sa
door saturnus Oct 14, 2011 om 13:34
Elektronica & tv

Zenders zijn verdwenen.

Sinds 5 dagen zijn RTL 4,5,7. net 5 en SBS 6 verdwenen.
Alleen RTL 8 kan ik wel ontvangen . Ik heb een abonnement bij ZIGGO en ik ben een digibeet.
Wie kan er aan de hand zijn en wie moet ik benaderen: Ziggo of de winkelier waar ik 10 maanden geleden mijn TV heb gekocht.?

3691 20 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 13:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je het over analoog of digitaal? Analoog: laat je t.v. even opnieuw de zenders zoeken. Digitaal: laat je decoder opnieuw de zenders zoeken.

ac
door acerc - Oct 14, 2011 om 13:52
3 Antwoorden / 6 Vragen

Bel gewoon even naar Ziggo. Bij ons zijn er ook zomaar zenders verwijderd. Heb even naar Ziggo gebeld en die hebben uitgelegd hoe je ze er het beste weer op kan krijgen.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 14:14
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ziggo heeft problemen (dus de klanten ook). De winkelier kun je buiten beschouwing laten. Dus zoals acerc al oppert: ff bellen.

tdehond
door tdehond - Oct 14, 2011 om 14:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mogelijk in het gebied waar u woont op een ander kanaal gezet?
Ziggo klantenservice bellen of via de site om opheldering vragen over deze miraculeuze verdwijning van gangbare zenders.

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 14:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:14]Ziggo heeft problemen (dus de klanten ook).

Ziggo heeft geen problemen. En waarom Ziggo bellen? Iedereen kan toch zelf wel opnieuw de zenders instellen/zoeken?

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 14:24
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:18][quote=tenormin schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:14]Ziggo heeft problemen (dus de klanten ook).

Ziggo heeft geen problemen. En waarom Ziggo bellen? Iedereen kan toch zelf wel opnieuw de zenders instellen/zoeken?

En daar is birdies weer....Ziggo heeft problemen en ik had problemen
door Ziggo die dit dus nu heeft opgelost. En, gek he, nee, niet iedereen kan zelf de zenders opnieuw instellen, of heb je soms last van een kort geheugen...

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 14:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En daar is tenormin weer! Ziggo heeft GEEN problemen. Als je geen kennis van zaken hebt, kun je beter zwijgen (telt overigens niet alleen voor dit topic!).

Mijn geheugen is meer dan goed en gebruiksaanwijzingen kan vlg mij iedereen lezen.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2011 om 14:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Saturnus,

Heb je al op de site van Ziggo gekeken of er storingen zijn? In het zoekvakje bovenaan die site intikken: storingen en dan het bolletje van Ziggo aanvinken. Je moet vervolgens je postcode invullen en dan zie je of sprake van storingen in jouw postcodegebied is.
Ziggo is hier en daar met werkzaamheden voor digitaal bezig en dan is er de kans dat je je digitale zenders opnieuw moet instellen. Dat staat dan bij de storingsmelding beschreven.
Als je niets kunt vinden kun je een contactformulier invullen met je gegevens en klantnummer e.d. en de klacht omschrijven.
Ik heb een paar dagen geen signaal ontvangen van de ZDF (ik heb analoog) terwijl het nog wel in mijn pakket zit. Ik vond alleen een storingsmelding over digitaal in mijn postcodegebied en heb gisteren een contactforumulier ingevuld. Toeval, of dat het door mijn mail is opgelost, maar sinds vanmiddag ontvang ik weer de ZDF.

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 14:35
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:27]En daar is tenormin weer! Ziggo heeft GEEN problemen. Als je geen kennis van zaken hebt, kun je beter zwijgen (telt overigens niet alleen voor dit topic!).

Mijn geheugen is meer dan goed en gebruiksaanwijzingen kan vlg mij iedereen lezen.

en TS geeft aan ook een digibeet te zijn, dus al kan ze lezen en schrijven (net als ik) is instellen iets technisch: waar jij zeer bedreven in bent. Wees blij met je gaven en o.h. niet constant door dat ik off topic ga, je begint toch immers telkens zelf mij verbaal aan te vallen dat ik moet oprotten.

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 14:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@tenormin: en ik ben bij lange na niet de enige, dat zal je toch opgevallen moeten zijn! Of een selectief geheugen? (Trouwens: het woord oprotten, heb ik nooit gebruikt.)

De groeten!

stacey
door stacey - Oct 14, 2011 om 15:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:14]Ziggo heeft problemen (dus de klanten ook). De winkelier kun je buiten beschouwing laten. Dus zoals acerc al oppert: ff bellen.

Ziggo heeft Geen problemen..............

