tu
door turbojannie May 16, 2017 om 15:39
Garantie & verzekeringen

Ben op zoek naar de leverancier van alleZ Wonen.

Eind December 2015 bank geleverd gekregen van allez Wonen te Leiderdorp inmiddels failliet.

Daar kwamen we achter tot we ze nodig hadden ivm leer dat gaat scheuren.

Verzekering gebelt en die zegt probeer de leverancier te vinden ivm garantie.?

Wie kan mij hier mee helpen?

2557 5 Rapporteer

fa
door familyman - May 16, 2017 om 15:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn failliet, schrijft u, dus de zaak bestaat niet meer, dus helaas voor voor u, jammer, niets meer aan te doen. Waar de failliete zaak hun spullen kocht zal niemand weten, tenzij er een merk op uw bank staat. Maar zelfs dan als u de fabrikant zou weten, dan heeft die fabrikant niets met u te maken, u bent geen klant van ze. Hun klant was de nu failliete zaak. Het begrip garantie kunt u nu vergeten.Weer een verzekeringstruckje om maar te zeggen: "Nee, wij betalen niet".

Wie u hiermee kan helpen? Wellicht een lokale bankhersteller?

tijger1
door tijger1 May 16, 2017 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft dat met een verzekeringstrucje te maken? Natuurlijk is dat niet gedekt.

fa
door familyman May 16, 2017 om 15:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dat truckje, @Tijger1, van de verzekering is al te vaak gezegd, regel 1 is kijken of we onder een betaling kunnen uitkomen en dus de eerste keer meteen nee zeggen. Ervaring.

tijger1
door tijger1 May 17, 2017 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou het scheuren van de bekleding van een bank onder de inboedelverzekering vallen? Dat is helemaal geen gedekt evenement. Dus geen brand, inbraak, diefstal en/of waterschade. Simpel.
Dus geen TRUC. Een schade die niet gedekt is, wordt niet vergoed. Simpel.

Cookies
door Cookies - May 16, 2017 om 15:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De leverancier is failliet en zelfs als ze onder een andere naam weer begonnen zijn, dan kun je daar geen garantie claimen.

Denk dat je in je handen mag knijpen dat je nog een bank geleverd hebt gekregen. Veel mensen zijn gewoon hun geld kwijt https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/allezwonen/details;jsessionid=70A8FE91358D01EB9B5409CA9DE140B2?companyId=9b0c27aa-9233-4cdf-9fde-49341fa8ab47

marita5
door marita5 - May 16, 2017 om 16:01
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Turbojannie ,

Lees hier de reactie van @pem die ook een bank had besteld :

door Pem. 24 okt. 2016 om 14:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de bank opgezocht via internet afbeeldingen bij een andere zaak verkochten ze dezelfde bank onder een andere naam. Allez wonen had eigen verzonnen Hollandse namen bij de banken.
Ik heb die zaak gebeld en de situatie uitgelegd en de naam van de fabrikant gevraagd.
En die gaven ze met het telefoonnummer.
De fabrikant heet Maxfurn ze hebben ook een site.

Ki
door Kiwi44 31 okt. 2016 om 16:50
1 Antwoorden / Vragen

Hey Pem,

Heb jij via die fabrikant wellicht nog wat kunnen regelen?

Pe
door Pem. 31 okt. 2016 om 21:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ook niet, jammer genoeg .

Gerry1969
door Gerry1969 - May 16, 2017 om 20:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat er met één leverancier wordt gewerkt, dat is veel te risicocol  oor Allez Wonen. Partij A. Leverde bijvoorbeeld bankcollectie Holland en partij B Dijkzkicht C deed accessoires en D onderhoudsmiddel en bijverkoopartikelen.
Wordt dus heel lastig naar mijn idee.

zoekster1
door zoekster1 - May 17, 2017 om 13:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u fabrieksgarantie had, dan zou u nu evengoed nog recht hebben op die garantie, die vervalt niet als de verkoper failliet is.  U heeft dan dus wel te maken met de leverancier. Kijk de koopovereenkomst nog eens goed na, misschien staat er nog wat in de kleine lettertjes en onderzoek ook de bank op merk, meestal onder de bank.