gr
door groenling Apr 6, 2009 om 17:56
Elektronica & tv

TV

Hallo ik heb een satelite ontvanger.met twee scart aansluitingen.Op scart een heb ik de tv aangesloten. op scart twee heb ik draadloos een tweede tv.Nu is mijn vraag kan ik daar een monitor van een pc aansluiten inplaats van een tweede tv.Zo ja wat voor kabel heb ik daar voor nodig. Van het draadloos apparaat naar mijn tweede tv zit met een scart.Groetjes gr

693 7 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Apr 6, 2009 om 18:23
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo groenling, je kunt niet zomaar een pc monitor aansluiten via de satellietontvanger en je zend-ontvangertje, wel heb je de mogelijkheid om via de pc naar je tv-programma's te kijken, en nog op te nemen ook, het ligt er maar net aan wat voor videokaart er in je pc zit, en welke software er op is geinstalleerd. Normaliter kun je via de scart diverse verloop stekkers verkrijgen, zoals tulp (cinch) kleuren geel (video-signaal) en rood en wit voor het audio signaal, ook is er dit soort mogelijkheid via een 3,5 mm plugje. je hebt dus altijd een videosignaal te verwerken, alsook het audiosignaal. Nadeel van dit alles is, dat wel je pc dient aan te staan....

Kijk voor verloopstekkers e.d eens op: www.conrad.nl

Zelf heb ik ook zo'n zend/ontvangsysteempje staan, en heb gewoon een oud tv toestelletje staan met scartaansluiting, en een zg.composietingang(als je met cinh werkt), om boven ook satelliet te kunnen kijken, soms is dit wel handig.

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 6, 2009 om 18:26
463 Antwoorden / 14 Vragen

Welke aansluitingen heb je allemaal op je monitor?

gr
door groenling - Apr 6, 2009 om 18:27
13 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo met groenling Ik heb alleen maar een vga aansluiting op de monitor Groetjes

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 6, 2009 om 19:50
463 Antwoorden / 14 Vragen

Dan ben ik bang dat dit niet mogelijk is.Er zijn trouwens wel monitoren op de markt met ingebouwde tv-tuner.Hier zit dan ook een scart aansluiting op.Kijk maar eens bij Samsung bijvoorbeeld.

gr
door groenling - Apr 7, 2009 om 09:21
13 Antwoorden / 34 Vragen

bedankt voor de reactie ik zoek verder. groetjes gr

dirck
door dirck - Apr 7, 2009 om 11:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij moet het met deze apparaatjes wel lukken, de Hercules is trouwens hetzelfde als de Trust.

Hercules Smart TV

Maar heb je wel luidsprekers in die monitor zitten?

gr
door groenling - Apr 10, 2009 om 10:55
13 Antwoorden / 34 Vragen

Bedankt voor de tip groetjes gr