mo
door moederlief Dec 6, 2012 om 13:16
Garantie & verzekeringen

Bijstand en zorgverzekering

Door een ongewild megaprobleem met de belastingdienst moet ik de komende 2 jaar op bijstandsniveau leven (vanwege aflossing belastingschuld). Kan iemand mij vertellen welke zorgverzekering op het absolute minimum zit, qua kosten. Hoe doen mensen dat die écht in de bijstand zitten? Ik moet nu heel snel op zoek naar 'het goedkoopste van alles'.
Alvast dank voor Uw hulp.

3155 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2012 om 13:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=moederlief schreef op donderdag 6 dec 2012, 13:16]Door een ongewild megaprobleem met de belastingdienst moet ik de komende 2 jaar op bijstandsniveau leven (vanwege aflossing belastingschuld). Kan iemand mij vertellen welke zorgverzekering op het absolute minimum zit, qua kosten. Hoe doen mensen dat die écht in de bijstand zitten? Ik moet nu heel snel op zoek naar 'het goedkoopste van alles'.
Alvast dank voor Uw hulp.

Hoe mensen dat doen in de bijstand? Zuinig leven, lijkt mij. Op het web zijn genoeg vergelijkingssites te vinden, of anders zelf de sites van de verzekeraars afstruinen. Zo doe ik het altijd. Het goedkoopste is alleen een basisverzekering af sluiten, maar daar neem je wel risico's mee.

zwemmer
door zwemmer - Dec 6, 2012 om 13:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Bij de keuze van een goedkope zorgverzekering moet je beslist kijken naar de inhoud van de polis. Aan goedkope zorgverzekeringen zijn vaak voorwaarden en beperkingen aan verbonden. Je kunt ernaar googelen, maar let goed op.

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2012 om 14:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En kijk ook eens of je via een collectief kunt verzekeren want dat is goedkoper.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2012 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Anderzorg is de een na goedkoopste € 96,25 met een eigen risico van € 350. Zelfde dekking als Menzis. Die nog iets goedkoper is, heeft maar een beperkt aantal ziekenhuizen gecontracteerd, dus dat vind ik niets.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2012 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Collectief is vaak niet goedkoper.

Maar PMA schijnt ook goedkoop te zijn.

sa
door saturnus - Dec 7, 2012 om 13:12
72 Antwoorden / 12 Vragen

Moederlief, misschien is het handig met deze vraag naar het gemeente loket te gaan. Veel gemeentes bieden minima een goedkope polis aan.

loreleigil
door loreleigil - Dec 8, 2012 om 19:38
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=saturnus schreef op vrijdag 7 dec 2012, 13:12]Moederlief, misschien is het handig met deze vraag naar het gemeente loket te gaan. Veel gemeentes bieden minima een goedkope polis aan. Eerst goed kijken welke verzekeraar zij hebben! Mijn gemeente heeft een verxzekeraar die niet zo goed bekend staat en die veel dingen die ik nodig heb in hun goedkoopste aanvullende pakket niet vergoed. Dus dat is niet zaligmakend.

jo
door jorisw - Dec 8, 2012 om 20:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen die in de bijstand zetten krijgen iets van 72 euro zorgtoeslag per maand en betalen dus maar een klein deel van de verzekeringspremie.

Maar als je niet in aanmerking komt voor zorgtoeslag moet je op zoek naar de goedkoopste basisverzekering, eventueel met collectieve korting, het hoogst mogelijke eigen risico (als je redelijk gezond bent) en all aanvullende verzekeringen opzeggen. De ergste zaken worden immers vergoedt uit de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen zijn meer de nice-to- have's.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2012 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maximum zorgtoeslag is € 69 per maand, wordt volgend jaar bij een minimuminkomen € 1.060 per jaar.

pl
door plebpleb - Dec 10, 2012 om 13:51
113 Antwoorden / 60 Vragen

Sorry, maar je bent wel creatief geweest met de belastingdienst...
Dus op bijstandsniveau leven moet je ook creatief zijn en ook tevreden zijn met wat je hebt/kunt...

pi
door pioniertje - Mar 3, 2013 om 06:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben er mee bezig moederlief. Heb nu een collectieve verzekering van de gemeente a 112 euri, en betaal de eigen bijdrage zelf, en krijg 80 euri per maand zorgtoeslag. Ik weet niet of het goedkoper kan dus zoeken maar op de sites van de zorgverzekeringen en uitrekenen maar. Ik denk dat het met andere verzekeringen niet makkelijk goedkoper kan. Zowel dan zet ik het hier neer.

plebpleb, dat kan tegenwoordig dat je ongewild dit soort problemen hebt, er zitten veel mensen ongewild in de problemen, ik ken er nog veel meer dan moederlief alleen, het kan jou ook overkomen, ja lees: overkomen ! En ik lees nergens dat moederlief niet tevreden is met wat ze heeft/kunt, ik lees geen geklaag en ze roeit met de riemen die ze heeft.

Succes moederlief !