Hou eens op met je gezever, overal maar wat willen neerkalken terwijl het nergens over gaat en/of nergens op slaat............

sa
door saturnus - Oct 14, 2011 om 15:53
72 Antwoorden / 12 Vragen

Aurora, hier kan ik wat mee.
Mijn postcode hebben ze "vernieuwd" grappig te lezen dat een klant uit Amersfoort het zelfde probleem had. Ik weet nu wat ik moet doen en de aardige buurman opnieuw laten instellen. Hartelijk dank ook de andere panelleden.
En dit terzijde: geen ruzie graag, er is al genoeg ellende op de wereld

=aurora1 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:30: Dag Saturnus,

Heb je al op de site van Ziggo gekeken of er storingen zijn? In het zoekvakje bovenaan die site intikken: storingen en dan het bolletje van Ziggo aanvinken. Je moet vervolgens je postcode invullen en dan zie je of sprake van storingen in jouw postcodegebied is.
Ziggo is hier en daar met werkzaamheden voor digitaal bezig en dan is er de kans dat je je digitale zenders opnieuw moet instellen. Dat staat dan bij de storingsmelding beschreven.
Als je niets kunt vinden kun je een contactformulier invullen met je gegevens en klantnummer e.d. en de klacht omschrijven.
Ik heb een paar dagen geen signaal ontvangen van de ZDF (ik heb analoog) terwijl het nog wel in mijn pakket zit. Ik vond alleen een storingsmelding over digitaal in mijn postcodegebied en heb gisteren een contactforumulier ingevuld. Toeval, of dat het door mijn mail is opgelost, maar sinds vanmiddag ontvang ik weer de ZDF.

vr.gr.

zw
door zwaardvis - Oct 14, 2011 om 16:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zenders opnieuw installeren middels het menu van de digitale ontvanger lost vaak dit soort problemen op. Zo heb ik regelmatig geen geluid meer op RTL+. Zenders opnieuw installeren en hij doet het weer. Ziggo weet van niets....

tdehond
door tdehond - Oct 14, 2011 om 16:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:14]Ziggo heeft problemen (dus de klanten ook). De winkelier kun je buiten beschouwing laten. Dus zoals acerc al oppert: ff bellen.
OT
onnodige bijdrage.
Acerc heeft al geopperd om even te bellen.
U voegt niets toe wat bijdraagt aan oplossing probleem.

tdehond
door tdehond - Oct 14, 2011 om 16:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:18][quote=tenormin schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:14]Ziggo heeft problemen (dus de klanten ook).

Ziggo heeft geen problemen. En waarom Ziggo bellen? Iedereen kan toch zelf wel opnieuw de zenders instellen/zoeken?

Bij instellen eerste digitale decoder ben ik geholpen met het instellen door de klantenservice van Ziggo.
Niet iedereen kan dat zelf zonder enkele eenvoudige aanwijzingen van de helpdesk.
1200 bellen is gratis als je ook telefonie bij Ziggo hebt.

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 17:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Niet iedereen kan dat zelf zonder enkele eenvoudige aanwijzingen van de helpdesk........

Oké, kleine correctie: iedereen kan het, behalve veel (?) senioren.

tdehond
door tdehond - Oct 14, 2011 om 17:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 14 okt 2011, 17:34].......Niet iedereen kan dat zelf zonder enkele eenvoudige aanwijzingen van de helpdesk........

Oké, kleine correctie: iedereen kan het, behalve veel (?) senioren.

Ha ha ha. Ik ken ook een aantal jongere mensen die onhandig zijn, zelfs als ze van het mannelijk geslacht zijn.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2011 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 14 okt 2011, 17:34].......Niet iedereen kan dat zelf zonder enkele eenvoudige aanwijzingen van de helpdesk........

Oké, kleine correctie: iedereen kan het, behalve veel (?) senioren.Er zijn zat mensen jong en oud (hoewel de ouderen wel in meerderheid zullen zijn) die dat niet kunnen. Tip: neem jezelf niet als referentiekader.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 18:51
16840 Antwoorden / 108 Vragen

diumenge, maar dat doet ze wel en hoe...superioriteit tegen zich steeds meer minderwaardig voelende mensen "uitspreken" is niet prettig en dit is telkens het geval. Omdat zij wel alles kan, wat ik uiteraard bewonder maar niet dat alles voor haar een vanzelfsprekendheid is dat iedereen dit kan, dat is niet zo.

sloffy
door sloffy - Oct 26, 2011 om 18:55
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo, ik ben nieuw hier en vroeg mij af of ik een nieuwe topic moest starten, maar misschien kan iemand mij informeren.
Ik heb een Samsung full HD TV met ongebouwde module geschikt voor Ziggo C1+
Volgens een recent schrijven van Ziggo kan ik o.a. CNN ontvangen, maar wat ik ook probeer het lukt niet.
Ik heb de update gedaan en de settings teruggeplaatst naar de fabrieksafstelling, daarna weer alle zenders opgezocht, de module teruggeplaatst etc. etc.,
In de zenderlijst verschijnt wel het kanaalnummer 503 maar geen beeld. Ik krijg de mededeling "zwak signaal"
Tijdens het zoeken naar de kanalen moest je opgeven welk soort kanalen je zoekt en daar heb ik opgegeven digitaal en analoog, omdat ik denk dat je bij digitaal alleen maar die zenders binnenhaalt die daadwerkelijk digitaal zijn.
Weet iemand of mijn redenering klopt en ook waarom ik CNN niet kan ontvangen?