AH van Kempen en Begeer pannen stuk binnen garantietermijn
Al 2 pannen van Kempen en Begeer via spaaractie van AH gekocht in december 2020 vertonen al gebreken. Stukjes aan de randen springen er af. Ook bij de laspunten. Volgens Van Kempen en Begeer is dit normaal en of is het mijn schuld want ik ga niet goed om met de pannen. Ik doe alles volgens het boekje, berg ze op met beschermers ertussen, geen metaal in de pan etc. Wat zijn mijn rechten? AH klacht ingediend, AH reageert niet. Uiteindelijk iemand in de winkel gesproken kan de pannen terugbrengen en krijg mijn geld terug. €19,95 voor een pan die vele malen meer kost als je het nu gewoon zou kopen.
wat kan ik doen?
U heeft 19.95 betaald in 2020. U kunt 19.95 terug krijgen. Wat is nu uw schade?
Dat de pan nu duurder is daar is niets aan te doen. Per slot heeft u de pan bijna 2 jaar gebruikt.
Het begrip dekkingskoop gaat in dit geval niet op.
duur hoor, die pannen. reken eerst maar eens uit wat u aan boodschappen kwijt was eer u die pannen bij elkaar hebt gespaard en dan nog eens 19,95 bij betalen
Dat is natuurlijk krom geredeneerd, boodschappen haal je toch of je nou wel of niet spaart. Ik heb ze ook en totaal geen klachten.
Je kunt de pan blijven gebruiken. Heb je een de pan in de vaatwasser gestopt?
Pannen slijten bij gebruik.
wettelijk mag de verkoper kiezen tussen een nieuwe pan of geld terug.
Hallo C. Strik ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Ik zou het geld maar aannemen , u krijgt nooit meer terug , dan zou u er beter van worden , dit is niet de bedoeling.
Dat de pannen nu meer kosten , is niet relevant .
Beste C.Strik
Vervelend dat de pannen, na twee jaar, toch niet aan de wens voldoen. Als ik u was zou ik het geld wat men u aanbied maar snel accepteren.Dat ze nu duurder zijn is logisch: Supers kopen partijen in, u doet de boodschappen daardoor nog trouwer bij AH. En voor zoveel zegels + plus uw extra geld heeft u de pan. (Of 2). En natuurlijk zijn die pannen duurder dan bij de spaaractie: daarom zijn het altijd acties.
Geachte C. Strik,
Kunt u foto's plaatsen van de beschadiging bij de laspunten?
U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.
Het is ook maar de vraag of deze pannen werkelijk veel meer waard zijn dan de AH prijs. We hebben al vaak genoeg kunnen zien dat de spullen bij dit soort acties niet de reguliere kwaliteit is van de betreffende merken.
Ik heb de spaaractie opgezocht en in die spaaractie staat dat u bij inlevering van een volle spaarkaart is 60 zegels 10 euro korting op een pan ontvangt. Als u een pan met korting koopt voor 19,95 euro kunt u niet van AH verlangen dat u 29,95 euro per pan terugbetaald krijgt. Heel zuur want u heeft zeker voor 1200 euro aan boodschappen gedaan om een korting van 20 euro totaal te krijgen. Mijn advies als u de pannen niet meer wenst te behouden breng ze dan terug en neem uw verlies en laat in het vervolg de spaaracties voor wat het is want die spaaracties zijn bij uitstek geschikt om de omzet van AH op te krikken.
Ik geef u zo een uitgebreid overzicht incl. verwijzingen naar de hiervoor geldende wetteksten maar stel dan op voorhand dat indien u indertijd een bedrag ad. € 19,95 heeft betaald men conform die wetgeving handelt. U leids in feite geen schade! U zou evenwel kunnen beargumenteren dat u recht heeft op adequate vervanging maar dan geldt m.i. toch ook dat indien u nadere actie zou nemen er wordt gesteld dat dat dan onredelijk is om reden, als al gesteld, dat u geen schade heeft.
De verwijzingen op basis waarvan u zelf kunt besluietn of u alsnog actie wilt ondernemen:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Waarom geeft u al deze verwijzingen voor een zaak die zo klaar is als een klontje.
Standaard knip en plak werk....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer