afrader te zijn, maar dat is gezien de prijs niet zo verwonderlijk.

klik HIER

Let er ook op hoe verkopers en producenten met de garantie omgaan.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2013 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook even klik hier voor repareren en/of hulp met afstellen.

fe
door fera - Dec 11, 2013 om 10:43
22 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb lang gezocht naar een nieuw apparaat omdat ik ook graag hete koffie wil. Uiteindelijk heb ik mede na adviezen op dit forum een moccamaster van Techniform gekocht. Het is niet het goedkoopste apparaat maar hij bevalt erg goed.
Succes met uw keuze!!

sl
door slimmerd - Dec 11, 2013 om 10:55
5 Antwoorden / 0 Vragen

Voor echt lekkere, hete koffie raad ik een echt espresso- apparaat aan. Koffiespeciaalzaken (ook op internet) verkopen deze. Een goede budgetkoop is een gaggia classic, voor espressogemalen koffie en ese-pads. Kies ook voor goede kwaliteit koffie. In de supermarkt vindt u die helaas niet. Mocca d'or verkoopt heerlijke langzaam gebrande bonen, vooral de landenkoffie uit Mexico en Ethiopie vind ik heerlijk. En dan zelf malen.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 11, 2013 om 10:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft U tijdig ontkalkt?
Vooral bij hard water komt er steeds een beetje kalk op de verwarming en zal deze steeds minder warmte afgeven.

Als het enkele jaren oud is gewoon meerdere keren achterelkaar de ontkalking erin laten lopen.
Wel na elke keer half uurtje afkoelen en dan opnieuw erin.
Dan zal de oude kalk langzaam oplossen en is een nieuwe misschien niet eens nodig.

Wel heb ik een alternatief gevonden die kokende koffie geeft,
ik zocht ooit een pruttel pot maar vond de Percolator en dat gaat goed.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/pruttelpot/?vHash=c749c73j&cHash=88e0770d2121650bdfd5b75153507c05

pinguin1
door pinguin1 - Dec 11, 2013 om 11:00
37 Antwoorden / 6 Vragen

De apparaten van Douwen Egberts geven goede hete koffie en hebben een zeer lange levensduur, zelfs als je heel veel koffie drinkt. De Excellent heb je ook met thermoskan. Hij is wel wat duurder, maar eerder moest ik ieder jaar wen nieuwe kopen. http://www.douweegbertsenmeer.nl/Pages/ProductDetail.aspx?category=Homepage&catalog=DEmeer&productid=0218

sw
door swerkman - Dec 11, 2013 om 11:11
29 Antwoorden / 10 Vragen

Wij hebben al onze derde koffiezetapparaat wat het water eerst kookt . Je ziet dat ook gebeuren en het is een stijvol apparaat .
Nu hebben we de philips gourmet .
Het duurt wat langer voordat de koffie klaar is maar heet is het wel !

ju
door junis_1 - Dec 11, 2013 om 12:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

laat al vele jaren het koffie apparaat staan. verschillende typen gehad. lauwe niet smakelijke koffie.

sloot koffiemelk erbij. niet meer te drinken...

beter; even water goed laten doorkoken, hardheid er af. filter op de thermoskan en als vanouds

opgieten met water dat even van de kook is. dus niet meteen opgieten .

alleen wanneer meer dan 5 of 6 gasten is een koffie apparaat nog handig……dan kook ik melk en

door die toevoeging van hete melk is de lauwe koffie weer goed op temperatuur.

wel jammer voor de zwartdrinkers...

pi
door pieterwolters - Dec 11, 2013 om 13:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slimmerd schreef op woensdag 11 dec 2013, 10:55]Voor echt lekkere, hete koffie raad ik een echt espresso- apparaat aan. Koffiespeciaalzaken (ook op internet) verkopen deze. Een goede budgetkoop is een gaggia classic, voor espressogemalen koffie en ese-pads. Kies ook voor goede kwaliteit koffie. In de supermarkt vindt u die helaas niet. Mocca d'or verkoopt heerlijke langzaam gebrande bonen, vooral de landenkoffie uit Mexico en Ethiopie vind ik heerlijk. En dan zelf malen.

Dat kan je niet zomaar stellen. Espresso is niet te vergelijken met filterkoffie. Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan espresso, maar er zijn genoeg mensen die je er geen plezier mee doet.

pi
door pieterwolters - Dec 11, 2013 om 13:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hsaat schreef op dinsdag 10 dec 2013, 10:53]bedankt voor uw snelle reactie, ik denk dat de kosten niet opwegen tegen een nieuw apparaat.

Het zou zo maar een thermostaatje kunnen zijn van een paar euro die je zelf vrij makkelijk kunt vervangen.

labren
door labren - Dec 11, 2013 om 21:35
862 Antwoorden / 0 Vragen

doe net als ik , gewoon op de ouderwetse manier koffie zetten dan weet je altijd zeker dat de koffie heet is