fi
door fishman1964 Jan 29, 2010 om 14:07
Elektronica & tv

TV al 3 weken weg, kan dat

Wij hebben 3 weken geleden onze tv ter reparatie aangeboden bij de Harense Smid. Na een week kregen wij telefoon met de mededeling dat de tv niet gerepareerd kan worden omdat de onderdelen niet meer gemaakt worden en dat zij een omruilvoorstel hebben neergelegd bij de fabrikant (Philips). Wij hebben indertijd extra garantie bijgekocht dus alles valt onder deze garantie. Nu duurt dit alles al 3 weken en de partijen lijken er niet uit te komen. Wij zitten ondertussen gewoon zonder tv. Wie wet of dit mag en zo ja hoelang mag dit duren?

494 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@fishman1964

"Hoelang mag dit duren".
Men moet dit afhandelen binnen een redelijke tijd en zonder dat u daar last van hebt. (probleem is: wat is redelijk? / m.i. is dat een rekbaar begrip)


Als het te lang duurt, zou u een leen apparaat kunnen vragen.
Zou van 't weekend even langsgaan .........

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

fishman1964

In principe zou dit hooguit 10 werkdagen mogen duren. Die 10 werkdagen staan als periode zo niet in de wet, maar dat zou wel een redelijke termijn zijn, die weinig overlast zou geven bij de koper. Je hoeft dus naar mijn mening niet accoord te gaan met meer dan 2 weken en kunt dus bij de verkoper eisen dat je tijdelijk een vervangend toestel krijgt.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

read schreef op vrijdag 29 jan 2010, 20:44: fishman1964

In principe zou dit hooguit 10 werkdagen mogen duren. Die 10 werkdagen staan als periode zo niet in de wet, maar dat zou wel een redelijke termijn zijn, die weinig overlast zou geven bij de koper. Je hoeft dus naar mijn mening niet accoord te gaan met meer dan 2 weken en kunt dus bij de verkoper eisen dat je tijdelijk een vervangend toestel krijgt.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.


De Harense Smid had bij aanvang reparatie al aangegeven dat er geen vervangend toestel zou zijn ivm de vele aanvragen. Inmiddels heb ik vanmiddag gehoord (nadat ik weer eens gebeld had) dat er eind volgende week een nieuw toestel geleverd gat worden. Dan zijn er 4 weken voorbij gegaan zonder tv....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer