pe
door peterus Apr 26, 2009 om 17:32
Garantie & verzekeringen

Ben je verzekerd bij beroving thuis.

Mijn schoonmoeder(81jr.) heeft ter goede trouw 2 mensen die zich voordeden dat ze van Thuis hulp waren binnengelaten (Ter info ze heeft dus ook thuishulp van die organisatie)Ze kwamen heel proffessioneel over en u raadt het al er vroeg er 1 of die naar het toilet mocht,gevolg ze is haar juwelen kwijt en geld,Een lang verhaal kort te maken aangifte gedaan etc,en wacht op de verzekerings expert die woensdag a.s langskomt en die gaven al telefonisch te kennen dat er geen inbraak is en derhalve niet zullen uitkeren(dus ze zullen haar wel een duurdere verzekering gaan aansmeren dan)Wie heeft er raad of je uberhaupt hier voor verzekerd bent?Alle tips zijn welkom om beslagen ten ijs te komen als de verzekering dus niet thuis geeft Peterus

1380 6 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Apr 26, 2009 om 17:46
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk de polis heelgoed na enmet name de uitsluitingen en misschien heeft ze wel een gecombineerde inbraak/diefstalverzekering en als daar niets over braakschde staat is ze wel verzekerd.

Probeer er bij tezijn als er een expert komt want waarom gaat de verzekering een expert sturen als ze niet verzekerd zou zijn.

hans

vladja
door vladja - Apr 26, 2009 om 18:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben er even vanuit gegaan dat het hier een inboedelverzekering betreft. Of is het een andere verzekering>

Vladja

pe
door peterus - Apr 26, 2009 om 18:34
84 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Vladja,dank alvast voor dit heldere antwoord en moet je nagaan dat mijn schoonmoeder dus nooit niemand al binnen liet en haar woning geheel al heeft laten aanpassen toen ze er ging wonen op inbraak,en ze op een flat woont dus eerst via de intercom zich moeten melden ze is gewoon afgelegd door dat tuig en vind het ook triets om te vernemen dat het jouw moeder ook is overkomen Mijn schoonmoeder is dus ook helemaal psychisch van slag en ziet overal dus spoken en sluit zichzelf dus helemaal op!En dan te bedenken dat ze hier altijd bang voor is geweest(beroving) sinds ze weduwe is,triest dit alles maar wel bedankt voor je antwoord MVG Peterus

vladja
door vladja - Apr 26, 2009 om 18:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In vrijwel alle inboedelverzekeringen staat in de voorwaarden, dat bij diefstal braakschade aan de woning moet zijn. Dan wordt het gestolen goed vergoed (voor zover dat onder de dekking van de inboedelpollis valt).

Uw schoonmoeder heeft deze mensen helaas volledig vrijwillig zelf toegang gegeven tot haar woning. ALs er geen thuishulp is, wordt vaak een andere smoes gebruikt. Ook 2 jonge mensen, die op bezoek gaan bij hun oma, die even verderop woont. Maar die doet niet open, want ze hoort de bel slecht. Of ze even mogen telefoneren, dat ze voor de deur staan; is een andere. Voordat de oudere ja of nee kan zeggen, staan ze al binnen met alle rampzalige gevolgen vandien. Dit is mijn moeder overkomen. De verzekering betaalde niet uit, ook niet een deel uit coulance.

Dit is geen inbraakschade, maar beroving. Of beroving gedekt is onder de inboedeldekking (kan bij sommige maatschappijen) hangt van de verzekeringsvoorwaarden af. Heel wrang, maar dat hoeft uw schoonmoeder dus niet meer te verzekeren, voor het geval ze dat gaan voorstellen vanuit de verzekeringmaatschappij.

De expert komt alleen formeel de schade opnemen. Die komt dus geen verzekering verkopen.

Onder de inboedelverzekering is echter maar een bepaald bedrag aan kostbaarheden verzekerd (gedekt). Het meerdere moet je of extra bij de inboedelverzekering bijverzekeren (als dat kan) of een aparte kostbaarheden verzekering voor afsluiten. De mogelijkheid bestat dat dus een deel van de juwelen (afhankelijk van de totaalwaarde) al niet verzekerd was.

Ik heb helaas geen beter bericht voor u.

Vladja

pe
door peterus - Apr 26, 2009 om 18:43
84 Antwoorden / 14 Vragen

Hans,dank voor je antwoord,we gaan inderdaad eens kijken wat er in de polis staat,maar ja weet zo al dat beroving thuis niets wordt vermeld,ook niet in mijn eigen polis (net nageken) want er is geen insluiping of braak.We gaan ens kijken of er wat staat in de inboedel polis?Nogmaals dank voor het antwoord MVG Peterus

vladja
door vladja - Apr 26, 2009 om 18:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Destijds is de politie erbij geweest. Er bleken nog meer van dit soort insluipingen te zijn geweest, dezelfde dag. De daders zijn nooit gepakt. Wel kwam eruit dat een paar dagen eerder een auto met zigeunerachtige types (omschrijving van de politie) was gesignaleerd. Die was ook gezien op de dag van de "insluiping".

Mjn moeder had wel een ketting op de deur, maar heeft die eraf gehaald omdat ze de lieve meisjes, die hun oma kwamen bezoekken, niet goed kon verstaan. Voor ze het wist stonden ze binnen en waren al haar juwelen verdwenen.

Die bleken achteraf voor een groot deel niet verzekerd, omdat de inboedelverzekering maar dekking bood tot een bepaald bedrag voor kostbaarheden (juwelen, schilderijen etc.). Zelfs het wel gedekte deel wilde ze niet uitbetalen, ook niet uit coulance. Ze was daar ook jaren verzekerd. Weet niet meer welke matschappij dat was.

Vladja