14 jaar betaald voor eigen huurketel
In 2002 heb ik een nieuwe CV-ketel laten plaatsen door een plaastelijke installateur. Keurig ruim € 1400 betaald. De installateur stelde voor om ook een onderhoudscontract bij Energiewacht Friesland (toen nog Gaswacht) af te sluiten. 'Heb je daar geen omkijken meer naar in de toekomst'. Meneer V. zou dit wel voor me regelen. Vanaf dat moment heb ruim € 40 betaald per maand betaald voor het onderhoudscontract. Dacht ik........tot ik eind vorig jaar voor het eerst een probleem had met mijn ketel. De monteur vertelde me dat het een huurketel was. 'Zo staat hij bij ons in de boeken mevrouw'. Informatie opgevraagd bij Energiewacht en ja hoor. Ik betaal al 14 jaar huur voor een ketel die van mij is. Betaald in 2002 aan die keurige installateur uit F. 14 jaar maand in maand uit te goeder trouw ruim € 40 teveel betaald voor iets wat al van mij is. Natuurlijk zit daar een bedrag voor het onderhoudscontract in verwerkt. Laat dat eens € 15 per maand zijn. Dan heb ik toch 14x12 maanden á € 25 = € 4200 de huur voor mijn eigen ketel betaald. Nu snap ik dat € 40 per maand voor een onderhoudscontract best aan de prijs is. Van internet heb ik geen verstand dus even tarieven nakijken is er dan niet bij. Stom? Misschien? Nogmaals, te goeder trouw heb ik altijd keurig betaald (en doe dit nog steeds). Stel dat mijn gekochte huurketel het nu begeeft.......
Contact met Energiewacht heeft niets opgeleverd. Ja, een door de installateur ondertekend verzoek voor een onderhoudscontract en een prijsopgaaf die meneer 'als bewijs' moest aanleveren voor installatiekosten. Mijn handtekening komt nergens naar voren. Ik wil mijn geld (of een deel terug). Dat mogen we zelf gaan regelen met de inmiddels gestopte installateur die zijn administratie uit die tijd niet meer heeft en zich van geen kwaad bewust is (maar inmiddels wel twee keer met mij en drie keer met Energiewacht heeft gebeld). Tja, die weet het heus nog wel en voelt nattigheid.
Klantvriendelijkheid is er niet bij Energiewacht Friesland. 'Uit alles blijkt dat het om een huurcontract gaat'. Toont u maar aan dat de installateur niet uw dak heeft gemaakt in die tijd, aldus de dame die mijn zoon aan de lijn had. Ook ik heb die factuur helaas niet meer. Kon ik het bewijzen, maar ja wie bewaart dat zo lang? Het bewijs van overschrijving heb ik nog wel. Ik heb altijd keurig teveel betaald, nooit een handtekening gezet maar enige coulance? Nee. Ik voel me nu een leugenaar en dat is niet wat ik ben. De installateur heeft alles geregeld en zelfs alles voorzien van zijn handtekening. Geef mij het geld en regel het als groot bedrijf zelf met iemand die de boel heeft opgelicht.
Ik heb hier geen woorden voor, werkelijk onbegrijpelijk. Ruim € 40,00 per maand voor onderhoud?
Verstand van internet of niet, dan had er toch allang een belletje moeten gaan rinkelen.
Vraag dan dat "huurcontract" maar eens op bij Friesland.
Nu ik er door mijn kinderen op ben gewezen dat dit teveel vind ik dat ook.
Huurcontract heb ik. Daarop staat de handtekening van de installateur op de plaats van dw huurder. 'Zo ging dat toen' is de reactie van Energieservice Friesland.
Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt. In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.
Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland
Als u het niet kunt bewijzen, hebt u een probleem. 'Wie eist, bewijst'. Zo is het nu eenmaal.
Helaas.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt. In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.
Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland
Maar dat bewijs van overschrijving dan? Ik weet het niet, maar staat daar wellicht een omschrijving bij die aannemelijk kan maken dat het om dit apparaat ging?
Helaas alleen het factuurnummer.
Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt. In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.
Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland
Wat was de reden dat die keurige installateur het onderhoud niet zelf deed?
Dit lijkt me echt iets voor de belbus, is toch een behoorlijk bedrag wat u betaald heeft.
Neem dus contact op met de belbus.
Belbus@vara.nl
De installateur is inmiddels met pensioen. Nu is de onderhoudsmonteur van ESF geweest. Die vertelde me ook dat het een huurketel is. Ik kan niet aantonen dat ik de installateur betaald heb voor de ketel. ESF kan niets aantonen dat ik heb getekend voor een contract.
Ik wil het wel proberen met de Belbus.
De belbus, zeker doen, meestal ziet het bedrijf dan hun fout in.
De meeste kans dat u geld terug ziet, ze zijn namelijk niet onder de indruk van telefoontjes en brieven, maar wel van een microfoon van de belbus.
U kunt het niet aantonen maar hun ook niet.
succes
Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt. In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.
Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland
Dat begrijp ik. Overschrijving naar de installateur omschrijft niet de verrichtte werkzaamheden
Aan de andere kant is er geen contract met mijn handtekening. De installateur heeft de aanvraag gedaan en deze voorzien van zijn handtekening.
Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt. In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.
Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland
Goed om te weten hoe het verhaal aan de andere kant zit! Fijn dat u een bericht hierover achterlaat. Zeker als men of een bedrijf ten onterechte is beschuldigd.
Zo zie je maar, elk verhaal heeft 2 kanten! En dit is ook een van de redenen waarom ik niet zomaar een bericht op een forum in eerste instantie op alle punten geloof.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer